BAB 13💎

54 12 2
                                    

“Kenapa?” Tanya Jungkook. “Kenapa jerit, jerit tu? Nak join junior sebelah ke?” Kata ketua kelas mereka. Mashiho menutup mulut dengan tangan.

“Wae?” Tanya Jungkook dengan keadaan berbisik. “Aku lupa bagitau Eun Na.” Jawab Mashiho juga dengan keadaan berbisik. “Bagitau apa?” Tanya Jimin pula. “Aku lupa bagitau Eun Na yang kita jalan dulu tadi. Ni confirm dia mengadu kat Won Young.”

Haruto menepuk kepalanya sendiri. “Ni salah kau lah Jimin.” Tuduh Mashiho. Jimin dengan muka yang tak puas hati terus membantah. “Aku pulak!” Sebenarnya tadi niat Mashiho hanyalah untuk menelefon Eun Na selepas keluarkan telefon dari poket seluarnya tapi niatnya hilang selepas Jimin berkata “Jom rank.”

“Kau punya pasal lah ni aku lupa call Eun Na!” Marah Mashiho. “Salah kau, siapa suruh tak call dia dulu tadi?!” Balas Jimin. “Mashiho! Jimin!” Mereka berdua terus diam. “Berdiri kat luar. Bawa baldi yang ada air. Isi sampai separuh. SEKARANG!”

Salah mereka jugak. Bising time orang tengah baca buku🤷‍♀️

~*~*~

“Weh korang, Chae Yeon sunbae dah ada Bf doh.” Kata salah seorang rakan sekelas Eun Na. Baru je masuk kelas dah ada bahan gosip. Yup, dia ialah Jihan. Jihan ni memang banyak gosip kalau berkawan dengan dia. Tapi semua gosip dia tu tiada tokok tambah. Semua dia ceritakan bila dia nampak je. Kalau dia tak nampak, dia tak gosip. Kalau tak de bahan gosip, dia cerita tentang benda lain. Seorang yang fun👍

“Weh siyes lah? Wah, mesti handsome kan?” Kata Ryujin. Won Young terus pergi ke arah mereka. “Bf dia tu dari mana?” Tanya Won Young. “Dari Bumi lah, tak kan lah planet lain. Aduh ai Young ni.” Jawab Jihan. “Ye lah, yang tu aku tau. Yang aku nak tau ni dia dari kelas mana?”

“Dengar citer ada yang suka dia. Kalau tak salah, si James kacukan German Jepun tu.” Jawab Jihan. Won Young mendekatkan mukanya dengan muka Jihan. “Bukan senior kelas sebelah tu? Haruto?” Tanya Won Young. Jihan menggeleng. “Orang yang rapat tak semestinya akan bersatu. Macam Eun Na dengan Mashiho.” Jawab Jihan.

“Eun Na dengan Mashiho kan tak de rasa suka, memang lah.” Tiba-tiba Jennie menyampuk. “Cakap pasal Mashiho, kenapa kau jerit nama dia?” Tanya Jisoo. Won Young tersenyum lalu menceritakan semuanya. Habislah kau Mashiho.

TBC

Singkat kan? It's okay, update 2 kali hihi.. Macam biasa jangan lupa vote😁Have a nice day Teume & Army and all fandom❤

Going Crazy | Treasure 💎 [Stop]Where stories live. Discover now