Hoofdstuk 1

317 12 2
                                    

Echt ik heb zo'n erge hekel aan mijn vader hij wil me uithuwelijken met een of andere rare trol (nou ja het is geen trol maar hij lijkt er wel erg op) hij heeft stroachtig haar en zijn hele gezicht zit onder de puisten en volgens mij is hij nog geen meter groot. Het is al erg genoeg dat ik koningin moet worden maar met hem als koning? Dat word een nog grotere ramp. Het zit zo ik wil geen koningin worden want dan moet ik altijd netjes doen, netjes gedragen netjes kleden en dat is nou juist het gene waar ik zo'n verschrikkelijke hekel aan heb! Vandaag komt die trol dus op bezoek en dat moet met hem dineren, daarom moet ik de hele dag met mijn moeder oefenen voor goede tafel manieren. Mijn moeder is een schat maar ze kan soms best irritant zijn, want als we aan het oefenen zijn voor die achtelijke tafelmanieren kirt ze de hele tijd "Je doet het fout probeer maar op nieuw!". Als we eindelijk klaar zijn zegt ze "Goedzo liefje ik ben trots op je!". Ik daarentegen ben helemaal niet trots op mezelf, want wat heb je aan die tafelmanieren.

Het is avond en over een uurtje komt de trol, "daar heb ik nou echt zin in" mompel ik tegen niemand in het bijzonder. Dan komt mijn moeder aangestormd en zegt lieverd je moet nog een mooie jurk aandoen voor het diner ik heb hem boven klaargelegd ga hem maar aandoen. "Serieus? ze weet toch dat ik jurken haat!" mompel ik zacht maar blijkbaar niet zacht genoeg want mijn moeder zegt "Doe toch niet zo chagerijnig". Dan loop ik naar boven en zie een afschuwelijke witte jurk op mijn bed liggen. Als ik de jurk heb aangetrokken moet ik bijna kotsen zo lelijk is die jurk! De jurk komt tot op de grond en heeft lange mouwen die zo lang zij dat ze bijna over de grond slepen verder staat er een afschuwelijk bloemetjes patroon op. Als ik benden komt kirt mijn moeder "Ach liefje toch wat zie je er prachtig uit" net op dat moment klopt er iemand op de deur en ik weet al wie dat is...

---

Hoi boekenwurmpjes

Hopelijk vonden jullie het leuk!
En zoals altijd een cliffhanger

Doei xx DrawIsGoodForYou

The Princess of TimeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu