Hari berganti hari, tahun berganti tahun.Adam pun telah meningkat usia
Pada suatu ptg Adam bersama anak Lelaki Adam duduk diberanda rumah.Zaid !"ada suatu rahsia yang ingin ayah cerita kan kepada Zaid.
Ape dia? "Ayah, ape rahsia yang ingin cerita, pada Zaid..
Rahsia ini mungkin x masuk di akal dan luar kepecayaan kite sebagai Manusia biase! "
Ape yang ayah nk cerita pada Zaid ini mungkin membuat Zaid sedikit terkejut? "
Bila ayah meninggal nnti, mungkin ada yang akan mencari ayah dan bertanya dimane ayah dikebumi kan? "
Pada masa itu org itu pasti mencari zaid dan bertanya Pada Zaid? "
Harap zaid! "Jangan melatah atau takut akan org itu kerana org itu juga adalah saudara mu juga Zaid "
Baik lah! "Ayah tpi siape kah saudara ku itu, supaya nnti Zaid tidak tertanya -tanya akan kedatangan nya.
Baik lah! "Biar ayah cerita kan, semasa ayah sesat di hutan.
Ayah tersesat Sampai ke perkampungan harimau jadian.Semasa di sana ayah telah berkahwin dengan anak ketua kampung harimau jadian.
Semasa, ayah pulang ke mari! "
Isteri ayah telah pun hamil.
Mungkin skrg dia sudah besar, dan kamu zaid, mempuyai saudara dari keturunan harimau jadian.Zaid, terkejut Seperti tidak percaya akan ape yang di perkatakan oleh ayah nya.
Ada kah! "Mereka itu merbahaya ayah.
Tanya zaid ingin tahu.
Tidak mereka tidak merbahaya! "Jika KiteTidak berbuat jahat atau berniat buruk.
Bagaimana rupa mereka ayah? "Ada kah rupa mereka menakutkan atau mengerikan.
Soal zaid ingin tahu, kepada ayah nya.
Tidak rupa mereka tidak menakutkan, rupa mereka semuanya tampan dan kacak belaka, bagi kaum perempuan nya pula semua nya cantik -cantik belaka! "
Zaid merasa teruja.
Bagaimane cara kehidupan mereka, ada kah sama dengan cara kehidupan Kite? "
Soal Zaid ingin tahu.
Cara kehidupan mereka sama -sama saje! "Seperti Kite manusia biasa.
Cuma bila mereka berada di alam mereka.
Mereka Seperti Kite Manusia biasa.Tapi bila Mereka berada di alam Kite. Mereka boleh menjelma menjadi harimau jadian
Tiba -tiba Zaid merasa gerun mendengar. Keyataan ayah nya.
Jangan takut Zaid! "Mereka tidak akan menggangu Manusia, selagi Manusia tidak berniat jahat.
TAPI Bagaimane Kite NK
tahu sama ada ituADALAH harimau jadian atau harimau sebenarnya ?"Soal Zaid kepada ayah nya Adam.
Harimau jadian dan harimau sebenarnya x ada banyak beza nya "
Memang sukar untuk Kite Manusia biasa membezakan nya! "
Yang pasti harimau jadian ujud nya dikata kan! "
Lebih besar dari harimau biasa.Kedua; tapak kaki harimau jadian.
Harimau biasa terdapat empat tapak
kaki.Tpi harimau jadian terdapat lima tapak kaki.
Itu lah yang membezakan Mereka.Ingat bila ayah sudah meninggal...
Jangan sekali -kali zaid beritahu yang ayah telah meninggal dunia kepada saudara mu itu zaid? "
Baik lah ayah? "Tpi boleh kah, zaid. Tahu ape kah sbb nya yang ayah tidak membenarkan zaid memberitahu Perkara yang sebenarnya kepada saudara ku itu.
Begini zaid,, Setelah ayah berkahwin dengan kenanga. Ayah juga adalah sebahagian Dari Mereka.
Dan bila Ayah meninggal. Ayah tidak boleh dikebumikan disini.
Jasad Ayah mesti lah di kebumikan di perkampungan harimau jadian.Kerana Ayah juga sebahagian dari Mereka,
Dan juga sumpah ayah! "Tpi bagaimane jika saudara ku Itu bertanya kemana ayah, pergi? "
Ape yang harus zaid ,beritahu Pada saudara ku itu ayah?"
Jika saudara mu itu bertanya kemana ayah pergi! "
Beritahu pada saudara mu itu bahawa ayah telah pegi ke mekah! "
Itu saja yang harus kamu beritahu kepada saudara mu Itu!''
"Ingat tu "
YOU ARE READING
Perkampungan Alam Harimau jadian
Spiritualx lama Setelah lama adam berjalan Adam pun disuatu tempat yang adam tidak tahu dimane adam berada.