Öylece karşımda. Oysa kurtuldum sanıyordum. Son sene, kesinlikle sabırlı olmalıyım.
15günlük tatil olur mu ? Diye iç geçirdim.
" Buğlem!" diye bağırma duyunca sesin geldiği yöne baktım. Ah! Tabii ya Gözde. En yakın arkadaşım 4 yıllık şu okulda zaten pek arkadaşım yok zaten. Bana doğru koşarak gelmesi gülümsetirken nefes nefese konuşmaya başlaması sinirimi bozdu.
"Kızım ilk günden geç kalma sebebin ne ?" diye söylendi. Önce nefes alsaydın Gözdeciğim.
Evet diğer öğrencilere göre geç kalmıştım ama o müdür hala orda durup konuşma yapıyorsa sıkıntı yok.
" Müdürümüz hala ordaysa , geç kalmış olmuyorum " diyince ikimizde gülmeye başladık. Biz gülüşürken müdürün ağzından ilk defa bi söz dikkatimizi çekti "herkes sınıflara".
Merdivenlere yöneldiğimizde önümüzde ilerleyen Pamir ve Sudeyi gördüm.
Pamirle 10.sınıfta çıkmaya başladık. 11.sınıfın sonuna kadar sorunsuz ilerlerken birden bire 'seni istemiyorum' dedi bende arsızlık yapmak yerine kabullendim. Pişman mıyım?
Asla.Belki biraz . Hatta çok az.
Onları görünce tabii Gözdeyi yavaşlattım salına salına çıktık. Sınıfa girdiğimizde geçen dönem Gözdeyle oturduğumuz yerde bilin bakalım kim oturuyor?
Tabbii ki Pamir ve Sude.
Gözde atarlı kızımız önden hızlı adımlarla sıraların arasından geçip,
"Burda biz oturuyoruz." diyip kafasını bana çevirdi. Belli ki onay bekliyordu benden. Bende kafamı evet anlamında salladım. Pamir ve Sude bizi takmak yerine birbirlerine takılıp gülüşüyorlardı.
Ki gülecek hiç bir şey yok.
Gözde sinirli bir şekilde elini masaya koyup " Duymadınız heralde " dedi. 'Yürü be bestim' diye içimden geçirdim. Bu seferde bizimle ilgelenmeyince ben atıldım,
Sevgilini de alıp başka yere geçer misiniz ?" dedim gözlerimi Pamirden ayırmayıp. Pamirde benden ayırmayıp ciddileşerek "Kalk Sude " dedi. Sude iki üç mızmızlandı. Ama Pamir kalkınca o da peşinden kalktı. Ben zafer kazanmış edasıyla bir gülüs attım.
Tabii bu durum Sude ve Pamir kesin sevgili olduğunu gösteriyordu.
Hoca içeriye girince normalde normal öğrenciler ne yapar? Ayağa kalkar. Ama bu bizim için geçerli değildi. Hoca alışkın olmuş bir biçimde elini salladı. İlknur hocayı gerçekten çok seviyorum. Dertleştiğim nadir kişilerdendir.
"Gençler, bu sene son seneniz... Hey arka taraf... Ve stajlarınıza ve derslerinize devam edeceksiniz." dedi. Okulun son yılı staj görüyorduk. Çünkü burası ticaret lisesi. Geçen dönem babamın bulduğu bir yerde çalışıyordum.Babamla eski ortaklığı olan Nejat Karaman'nin
özel bankasında çalışıyordum.
"Gençlerr, yeter susun biraz.. Melih geçen dönem çalıştığı yerden kovulduğu için yeni bir iş bulmak zorunda." dedi şuan hocanın attığı 9lümcül bakışlar beni delici etkilerken Melihi ilgilendirmiyordu bile.
Bu nasıl bir çocuktur?
Son derse kadar yoğun bir şekilde ders işledik. ilk gün olmasına rağmen! Evet beynim allak bullak. Ve hiç bir zaman son dersler geçmiyor. Gözdeye baktığımda elini çenesine koymuş değişik bir biçimde hocayı dinliyordu ya da ben öyle görüyordum.
Hocanın adımı söylemesiyle irkildim. " Sen biliyorsundur belki?" dedi. Gözlerimi hocadan ayırıp etrafa bakındım. Bu hocanın korkutucu olmasından kaynaklanan bir şey vardı. Bildiğiniz soruyu bile unutursunuz. Yutkundum.
"Çık dışarı , sizinle uğraşamam " diyince cantamı alıp sınıftan çıktım. Son ders olmasa çabtamı almazdım ama direk eve gitmeyi ve Emirle.oyun oynamayı düşündüm.
Eve geldiğimde evde kimse yoktu. Tüm gün yatıp kendimi tatil moduna geri soktum.
****
Tatil günlerinde kaçta uyandığım belli olmuyordu .
Şuan saatin 08:30 olması uyanmamama isteğimin artması demek oluyor.
Okul kıyafeti konusunda hür olduğumuz icin üzerime gömlek altıma siyah dar paca pantolon ve gomlegimin uzerine uyumlu kazak geçirdim. Paltomu ve botlarımı giyip evden çıktım. Dışarı çıktığımda yüzüme vuran sert havayla boğustum.
Okula girdiğimde Gözdeyi gördüğüme sevindim. En
azından merdivenleri tek çıkmıyacağım. Gözdeyle günaydınlaşıp sınıfa ilerledik. Herzamanki yerimize yerleşip dedikodulara ara verdiğimiz yerden devam etmeye başladık. Gerçekten 15 gün boyunca Gözde dayanıp fazla bir şey anlatmadı.
İlk iki dersin boş geçip üçüncü dersin hocası gelince kendimi babası tarafından yatakta bir erkekle basılmış gibi hissrdiyor insan. Bu nasıl bir benzetme? Vurun beni, öliyim ben! Şuan nefes almakta zorlanmam hiç nirmal değildi hocadan zar zor izin alıp lavaboya gittim. Yüzüme su vurup jendime gelmeye çalıştım. Ben hala yüzümu yıkamakla uğraşırken zil çaldı. Umrumda değil. Şuan sadece yüzümu nasıl kurularımın derdindeyim. Kazağımın tüyleri yüzünden yüzümü dikenlerle eziyet ettiriyormuşum gibi hissettiriyor. Gönleğimin uçlarıyla kavuştuğu kadar yüzümu sildim. Kafam eğik anca yetişen gömleğe eğilir sekildeyken siyah botlar gördüm kafamı kaldırıp, " Senin burda ne işin var " dedim. Melih şuan kızlar tuvaletinde. Agır abimize bakın siz!
" Asıl senin ne işin var" deyip kemerini çözmeye başladı.
Gömleğimde olan elimi gözlerimi sıkıca kapadım , "Oha!" diye bağırdım. "Erkekler tuvaletinde olan sensin " dedi araladığım parmaklarımın arasında baktığımda elini kemerinden çekmiş cebine sokmuştu. "İğrençsin" diyip omuzundan itip gitmeyi düşündüm ki...
"Ooo Melih okulda da mı devam ediyosun?" dedi. Keyifli keyifli gülen salak beni süzerken.
"Berke!" diye çıkışınca bir adım geriledim. Adının Berke olduğunu öğrendiğim cocuk kapıda dikildiği için arkadan gelenler kapıya yığılıp 'oooo' ladı. Salak insanlar. Gitmeye yeltenmişken Melih kolumdan tutup duvara yasladı .
Hey hey hey! Ne oluyor! Yavaş gel, seni pislik!
Arkadaşlar yorum veya düşünceleriniz olursa iletin kesinlikle yorumlarınız umrumda.
Olcak her şeyi göze aldım
Teşekkürler...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
PİSLİK
RomanceBazıları verdiğin değeri anlamaz hepsi bu. Kaybetmek en çok onların hakkı işte... Aşkın en esaretli anında yanındakine verdiğin değeri katlama zamanı.