Hoofdstuk 2: the new boy

431 19 8
                                    

Na school zat ik met Samantha op de bus. "Ik heb gehoord dat je Lukas leuk vind" ze ging met haar wenkbrauwen op en neer "Nee, niet op die manier!" Riep ik "oke, oke, oke" zei ze "niet heel de bus moet het weten" . Ik keek rond en zag dat er een oud vrouwtje naar me zat te staren, toen ik haar blik ving keek ze meteen weg. Ik pakte mijn tas en haalde mijn gsm er uit om te kijken hoe laat het was "nog maar 15u54" zei ik en keek naar Samantha "oh, echt ? Dat is nog best vroeg, zullen we langs Starbucks gaan?" Dat klonk als een super plan dus knikte ik van ja.
De volgende halte moesten we er af dus belde ik. "Op naar Starbucks" zei ze met een lachje.

Aan Starbucks was het best nog rustig. "Wat wil je?" Vroeg Samantha "een... Hum..." Ik keek op het bord om te zien wat er was "ik neem een frappuccino met karamel"
"Moet ik bestellen en ga jij een plaats zoeken of.." "Ik blijf hier wel mee staan"

Toen het aan ons was vroeg de vrouw achter de bar wat we moeste hebben, dus bestelden we ons drankje en ze vroeg vervolgens onze namen "Lotte" zei ik luid en duidelijk "Samantha" zei Samantha natuurlijk.
We moesten nog wachten tot onze drankjes klaar was. "Samantha en Lotte?!" Riep een jongen die onze drankjes had gemaakt. We pakte onze drankjes en zochten een plaats.

"Serieus!" Ik keek naar Samantha die aan het wijzen was op haar naam. "Hebben ze de 'h' nu vergeten?" Ik keek naar haar naam, er stond inderdaad 'Samanta'.
Na dat we onze drankjes hadden opgedronken zijn we allebei direct naar huis gegaan.
'S avonds zat ik nog met mijn vrienden te chatten in onze groep's chat:

Samantha: heyyy x

Cloé: Hey :-)

Ik: Hey wat doen jullie? X

Cloé: niets

Lukas: Hey, wisten jullie al dat er een nieuwe jongen in onze klas komt zitten volgende week?

Samantha: nee! Dat meen je niet?!

Cloé: oh, Yey iemand nieuw!

Ik: gaan we dan vrienden met hem worden?

Lukas: tuurlijk!!!

Ik: oke maar ik ga slapen ik ben moe bye x love you all

En ik zetten mijn gsm op niet storen om dat ik wist dat ze nog verder gingen sms'en.

De rest van de week was het het zelfde : opstaan, ochtend dingen, naar school, de saaie lessen volgen en dan naar huis, Alleen op donderdag moest ik nog naar de les gitaar.

In het weekeind ging ik met mijn oma naar de stad om te gaan winkelen. Het was best gezellig.

Op maandag was het weer mijn ochtend routine : kleren, haar kammen, tandenpoetsen, eten en naar school.

Op de bus was het heel rustig.

Op school ook maar het was nog vroeg. Toen ik naar mijn groepje vrienden ging zag ik iemand nieuw. "Hey" zei ik als volgt en gaf iedereen een knuffel behalve de nieuwe.

"Dit is Thomas" zei Lukas. Ik keek naar de jongen, die even naar me lachten. Hij had bruine Haaren met en beetje blond die wat warrig door elkaar lagen, blauwe ogen en een beetje gespierd.

"Hey" zei ik vlug.

"Hij komt van Antwerpen net als ons" zei Cloé. "Leuk" zei ik weer vlug.

De dag was weer heel snel om.

Ik ben veel te weten gekomen over die nieuwe jongen: hij heeft 2 oudere zussen, zijn ouders zijn geschieden, hij speelt gitaar en hij praat niet veel.

*****************************************

Zo dit was deel 2 ! Hopelijk vonden jullie het leuk. Heb je ideeën laat het weten in de comments of bericht. En vergeet niet te zeggen wat je er van vond.

Dit was een snelle update omdat ik boordevol inspiratie zat. Als er fouten in zitten laat het me zeker weten dan pas ik het zo snel mogelijk aan.

Love ya xx

Anke xx

A new startWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu