"Benar apa yang mereka katakan. Sebesar apa pun cintamu kepada seseorang, bukan berarti kamu ditakdirkan bersama"
"Tempoh perkenalan tidak menjamin sesebuah hubungan"
"Jangan cintai orang yang tidak mencintai Allah. Kalau Allah saja ia tinggalkan, apalagi kamu"
"Jika cinta dimulai dengan satu tawa, jangan akhiri dengan air mata"
"Jika kamu tulus mencintainya, jangan pernah hiasi matanya dengan air mata, telinganya dengan dusta, dan hatinya dengan luka"
"Karena orang yang tulus mencintai takkan mudah melepaskan, takkan mudah pergi, takkan mudah merelakan, namun sudah meneteskan air mata"
"Cintai memang menuntut suatu pengorbanan. Jika kita belum mampu berkorban demi ketaatan maka kita belum betul-betul mencintai sang pemilik alam"
"Mencintai dirimu umpama air laut. Pasang surut akan selalu ada. Namun air laut tidak pernah berubah rasa"
"Jatuh cinta sebelum waktunya itu ujian. Jika kau belum mampu menjemputnya dengan penuh keberanian, maka kau harus melepasnya dengan penuh keredhaan"
"Kerana dengan ego, mampu memusnahkan sebuah hubungan cinta"
"Banyak orang yang mengatakan Mencintai wanita itu sangat menyakitkan Tapi yang sangat menyakitkan itu adalah 'Mencintai orang yang tidak mencintaimu'." - Imam Syafi'i
"Mencintai dalam diam tanpa perlu takut kehilangan. Kerana Allah telah mengaturkan yang terbaik bagi hambanya yang sabar dalam mencintai🕊"
"Some love are always hidden because they don't want to spoil their friendship"
"Mencintaimu itu seperti sholat tarawih, bukan prihal siapa yang datang paling awal tetapi siapa yang mampu bertahan sampai akhir"
YOU ARE READING
𝑸𝒖𝒐𝒕𝒆 | 𝑲𝒂𝒕𝒂-𝒌𝒂𝒕𝒂
Random𝑹𝒂𝒏𝒅𝒐𝒎 𝑸𝒖𝒐𝒕𝒆𝒔 𝑺𝒕𝒂𝒓𝒕: 15/5/2022 𝑬𝒏𝒅: - 🔐𝑺𝒉𝒂𝒓𝒆 𝒍𝒂 𝒇𝒂𝒗 𝒒𝒖𝒐𝒕𝒆 𝒌𝒂𝒕 𝒄𝒐𝒎𝒎𝒆𝒏𝒕 🔐𝑽𝒐𝒕𝒆 𝒔𝒆𝒕𝒊𝒂𝒑 𝒃𝒂𝒃 🔐𝑴𝒂𝒂𝒇 𝒋𝒊𝒌𝒂 𝒂𝒅𝒂 𝒌𝒆𝒔𝒂𝒍𝒂𝒉𝒂𝒏 𝒆𝒋𝒂𝒂𝒏