evie hanya dibenarnya membereskan ruangan di tingkat 3 . mungkin risau dia akan lari dari rumah!. evie memasak, dan menyimpan seluruh tingkat 3 .
penat sangat! . itu hari paling penat. ruangan yang terlihat kemas itu ternyata berhabuk dan kotor .
seprti yang sudah dipesan oleh eve . evie mengecheck satu persatu ruangan. dan juga mencucinya.
evie bosan menunggu di tingkat 3 pelahan lahan dia naik ke tingkat 4 dan terlihat terdapat satu ruangan seperti sebuah panggung wayang yang besar.
dengan penuh berhati hati dia masuk ke dalam panggung dan menutup kembali pintu. dia meneliti ruangan disitu. tiba tiba pintu cinema dikuak evie terkejut dan tersandung di kaki kerusi dan terjatuh
"awww!! you takut dengan i ke? sampai jatuh jatuh ni" ujar niel sambil menarik tangan evie bangun.
"errr sorry tuan niel sebenarnya saya nak ... saya cuma tengok tengok kawasan ni sebabb..."
"you nak tengok movie tak? i tengah boring ni, you nak tak?" potong niel.
"emm takpe ke?"evie masih ragu ragu
"eh kenapa pulak tak boleh?"
niel menekat remote on. dan memlih movie yang sesuai.evie yang tadi ragu kini mulai enjoy dengan keramahan dan sikap niel yg pelawak sebenarnya. dia melupakan mimpi itu dan menganggapnya hanya mimpi buruk.
"kejap i ambil air kat belakang tu. you nak air apa?" tanya niel sambil menunjuk ke arah peti ais yang dipenuhi pelbagai jenis air dari biasa hingga keras
"eh tuan niel , tak payah lah! biar saya yang ambikkan untuk tuan ya" evie sudah bangun dari bangkunya.
"no!! i kan dah cakap . you pekerja eve. kalau dengan i kita kawan okey!!. kejap i ambikkan you just bagitau nak air apa?" ujar niel sambil mendorong evie duduk kembali di bangku. evie terpandang ke arah eve yg sedang merenungnya di pintu kaca.
Eve yang panas melihat kemesraan mereka berdua mengarahkan seorang pekerja memanggil evie turun .
evie cepat cepat turun menghadap bossnya itu. risau bossnya memerlukan apa apa .
"kenapa boss?" tanya evie.
"kenapa? oh sorry i kacau you dating ye?" bidas eve.
"eh bukanlah. boss salah faham ni. tadi tuan niel ajak saya teman dia tengok movie tu ja. yang time tuan eve tengok tu masatu dia nak ambilkan air untuk saya tapi saya menolak. jadi dia menyuruh saya duduk kembali tu ja situasi yang berlaku"
panjang lebar evie menerangkan kejadian sebenar.
"you tak tau ka? you tak boleh dekat dengan mana mana diantara 3 tuan ni, tuan niel , tuan hiel, tuan riel"
"kenapa? saya cuma berbuat baik dengan semua orang. dah dia buat baik dengan saya ! tu pun tak boleh?" marah evie pulak.
"oh berbuat baik dengan tengok movie bersama minum bersama macam tu?" bentak eve pula
"ya lah macam mana lagi?" balas evie.
"okey fine kalau macam tu bagitau dengan joki untuk announse dengan semua yang kita akan tengok movie sambil minum malam ni."
"taknak lah boss bagitau la sendiri. sakit hati la saya bila berdepan dengan si joki tu" bentak evie . panas bila mengingat malam tawar menawar."kalau macam tu siapkan tempat mandi untuk saya sementara saya pergi bagitau joki"
"lah sekarang kan zaman canggih boss. tak perlu pergi bagitau segala bagai . boss call ja lah si joki tu."
eve tergelak kecil mengakui kebenaran kata kata evie yang bermulut lancang itu. ishhh nasib sayanggg ja budak ni!!!
YOU ARE READING
bossy
Historia Cortabermula dengan nafsu akhirnya dia jatuh cinta pada abang tirinya sendiri. namun dipisahkan oleh kenyataan. dia dihalau setelah ibunya mengetahui 'affair' diantara mereka. hidup di bandar bukan seperti yang disangkakan. dihari pertama dia tiba dis...