1. (Pertemuan yang mengerikan)

0 0 0
                                    

pagi2 lagi Hongjoong sudah siapkan dirinya utk bekerja.Walaupun dia mempunyai Cafe tersendiri namun dia tetap bekerja sebagai seorang polis supaya dapat menutup identitinya yang sebenar.

"Tuan,jam 2 petang tuan kena hadirkan diri di cafe kerana cafe kini disyaki menyimpan senjata haram".Ujar Yeosang aka P.A Hongjoong yg setia.

"Kenapa boleh jadi macam tu?Siapa yang bagitahu?"Soal Hongjoong kepada Yeosang.

"Saya pun tidak pasti tuan tapi saya akan sedaya upaya untuk membuat cafe tuan tidak disyaki org ramai".Kata Yeosang lagi.

"Ok nanti aku akan cuba untuk kesana dalam masa yang tepat...thanks sbab bagi info yg berguna".

"Baik tuan".Kini Yeosang sedia utk mnghantar Hongjoong ke tmpt kerja.Kerana pemandangan mata Hongjoong terganggu pada waktu siang atau keadaan yang terang.

Skip 2ptg

Knp cafe aku disyaki simpan senjata haram?Siapa yang bagitahu dekat polis?Soal Hongjoong kepada semua staffnya.

"Sorry saya mengganggu ke?Sbab saya nak beli coffee".Ujar seorang wanita muda yang ingin membeli coffee di cafe Hongjoong.

"Kang Yeosang...aku dh ckp jgn buka kedai semasa kita ada meeting mcm ni".

"Maaf tuan saya terlupa nak kunci pintu dan tukar sign board kepada close"

"Dah pergi layan pompuan tu dgn cpt then terus tutup cafe ni".

"Baik tuan" kata seorang staff yg menurut kata bos mereka.

"Sorry Cik nk apa?" soal staff tersebut.

"Im sorry sbab ganggu meeting awak sume...tapi ni je cafe yg terdekat dgn rumah saya".Ujar wanita itu

"Its ok cik...so cik nak apa and nak tulis nama apa?"

"Tulis nama Kim Chungha"Pinta Shaeri dgn sopan.

"Baiklah...cik tunggu 5 minit coffee cik akn siap dgn segera"

Shaeri pun terus duduk di kerusi berhampiran dgn Hongjoong sementara menunggu coffee nya siap.

Setelah 5minit seorang lagi pelayan menghntar pesanan Shaeri.Saat Shaeri ingin beredar dia tidak sengaja terlanggar bucu kaki kerusi yg di duduk Hongjoong.Membuatkan Coffee yang maseh panas itu tertumpah keatas tangan Hongjoong.

"Oh my...Tuan saya minta maaf...sorry...saya tak sengaja terlanggar kerusi tuan... ". berkali2 Shaeri membongkok kan bdnnya dan meminta maaf...Namun Hongjoong hanya diam dan bangun menghadap Shaeri.

Its ok...salah saya sebab tk nmpk jalan...saya minta maaf...awak tk apa2kan?Ada luka tak?Soal Hongjoong bertubi2 utk menahan marahnya.

"Saya ok je...tpi tangan awak melecur terkena coffee saya...klau awak nk saya ubatkn ikutlh saya kerumah supaya saya boleh ubatkn."Kata Shaeri lagi supaya tidak rasa berslah.

"Tkpe...saya ok je...i can do it myself...but if u nk gnti rugi awak boleh bagi number phone awak and saya akan telefon pada masa yang tepat utk awak dtg kerumah saya sebagai tanda minta maaf"

"Erm".Shaeri hanya mmpu berdiam namun dpt dirasakan Hongjoong

"Its ok if u dont want...but...ready for your next life cik Shaeri Kim."

Amaran yg diberi Hongjoong membuatkan nya merasa takut...membuatkn dia bersetuju utk bertukar number phone.

Next...

"Wait and see Shaeri...kau akn rasa lebih dari apa kau buat dkt aku skrg..huh...".Omel Hongjoong dgn nada yg seram membuat staff nya hanya mmpu berdiam.

Behind The MaskWhere stories live. Discover now