"Saatler 05.45 gösteriyordu zavalı kadın sancılar içinde kıvranıyordu elleri bozuk telefona uzandı ambulansı aramak istiyordu evet tek başınaydı kimsesizdi ama kızının öyle olmasını istemiyordu"
"Telefona uzandı numaralara basıyordu ama kendide göremiyordu bilinçsizce aradı telefonu bir kadın açtı"
"Hatta kadının ne dediğini anlamadı kadının ağzından tek kelime döküldü"
"B-benim kanamam var"
"Baygın bir şekilde adresi söyledi." Ve telefon elinden düştü bilinci kapanmadan önce uzaklardan gelen ambulans sirenlerini duydu kaybetmek istemiyordu"
"Oda ilk defa yaşamak istiyordu ilk defa yaşama tutunmak istiyordu. Kızını kendi gibi kimsesiz bırakmak istemiyordu ilk koşuşunu ilk adımını ilk konuşmasını görmek istiyordu"
"Sanki onu duyacakmış gibi "tanrım yaşat beni ona bakayım o benim gibi olmasın dedi" kimse onu duymadı her zaman ki gibi içinden yakardı ama şunu biliyordu kızının ismi sonat olacaktı görüldü isminin anlamı görültüydu kendisi susmuştu ona verilen kaderi yaşamıştı ama kızının öyle olmasını istemiyordu"
"Kapı tıkırtı sesi duydu 1 Vuruş.. 2 vuruş.. 3 vuruş.. sadece duyuyordu haraketleri kesilmişti belkide ölmüştü ama o istemiyordu ki ölmek ilk defa,ilk defa ona verilen kadere razı gelmedi sancılar içerisinde yerde sürünmeye başladı kırık dökük bir binada tek başına yaşam savaşı verirken kimsesizdi.."
"Sonunda kapıyı açtı acıdan çığlık atarak burdayım dedi evet ordaydı onu kurtarmaları için yakındı.."
"Hemşire " beni duyuyor musunuz hanımefendi " gözlerini araladı kurtarın onu alın benden yaşatın dedi " bebek ölecekti yada kendisi ama o evden bir can sağ çıkamayacaktı doktorlar kızının öleceğini söylediğinde " beni öldürün onu değil diye yakardı "
"Bir mucize gerçekleşti kadın çok güçlüydü büyük bir savaş verdi kurtardı sonatını kurtarmıştı serin bir ürperti geldi kızını kucağına verdiler kanlı elleriyle tutu kokladı gözleri kokunun güzelliğiyle kapandı ve sonra derin bir karanlığa savruldu."
" ölüyordu.."ölüm onu alıyordu orda'ki ebe'ye söylediği son cümle onu bırakma oldu ve gözlerini ebedi karanlığa gömdü.."
"Sonat..kimsesiz doğmuştu"
"O gün gök gürledi ve sonat doğdu o kadar çok ağladı 'ki belki isminden geliyordu bu kadarsesli ağlamasının ebe bile gözlerini fal taşı gibi açmıştı bir bebeğin bu kadar sesli ağlamasının ne kadar tuhaf olduğunu odaölü bedenine.."
"Sapsarı saçları vardı ne değişikti böyle acılı bir evden böyle eşsiz bir Kız çocuğunun olması"
"Ama o kız çocuğu çok güçlü olacaktı annesi bunu bilerek gözlerini yumuştu.."