الجزء الأول-سيف الخالدي ♥😻

36 4 4
                                    

آرضـ❤ـ آلَمـ❤ـعـ❤ـرفـ❤ـهّ
land of knowledge

سيف شاب في منتصف العشرينات اهله ماتوا في حادثة كبيره ومن يومها وهو عايش مع عمه، عم سيف راجل طيب اوى بس مراته ست حقوديه كانت ديماً بتحاول تبعد سيف عن اولادها من صغره بس سيف كان بيحب عمه أوي وديماً كان عاوز يرفع راسه ويبقي حاجه كبيره.

صورته:

مرات عمه: ياسيف اوووووف انت ولد مهمل

اوووه! هذه الصورة لا تتبع إرشادات المحتوى الخاصة بنا. لمتابعة النشر، يرجى إزالتها أو تحميل صورة أخرى.

مرات عمه: ياسيف اوووووف انت ولد مهمل.

سيف: جاي اهو مش عارف والله الست دي عاوزه مني ايه جيت اوامرك.

مرات عمه: ايه ياسيف بتكلمني كده ليه يابني انا حتي بحبك وبعتبرك ابني من يوم ما ابوك وامك الله يرحمهم ماتوا.

سيف: لخصي انتي عاوزه ايه.

مرات عمه: عاوزه كل خير يابني اخوك امير كبر وبقي
راجل ومش لاقي شغل مش ناوي تشوفله شغله.

سيف: حاضر انا هتكلم معاه والله من زمان بحاول معاه بس هو عاوز يبقي تركيزه في دراسته.

مرات عمه: اه يابني انا نفسي اشوفه في كليه حلوه زيك كده.
سيف طيب سبيه يبقي مركز في دراسته وهو انشاء الله هيبقي احسن مني كمان.

فلااااش اه ما قولتلكومش سيف في كلية هندسه بس سيف بيحب يصرف علي نفسه عشان كده شغال جمب كليته شغلانه كمان شغال في شركه كبيره من اكبر الشريكات العالميه فلااااش ونرجع تاني.

مرات عمه: يارب يابني.

سيف بيلبس ورايح شغله مفيش النهارده كليه الحمدلله هشتغل براحتي.

سيف خلص لبس وعلي فكره سيف يعتبر من الاستايلس في لبسه راح الشركه كان مدير الشركه دي احمد الدمنهوري صاحب اكبر شرك في الشرق الاوسط كان مدير بيحب الالتزام وكان بيكره التأخير لدرجة انه كان بيترود اي حد بيتأخر مهما كان السبب.

احمد الدمنهوري شاب مقبل علي الثلاثينات صاحب اكبر شرك في الشرق الاوسط وموديل عالمي لديه العديد من القصور والسيارات

صورته:

 سيف: بإستأذان ممكن ادخل

اوووه! هذه الصورة لا تتبع إرشادات المحتوى الخاصة بنا. لمتابعة النشر، يرجى إزالتها أو تحميل صورة أخرى.


سيف: بإستأذان ممكن ادخل

احمد: اتفضل.

سيف: سلام عليكم استاذ احمد انا النهارده معايا افكار كتير ل حضرتك ممكن ننفذها وبكده هيبقي في ارباح كتير للشركه.

بااااااك ملناش دعوه بعد كل الدوخه والحورات دي رجع سيف للبيت.

سيف: ازيك ياعمي

عمه:بإستقبال ازيك يابني عامل ايه كويس في شغلك.

سيف: الحمدلله بس الاستاذ احمد ده عصبي اوي بس الحمدلله بقينا اصحاب

عمه: ربنا يوفقك يايني وتبقي مهندس قد الدنيا وماتحتاجش للشغلانه دي ولا حد يتحكم فيك.

سيف: انشاء الله ياعمي هرفع راسك خلص سيف اكله ودخل نام وهنا تبدأ حكايه جديده خالص

سيف قوم انا ورود قوم ياسيف.

سيف: اوووووف سبيني انام شويه بقي، ورود قوم ياسيف بسرعه لازم تقوم هتتأخر علي شغلك وانت عارف الاستاذ احمد.

سيف: ايه ده بسرعه الساعه كام شوفيها بسرعه.

ورود: الساعه سته ياسيف بسرعه قوم البس هحضرلك الفطار ماشي

سيف: انا جاي اهو بسرعه.

يلا خلص سيف ونزل من البيت البيت كان عباره عن كتب وكل مكان كان شبه الكتاب وكل حاجه مكتوب عليها عبر راح سيف الشركه بتاعته وزي ما متعود بس هنا كانت المفجأه................. يتبع

ابتسام محمود عثمان

ممكن دعم وFollow 🥰♥😊

رواية ارض المعرفه حيث تعيش القصص. اكتشف الآن