Selepas kejadian dengan afiq, aku melihat afiq seperti sudah berubah, afiq sentiasa membaca quran seperti seorang yang sudah bertaubat. Jika bertembung denganku, afiq akan mengelakkan eye contact. Jika aku melepak dengan wan, afiq tidak akan join sekali. aku merasakan amat sedih sekali. Bayangkan orang yang telah beri kau kepuasan dan kebahagiaan tiba-tiba menghilang dan menjauh dari kau.
Dua minggu sudah berlalu, afiq masih tidak mahu bercakap denganku. wan juga mula menyoalku sama ada aku mempunyai masalah dengan afiq tetapi aku hanya menafikannya sahaja. Aku merindui afiq. Setiap malam aku akan mencium bau spender kepunyaannya. Aku juga akan memakai spender afiq ketika pergi kesekolah. Aku sedar aku mula jatuh cinta dengan layanan afiq dahulu.
Disebabkan perasaan aku yang semakin merindui afiq, aku cuba memberanikan diri untuk menegur afiq kembali. Pada waktu malam di asrama, aku menunggu di tangga aras 3 berdekatan tandas aras afiq. Aku menunggu afiq datang ke toilet. Hampir sejam aku menunggu afiq tidak juga muncul, kemudian pengumuman untuk bacaan al-mulk diumumkan. Aku mengalah dan ingin kembali ke bilik. Sebelum sempat aku melangkah menaiki tangga aku sempat melihat bilik afiq, akhirnya afiq keluar dari biliknya ingin menuju ke tandas. Aku menunggu sehingga afiq memasuki tandas dan aku mengikutinya dari belakang.
Sebelum sempat afiq menutup pintu tandas, aku menolak afiq kedalam tandas dan mengunci pintu. Afiq menolakku kemudian aku menutup mulut afiq dan mula berbisik.
aku: apa salah aku fiq? kenapa ko macam dah taknak jumpa aku? soalku.
Afiq: Mende kita buat tu salah gile. Aku bukannya gay. aku ada awek. sian awek aku tak dapat jadi orang pertama isap kote aku.
Aku: pastu aku? ko taknak dah la? ko taknak aku isap dah ke? tak sedap ke aku isap?
afiq: ko cari orang lain je la. tak. ko isap sedap sangat. aku puas gile. ko memang pro isap tapi aku straight. aku taknak dah buat mende tu semua.
Aku sedih mendengar jawapan afiq. aku kemudian berlalu pergi meninggalkan afiq. Tapi sebelum aku bergerak keluar dari tandas afiq memelukku dan meminta maaf. aku jadi keliru. kenapa afiq begitu baik sekali. Walaupun dia taknak aku, tapi dia masih peluk aku, masih ingin menenangkan aku seperti tidak mahu aku sedih. Afiq menggosok kepala ku dan membuka kan kunci tandas untukku keluar berlalu pergi.
Air mataku mulai mengalir, al-mulk sudah mula dibaca. ketika memasuki bilik, semua melihat wajahku yang muram dan air mataku yang telah bertakung di mata. Bacaan al-mulk di bilik diteruskan sehingga habis. Aku hanya duduk ditepi mendiamkan diri. selesai bacaan yassin, ramai memfokuskan kepadaku. Menyoalku jika ada sebarang masalah yang terjadi. Aku hanya menafikan dan mendiamkan diri. Malam itu aku tidak dapat tidur kerana aku masih sebak. Aku terbayangkan pelukan afiq. Aku suka apabila dipeluk afiq. Rasa begitu nyaman sekali. Tanpa aku sedar aku terlelap dan tidur sampai ke pagi.
Esoknya aku demam. Seharian aku di dalam kelas mendiamkan diri dan tidak begitu rancak bersembang seperti biasa. Sewaktu prep malam, aku pergi ke toilet kerana ingin muntah. tiba-tiba aku didatangi afiq. sebelum memulakan perbicaraan, afiq melihat keluar tandas memastikan tiada sesiapa. Afiq menanyakan keadaanku.
Afiq: ko okay tak ni? aku tengok macam tak sihat je. Demam ke? lalu memegang dahiku.
Afiq: uish panas ni. Jap aku pi ambil ubat dengan air.
sekali lagi aku confused. Aku semakin keliru. Kenapa afiq mengambil berat tentangku? macam mana dia tau aku macam tak sihat? die memerhatikan aku ke selama ni? kenapa dan kenapa? otakku timbul macam-macam persoalan.kemudian afiq kembali sambil membawa ubat dan air. Afiq menghulurkan kepadaku dan sebelum beredar, afiq menasihatiku untuk rehat secukupnya. kemudian berlalu pergi. Pulang sahaja di asrama aku terus mandi kerana kebiasaanku mandi malam.
seminggu telah berlalu dan aku juga telah sihat dan mula membiasakan diri untuk tidak memikirkan afiq. Aku kembali tersenyum seperti biasa tidak lagi ada sebarang kesedihan.
korang rasa afiq masih sayangkan mieyrul? kenapa afiq ambil berat pasal mieyrul?
Move to the next part.
YOU ARE READING
Misi Tundukkan Jantan Straight
Short StoryHi guys, kisah ini merupakan kisah realiti yang terjadi pada diri mieyrul sendiri. Mieyrul hanya ingin berkongsikan pengalaman mieyrul bersama korang semua. Semua nama-nama karakter di dalam cerita ini hanyalah nama samaran sahaja. Jangan lupa follo...