"وماذا هو العشق برأيك ي فاتنتي"
*
*
*
يتبعععع
*
مر يوم أخر وصل عز اسكندريه لأخيه آسر الذي كان حقآ منهار كلما يخبره الطبيب بحالت الزينه الذي تسؤ
ووصل مراد فرنساا..و.......
*
*
*
في المستشفى.
كان آسر يجلس ارضآ أمام غرفتها يبكي فقط هل لهذه الدرجه احبها أم ماذا.
نيره بدموع وشفقه:عز آسر صعبان عليا اوي شوف اتبهدل ازاي خلي يروح يستريح حرام ال بيعملو في نفسو دا.
عز بحزن وهو يتجه الي آسر:حاضر.
جلس عز بجانبه ارضآ ليرتمي آسر بأحضان أخيه وهو يبكي.
آسر:انا السبب انا السبب ي عز في إلهي فيه انا بني آدم زبال*ه ووحش زي ما هي كانت بتقول ياريتني مكنت دخلتها بيتي ولا كنت شغلتها عندي ياريتني.
عز بحزن على حالة شقيقه:اهدا ي آسر وإنشاء الله هتبقا كويسه بس والنبي قوم روح ارتاح وخد شور وارجع انتا آسر الكيلاني مينفعش تبقا مبهدل كدا.
آسر:مش عايز ابقا آسر الكيلاني ولا عايز فلوس ولا اي حاجه انا عايز زينه ترجعلي بس.
شرع عز بلرد عليه ليقاطعهم هتاف الطبيب.
الطبيب بفرحه:آسر بيه حالة المريضه استقرت وبقت كويسه.
آسر بفرحه وهو يمسح دموعه:بجد انتا بتتكلم جد زينه بقت كويسه.
الطبيب:اه ولهي ي فندم بقت كويسه جدآ.
آسر بلهفه:طب هدخل اشوفها.
الطبيب:لا مش للدرجادي لسه شويا بس أثار البينج يروح وتفوق وتقدر تشوفها ليتابع بس ي ريت متتكلموش عن الحريق او تخلوها تفك الضماض من عليه لأنو للأسف ساب آثار وحش جدآ وبشع عشان خاطر حالتها النفسيه ياريت متشفهوش.
آسر بأعيون تحولت للجحيم وهو يتذكر سمر وما فعلت بي هذه البريئه:شكرآ ي دكتور وانا أسف لو صدر مني اي شئ مش كويس.
الطبيب بأحترام:لا ولا يهمك احنا مرعين شعور حضرتك بعد ازنك.
رحل الطبيب.
عز بقلق وهو يرا آسر يذهب:رايح فين.
آسر بأعيون لاتبشر بلخير:رايح لبنت ال***العملت فيها كدا اخليها تعرف ان الله حق.
عز:أستنا ي آسر بس مراد راجع وهو ظابط وهيقدر يتعامل معها ويجبلها اكبر حكم.
آسر بشر:اه طبعآ لازم يتحكم عليها بس دا هيبقا حق الحكومه لاكن حق زينه انا أجيبو ومتخفش مش هقتلها انا بس هخليها تشوف الزينه شافتو بس أول ما زينه تفوق اتصل بيا.
عز بأعتراض:ي آسر أ.....
آسر:متخفش ي عز بس انا عمري ما سبت حقي ودا بقا كمان مش حقي دا حق حببتي.
أبتسم عز وأخيرآ اعترف آسر انه يحب زينه ليتركه يذهب دون قلق عليه فهذا من نسل الكيلاني لا خوف عليه.
*
*
*
في احد الشقق الصغيره بفرنسا.
كانت تجلس أمام المرأه تهتم بمظهرها وهي تعلم بقدومه اليوم فكيف له ان يعلم مكانها ولن يأتي في الحال.
ملك بضيق ومرح وهي تنظر لبطنها المنتفخه قليلآ آثار الحمل: اي دا اي كرش بيومي فؤاد دا عليا التلاق من ابوك ياض ولا ي بت انت ابوك بعد ما يشوف كرشي دا يعني هو جاي يقتلني لا هو هيعزبني وبعدين يقتلني بسبب كرشي دا.
ليقاطعها صوت دق الباب.
ملك بخضه:بسم الله ي رب ي رب استر لو هو استر وميقتلنيش أول ما يدخل ويستنا لما اقلو اني حامل.
ملك بصوت متوتر:مين.
صمت.
ملك بخوف:بقول مين.
صمت.
ملك يتوتر وخوف:يعني انتا مشيت ولا اي.
_وديني لو ما فتحتي هطربق الباب على دماغك ي ملك.
وما هذا غير صوت مراد الزيني الجهوري.
ملك بدموع وخوف:مراد اتقي الله ومتضربنيش اول ما افتح.
مراد وهو يحاول كبح ضحكته عليها فهو يعشقها ويعشق مزحها هذا:افتحي ي بت انتي عشان موتك ميبقاش بسرعه.
ملك وهي تفتح الباب ببطئ وخوف:اشهد ان لا اله الا الله.
بمجرد ان فتحت الباب كانت محصوره بين زراعيه.
ملك بعيون خضرأ لامعه بدموع الخوف:مراد انا كنت زعلانه و....
لن تكمل كلمتها لتكون محصوره لقبله عصفت بكيانها
فتحت عيونها بصدمه ولاكن استوعبت الأمر لتلف يدها حول رقبته وتسحبه لها بعشق ودموع شوق فكما اشتاقت لهذا المراد.
قفل مراد الباب بقدمه وظلت بين احضانه وقبلاته لوقت طويل.
كان مراد يحضنها بقوه.
ملك بتألم آثار الحمل:اخخخ يخربيتك عيل ابن جزمه
مراد وهو ينظر لها بصدمه:هو مين دا ال ابن جزمه.
ملك بسرعه:لا ولهي مش انتا ي مراد.
في لحظه تذكر مراد ما فعلته لتتحول عيونه اغضب جهوري.
ملك وهي تفر هاربه فهي تعلم جيدآ أثار هذه النظره.
ملك بخوف وهي تجري بأنحاء الشقه:مراد مراد اهدا واستهدا بلله كدا حرام عليك تموتني وانا لسه صغيره.
مراد بغضب وهو يتجه لها:ي حيوانه ومكونتيش صغيره لما سبتي البلد ومشيتي ولا كأن ليكي خر*ف يلمك وعامله فيها الليدي ملك وعايزه تعملي لنفسك شخصيه وسبتيلي بقا البلد وهربتي يروح امك.
ملك بخوف:وحياتك كنت عايزه اموڨ أون بس معرفتش عارف لي.
مراد وهو يكبلها بيده لتكون في حصاره:لي بقا ي مدام.
ملك بمرح:عشان انا بموڨ في امك هههه.
مراد بهدؤ ما قبل العاصفه:وحيات امك!! بتموڨي في امي دا انا كنت بموت كل يوم وانتي في مكان بعيد عني وخايف ليكون حصلك حاجه وانتي بتهزري.. كان يتحدث بقوه حتى شدد من قبضته على خصرها لتصرخ بتألم شديد
مراد بقلق:مالك اي الحصل.
ملك بدموع وتألم وغضب:يعم انتا اي هتفعصني في ايدك.
مراد بضيق من نفسه انهو سبب لها الألم ولاكن حاول مدراته:وكمان ليكي عين تزعقي ي جمو*سه.
ملك بألم ودموع وهي تضع يدها على بطنها كأنها تهدأ ابنها:اه طبعآ ازعق يعني لما ابني يموت هتبقا فرحان انتا بقا اني معلتش صوتي عليك.
مراد بصدمه:ابنك؟!!!
ملك بمرح وغضب:اه ي عم ابني ابصت ي عم مراد العلبه طلع فيها فيل.
مراد وقد شعر ان قلبه لن يتحمل الفرحه هذه:انتي بتتكلمي جد انتي حامل ي ملك.
ملك بمرح وهي تضيق الفستان الزي ترتديه ليظهر بطنها المنتفخ قليلآ:اي يعم مش واخد بالك من الكرش الصغنن دا ولا اي.
مراد ولن يستطيع تحمل الصدمه:يعني يعني انتي حامل منى وفي ابني انا.
ملك بغيظ:لا حامل من ام سيد اي ي مراد ي حبيبي مالك.
مراد وهو يحملها ويدور بها بسعاده لا توصف:انا مش مصدق يعني انا هبقا اب وهيبقا عندي ابن منك ي مجنونه ي صغيره انتي.
ملك بسعاده لسعادته:طب يعني اي مش كنت هترميني من برج أيڨيل دلوقتي.
مراد بسعاده:برج أيڨيل اي بس دا انا هرميكي في قلبي واقفل عليكي يخربيتك ي ملك هتموتني من الفرحه يعني انا هبقا ليا ابن منك ي ملك هيبقا ليا ابن منك انتي مش متخيله ان كنت بحلم ان يكون ليا ابن منك كل يوم من وقت ما شوفتك كنت بقول لنفسي القمر المجنونه دي يبقا عيالها عملين ازاي.
ملك بدموع وهي تحتضنه:سامحني ي مراد اني سبتك ومشيت انا اسفه اوي عشان مخلتكش تفرح معايا بليوم العرفت فيه اني حامل انا غبيه وانتي ليك حق كنت رمتني فعلآ من على البرج.
مراد بعشق:انا كنت جاي وحالف أعلمك الأدب ي ملك عشان متسبنيش تاني انا كنت هموت عليكي بس مكنتش اصلآ هكمل غضبي ساعه على بعض عشان انتي وحشاني جدآ لا وكمان لما ألقيكي القاي معاكي هديه ربنا ليا وتكوني حامل انا بعشقك ي ملك بعشقك.
ملك بعشق ودموع فرحه:وانا كمان ي مرادي بعشقك.
ويليتك ان تقولي له ي مرادي.
و**** (هنرش مايه ي ولاد كل واحد على بيتو) 🙊
أنت تقرأ
عشق العز♥️
Romanceفعل الكثر لها ومن اجلها ولاكن الظروف فرقتهم وعندما التقو فرقتهم الحياه ولاكن عندما وجد نسخه منها لن يفرط بها ثانيآ وفعل المستحيل لتكون له🌏❤️