براءة روح
بارت ٢١أسماء عبد الهادي
خبر اختفائي انتشر في الفيلا كلها وبدأت التساؤلات تكتر ..انا روحت فين!!... وليه أنا مشيت كدا وبدون مقدمات...وهل حد زعلني ولا أنا اللي مشيت من نفسي... ولا اتخطفت ولا في ايه .
بدأت حالة الطوارئ في الفيلا والكل بيدور عليا
جاسر بعت فرق للبحث عني في كل مكان وهو بنفسه نزل يدور عليا في الشوارع والميادين وحرفيا كان قلبه بيتقطع من الخوف عليا.
اما كل اللي ف الفيلا وخاصة نساء الفيلا طنط نادية وطنط فريدة عمتو...قصدي ماما أشجان... ياااه شعور غريب اول ما نقطت باسمها حسيت بقشعريرة لطيفة مشت في جسمي... يمكن تقولوا عليا غبية علشان سبت أمي ومشيت لكن حقيقي أنا مكنتش عارفة انا عايزة ايه او محتاجة ايه... كنت عاملة زي التايهة ..الغريق في وسط بحر ... مبيعرفش يعوم وقدامه العوامة وقارب النجاة بس مش عارفة استخدمه... من الرعب اللي أنا فيه وشعور الضياع وسط المية المحيطة بيا من جميع الجهات ومش شايفة اي شط او جزيرة للحياة ...رغم وجود وسائل الانقاذ الا ان اللخبطة اللي انا فيها مش مخلياني عارفة استخدمهم ولو استخدمتهم هغرق نفسي بنفسي... فقررت اسيب نفسي أغرق استسلمت تماماً وزي ما الموجة توديني ...يمكن والله أعلم الموجة دي توديني لشط الأمان لوحديها.
المهم كل اللي في الفيلا كانوا في حالة نحيب الا يارا كانت في قمة ارتياحها اني مشيت ماهي خلاص اتخلصت مني ..من ضرتها اللي ممكن تقاسمها في جوزها...لكن هل هي بعد ما أنا اسيب لها الجو هتعيش مع زين مبسوطة؟
اللي زود نحيب العيلة ان أونس حكتلهم على كل حاجة واول ما ماما سمعت دا شقهت جامد وقامت وقفت وهيه حاطة ايدها على بؤها وبعدها هزت راسها وهي بتقول
_لأ لأ لأ... لأ مش معقول... روح بنتي أنا ..
يعني بنتي كانت قدامي طول الوقت وأنا مش عارفة!... بنتي كانت بتاعني طول حياتها وانا مش حاسة بيها وعايشة حياتي عادي... لا لأ مستحيل... عقلي مش قادر يستوعب ازاي روح بنتي... ازاي سبتها تعاني كدا لوحدها... لأ... في حاجة غلط... أنا بنتي ماتت.. اه ماتت.. ارحم ليا من اني اعرف ان بنتي عاشت طول عمرها بتتعذب... أنا كنت بموت علشان روح وهي بنت أخويا اللي علاقتي بيه كاد تكون منعدمة... تفتكروا هيكون سهل عليا اني أعرف ان كل اللي حصل ده حصل لبنتي...لاااااااا.قالها ووقعت مغمى عليها وفضلت طنط نادية وفريدة يفوقوا فيها لحد الحمد لله ما فاقت بس كانت دايخة وتعبانة وبتبكي وعايزة تشوفني واني ارجعلها...
يمنى كمان مكانتش مصدقة وأول ما اطمنت على مامتها... جريت بسرعة على أوضة أختها تقولها الخبر.وأول ما يارا شافتها بتنهج جامد كدا ووشها أصفر كأنه مخضوض فضحكت وقالت
_ايه خميرة العكننة ماتت... قولي اه علشان اقوم ارقص دلوقتي .يمنى لأول مرة تصرخ في أختها بالشكل دا وقالت
_انتي هتفضلي حقيرة كدا لحد امتا... بقى بتتمني ليها الموت لأ وكمان مش هيتهز فيكي شعره ومش هتعملي اي اعتبار وهتقومي ترقصي... انتي ايه.. انتي مكنتيش بالشكل دا ليه اتغيري اوي وبقيتي من غير قلب كدا .
أنت تقرأ
براءة روح
Mystery / Thrillerبنت بكماء تعاني من القهر والظلم من .... فهل ستظل رغم ما تتعرضه له من أذى على نقاءتها وروحها البرئية أم ستتحول لتكون وحشا شريا ينتقم ممن فعل بها هذا تابعوني في نوفيلا جديدة واحداث غامضة .... بالعامية بناء على طلب بعض المتابعين #ترند أول روح