Hoofdstuk 4: tangled

324 16 7
                                    

Veel dagen gingen voorbij.

Op woensdag kreeg ik een briefje van Samantha tijdens de les (ze zat naast me)

Er stond op: Je bent niet aan het opletten, aan wat denk je?

Ze vragen dat wel regelmatig omdat ik vaak in mijn eigen wereldje zit.

Ik begon op het briefje te schrijven, uiteindelijk was mijn antwoord: de les is saai

Ik gaf het aan haar onopvallend. Ze gaf het al snel terug: zeg het zevens na de les, je doet al heel de week zo

Ik schreef snel oké en gaf het aan haar.

Na de led ging ik snel de klas uit zodat ik van Samantha af was, maar ze was me voor. "Zeg nu eerlijk" zei ze zacht tegen me. "Is het goed dat we eens afspreken?" Vroeg ik smekend "hum... Ja waarom" vroeg ze. "Omdat ik er nu niet over wil praten" zei ik vlug en ging naar de volgende les

Ik zag Cloé al naast iemand zitten en zag er na Thomas, ik ging naast hem zitten en zei hallo.

Hij zei niets terug, vast omdat hij me niet gehoord had. Dus zei ik het harder. "Oh, Hey" zei hij verbaast. Pas toen hij omdraaide zag ik dat er muziek in zijn oor speelde.

Hij moest lachen van iets of iemand. Hij was best schattig zo. Wat? Schattig?! Zij ik dat nu echt?!?! OMG, Lotte!!!

Al snel zette ik de gedachte uit mijn hoofd. "Sorry" zei hij opeens "voor wat?" Hij dacht na "geen idee, ik weet niet waarom ik dat zei" vertelde hij. Ik was best verward.

Toen ik Samantha terug tegen kwam zei ze direct "Vanmiddag kom ik mee naar jou uit" zonder op mijn antwoord te wachten ging ze weg.

Dus zo als ze zij ging ze mee naar mijn huis.

Ik deed de voordeur open en ging naar de keuken (waar mijn oma meestal is als ik terug kom van school) ik zag haar in de keuken staan en gaf haar een kus op de wang. "Is het goed dat Samantha blijft eten?" Vroeg ik en ze knikte.

Ik ging terug naar de gang waar Samantha nog steeds stond.

"Kom" zei ik en ging naar boven. "Die trap, hij kraakt nog al hard" ik keek om en zag Samantha haar handen op haar oren houwen. Ik moest er van lachen en ging verder naar boven.

Toen ik mijn kamer in ging zei ik " welkom in mijn stulpje" ze kijk lachend naar mij "mooie kamer" zei ze en keek naar mijn kleine kamer.

Wat later zaten we te roddelen over dit en dat. "Wist je dat Taylor Swift een eenhoorn heeft gezien?" Vroeg ze "Wat nee ?! Eenhoorns bestaan niet" zei ik tegen haar "spijtig genoeg" fluisterde ik er achter. "Wist je dan..." Ik onderbrak haar "dat jij veel teveel boekjes leest" ze moest lachen. "Maar waarom doe je al heel de week zo?" Vroeg ze, ik wist dat die vraag wel ging komen dus had ik me al op het antwoord voorzien. "Ik ben gewoon verward met mezelf dat is alles"

Na het eten ging ze weg. En ik ging slapen.

De volgende dag was saai:

Eerst wiskunde, dan Nederlands, pauze , Frans, Nederlands , Engels , middag en nog meer saaie vakken behalve Engels dan dat was best leuk.

Toen ik thuis kwam zag ik een vrouw en een man op de zetel zitten. Ik schrok even, het zijn mijn ouders!

*****************************************

Dus hier is het dan, Haar ouders komen!

Sorry voor gisteren niet te uploaden maar ik had een druk weekeind. En morgen school :-(

Maar hopelijk vonden jullie het leuk!! Laat zeker weten wat je er van vond en zo als altijd als er schrijffouten zijn dan mag je het altijd zeggen en ik verbeter het zo snel ik kan!

Love ya xx

Anke x

A new startWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu