يتبعععع.
*
*
*
بعد مرور عدت ساعات.
نيره بصراخ ودموع:ي عززززز الحقني.
ملك ببكاء:اهدي ي نيره هتموتي من كتر الصويت.
نيره ببكاء:عمر هيموتنا دا مريض.
ملك بصدمه:عمر جوز اختك هو هو دا.
نيره:ايوا...
عمر بمقاطعه:ايواا ي سكر دا عمر جوز اختها وجوزها هي كمان.
نيره:ولا كنت ولاا هتكون ي عمر فاهم ضيعت اختي مني اختي ممتتش بسبب الحمل اختي ماتت من القهره على حب حياتها.
عمر بغضب:انا كنت حب حياتها.
نيره:ولاااا عمرها حبتك ولااا فكرت فيك حنين كانت بتحب عز.
عمر بفحيح كفحيح الأفاعي:ما هي ماتت عشان كانت بتحبو وانتي لو حبتيه ابقى قولي على نفسك ي رحمن ي رحيم.
ملك بعدونيه:انتا بني آدم مريض ازاي كنت بتحب اختها وبتعمل كدا فيها وبعدين انتا كنت متجوز اختها ومش بتفكر فيها اشمعنا لما عز رجع وعرفت انها عايزه تعيش معاه انتا مش بتحبها انتا بتحب اي حاجه تكون مع عز انتا عينك منها انتا منفسن وبتغير من عز مع اني معرفكوش بس من أول مقبله بنا ومن طريقت كلامك عرفت.
عمر بغضب:هو مين دا الغير منو دا عيل معفن كان بيشتغل عند ابويا هغير منو.
نيره:هي صح ي عمر بتغير منو وعشان زي ما انتا قولت كان بيشتغل عندك وانتا كنت بتحب حنين وهي بتحبو فا ازاي عمر بيه الجزار البيحبها تكون بتحب واحد تاني.
ليصفعها عمر بقوه وهستريا:اخرسي حنين كانت بتحبني انا واتجوزتني انا وانتي كمان هتحبيني وتتجوزيني انا زي ما اختك عملت وقلاا مصيرك هيبقا زيها هموتك فاهمه هموتك وموتو لو متصلتيش بيه دلوقتي قلتيلو انك بتحبيني انا وتخلي يطلقك ي نيره وعد مني ليكي ليكون ميت بعدها بساعه فاهمه ولا لأ.
نيره بخوف وهي تعلم أن عمر فقد عقله:حاضر.
عمر بأنتصار:شاطره يلا زي القمر كدا اتصلي بيه قوليلو كل حرف قلتهولك يلاااا.
*
*
في منزل عمر الجزار.
عز بغضب جهوري:انطق عمر فين احسن لك.
عبدو:ولهي معرف عمر من وقت ما رجلتك رجعو وكان واكل علقة موت عقلو خف وحلف ليموت نيره ذي ما موت اختها.
عز بصدمه:انت بتقول اي.
عبدو:ايواا ي عز حنين مامتتش لما كانت بتولد عمر هو القتلها عشان يومها شافك في المستشفى وخاف لما تفوق ترجعلك تاني وتسيبو دخل وقتلها حطلها سم في الكلونا وراحت للخلقها في عز شبابها.
عز بهستريا وغضب اعمه:موتوها ي ولاد الكلب هخلص عليكو واحد واحد عارف ي حيوان انتا لو مقولتليش هما فين دلوقتي هيبقا موتك على أيدي انطق هما فين.
عبدو بخنقه:هموتت سبني.
مراد:سيبو ي عز هيموت قبل ما يقولنا مكانهم.
عز بدموع وغضب جهوري:هيموتها ي مراد.
عبدو:انتو لو ملحقتوش تمشو هيبقا الوقت فات لأن قدامكم سعات لحد ما توصلو شرم الشيخ تاني.
مراد بصدمه:هما هناك.
عبدو:ايواا عمر فكر صح وكان عارف ان أول مكان هتدور فيه هو هنا فا فضل هو في شرم.
عز:لازم نتحرك بسرعه ي مراد.
مراد:استنا ي عز قولي الأول هو ناوي على اي ي عبدو.
عبدو بألم من كثرت ضرب عز به:ناوي يقتلها ذي مقتل اختها بس لما يتجوزها الأول عشان يثبت لنفسو ان مفيش واحده رفضتو وموصلهاش وهيخليها تتصل تطلب منك الطلاق.
عز:يلاا بسرعه ي مراد لسه متصلوش يبقا لسه قدمنا وقت.
مراد:ثواني بس والبنت المعاها هيعمل فيها أي.
عبدو بحرج:قال إنها حلوه وهيتسلا بيها ويقتلها ويرميها في اي طريق صحراوي عشان ميكونش ليها أثر.
مراد بلهفه:يلاا بسرعه ي عز مش هسيبها دي كمان تروح مني.
*
*
*
في احد البيوت القديمه في شرم.
عمر بحده:يلااا اتكلمي.
نيره ببكاء وصوت منقطع:ألو ألو.
عز بلهفه:نيره انتي كويسه.
نيره بدموع وقلبها يتمزق:عز أنا أنا..
عمر بغضب وهو يصوب السلاح تجاه ملك:انطقي احسن لك.
عز:اي ي نيره انا عارف انتي فين متخفيش وجايلك خليكي متمسكه وحولي تضيعي وقت وقولي ذي مهوا قلك عشان ميأذكيش وانا جاي في الطريق.
نيره ببكاء:ي عز طلقني أنا ب.. بحب ع. م. ر ومش عايزه اعيش معا. ك.
ليسحب عمر الفون من يديها:بس كدا جه دوري ايواا ي عز بيه.
عز بغل يأكل بقلبه:هموتك ي عمر صدقني ألحق اهرب قبل ما لقيك ووصلك ساعتها هتندم على الساعه التخلقت فيها.
عمر:الكلام دا ممنوش فايده لأنك بتدور في نقطه سودا بقولك اي طلقها احسن لك ولاا اقولك تصدق فكرت فيها هتبقا احلى لو اتجوزتها وهي لسه مراتك هههه مش كدا بس اسمع هي قلتهالك بتحبني انا ي عز انا دايمآ هفضل اخد كل حاجه منك وحتى لو هخسرها بس مخلكش تطولها.
عز بفحيح كلأفاعي:انتا الجنيت على نفسك ي ابن الجزار.
ليغلق الهاتف.
عز:وديني مش هرحمو.
مراد:استنا ي عز اسمع لسه الخط شغال.
عز بغضب:الحيوان لازم نوصل بأسرع وقت مش هخلي يخدها مني تاني.
مراد بصوت جهوري:اصحاا لنفسك ي عز حنين ماتت انتا متجوز نيره ورايح تنقذها.
عز بغضب:انا عارف ي مراد وفاكر انها نيره انا قصدي ان هو خدها الأول وكان عايز يتجوزها كفايا بقا ضغط على اعصابي.
**
*
عند عمر.
عمر:باس كدا كلو تمام يلا ي عروسه خدي الفستان دا ألبسيه عشان المأذون جاي.
نيره ببكاء ونفي:على جثتي انا قلت ال انتا عايزو عشان بس اضمن سلامة عز لاكن اسمي مستحيل يتكتب على اسمك ي عمر انا عايشة مرات عز الكيلاني وهموت مراتو فاهم مستحيل اتكتب على اسمك ي عمر مستحيل.
عمر:ما انتي كدا كدا هتموتي بس هتموتي وانتي مراتي فاهمه.
نيره بصراخ:مستحيللل لو هموت كدا مش هبقا على اسمك ي عمر انتا فاهم انا بكرهك.
عمر:مش مهم بس انا بحبك ليتابع وهو ينظر لملك أما بقا السنيوره الصغيره دي ليكي روقه بس بعد كتب كتابي انا ونيره قلا صحيح نيره عندها بطل ينقذها مع انو مستحيل يوصلها انتي بقا مين هينقذك اوعي تفجأني وتقولي انك كمان بتحبي عز اصلو حبيبو كتير.
ملك بمرح رغم محنتهم:لا ي برنس انا مليش حد قطع وكل برحتك.
على الجانب الاخر.
مراد بصدمه:ي حماره لما اشوفك بس هوريكي بقا مالكيش حد ويقطع وياكل ماشي ي ملك ماشي.
*
بعد مرور ساعات.
عمر:كل دا تأخير ي عم.
المأذون بتعجب:مستعجل على اي ي ابني الصبر.
عمر:مفيش صبر يلاا ابدأ بسرعه.
نيره بنفي:مش هتجوزو ي حضرت الشيخ الجوازه دي باطله انا متجوزه والراجل دا خطفني.
ألمأذون بصدمه:الكلام دا صحيح.
ليصوب عمر السلاح عليه:ولو صحيح اعمل شغلك وخد حسابك وامشي.
ألمأذون:ولو على جثتي مستحيل اعمل جريمه ذي دي راجع نفسك ي ابني ربنا مش هيسمحك.
عمر بغضب وجنون:كان نفسي تبقا متعاون معايا ي شيخ ليطلق عليه النيران ليقع المأذون بأرضه لا حول له ولا قوة.
نيره بصراخ:منك لله ي شيخ انتا اي شيطان مريض بتعمل كدا لي اتجننت.
عمر بجنون:ايواا اتجننت بسببها بسبب اختك انتو مالكو هو احسن مني في اي عشان بتكرهوني وبتحبو.
نيره:احنا مش بنكرهك ي عمر انتا البتجبرنا نكرهك
انتا عملتلنا وحش كتير في حياتنا لاكن عز مكنش بيعملنا غير الكويس والصالح لينا حق نحبو ونكرهك راجع نفسك قبل ما الوقت يفوت وفكر.
ليقاطع حديثهم دخول عز ومراد.
عمر بصدمه:انتو عرفتو مكانا منين.
عز بغضب اعماه:مش قلتلك هلقيك يعمر ووقتها انتا الهتندم.
ليسحب عمر سلاحه ويصوبه تجاه نيره:مش هندم لوحدي مش هموت وسبهالك ي عز صدقني مش هيحصل.
ملك بصراخ:انتا مجنون.
ليخبطها عمر بقوه على رأسها ليقع مغشي عليها.
مراد بصوت جهوري:هموتك ي عمر.
عز بمسايسه:سبها ي عمر مش انتا بتحبها سبها هتقتل حببتك.
عمر:مين قلك اني بحبها عمرها ما جت في بالي بس اي حاجه انتا عايزها مش هسبهالك ي عز فاهم.
لينظر عز لمراد نظره يفهمه ليذهب مراد خلف عمر دون ان يحس عليه بسبب انشغاله في الحديث مع عز ويضربه بقوه على رأسه حتى سقط مغشي عليه ارضآ.
لتجري نيره على الفور وتحتضن عز بخوف ولهفه:انا كنت خايفه ليقتلك ي عز.
عز وكأن حياته رجعت له من جديد:انا الكنت خايف ملحقكيش ي نيره.
ليذهب مراد سريعآ لملك الذي مغشي عليها.
مراد بخوف ودموع:ملك اصحى مش هسمحلك انتي كمان تروحي مني مصدقت القيكي هتروحي مني بلسرعه دي.
لتفيق ملك من آثار دموعه على وجهها:كح كح اخخ ي دماغي منو لله خبطني خبطه جبلي ارتجاج في المخيخ.
ظل ينظر لها مراد ودموعه تنزل رغم عنه لتفكيره فقط أن كان سيخسرها.
ملك بصدمه:انتا بتعيط يلهوي طلع عندك احساس.
مراد وهو يمسح دموعه:لا بعيط اي دا حاجه دخلت في عيني يلاا قومي عشان نروح نخيطلك الجرح.
ملك:حاضر بس قديمه اوي حكاية حاجه دخلت عيني دي.
عز بمقاطعه:يلاا ي مراد.
وهمو للرحيل توقفو على صوت عمر وطرق النيران.
عمر:طلما مش هتبقى ليا مش هتبقى لغيري ي نيره.
لتقع نيره وتسيل منها الد..مأ.
َيطلق في نفس اللحظه اطلق مراد النيران بنصف رأس عمر حتى يقع مي..ت تمامآ.
عز بهستريا:يلاا بسرعه ي مراد على أول مستشفى بتنزف كتير هتروح مني ي نيرههههه.
*
**
وكدا البارت خلص ونشوف البارت الجاي اي هيحصل مع نيره.
عارفه ان البارت قصير بس لازم يبقا في أثاره.
أنت تقرأ
عشق العز♥️
Romanceفعل الكثر لها ومن اجلها ولاكن الظروف فرقتهم وعندما التقو فرقتهم الحياه ولاكن عندما وجد نسخه منها لن يفرط بها ثانيآ وفعل المستحيل لتكون له🌏❤️