𝗠𝗘𝗟𝗜𝗦𝗦𝗔 berjalan keluar dari lif apabila lif itu terbuka . Ruang dapur di tuju . Terdengar suara kakak , papa dan mamanya sedang bersembang di meja makan .
" 𝘗𝘳𝘪𝘯𝘤𝘦𝘴𝘴. Lambat bangun. Semalam tidur lewat? " Apabila sampai sahaja di ruang dapur dia sudah di soal oleh papanya .
Bukan dia tidur lewat tetapi selepas sahaja selesai menunaikan solat subuh pagi tadi , dia terlelap lagi sekali . Ingatkan nak baring baring je 𝘭𝘢𝘴𝘵 𝘭𝘢𝘴𝘧 tertidur !
" Bukan pa. Tadi lepas saja solat 𝘱𝘳𝘪𝘯𝘤𝘦𝘴𝘴 terlelap. Tu yang siap lambat pagi ni " Dia mengambil tempat di sebelah kakaknya , 𝘵𝘩𝘦 𝘰𝘯𝘭𝘺 𝘴𝘪𝘴𝘵𝘦𝘳 𝘴𝘩𝘦 𝘩𝘢𝘴 , Melinna .
Nama hampir sama bukan? Dia Melissa kakak dia , Melinna ! Mestilah sama dah diaorang adik - beradik .
hshshshs .
" Lepas ni jangan tidur lepas subuh tau 𝘱𝘳𝘪𝘯𝘤𝘦𝘴𝘴. Tak elok " , nasihat Datin Sri Marranda . Kalau tak di tegah , lama lama anak daranya yang sorang ni asyik nak tidur saja lepas solat !
" Baik mama ku sayangggggg " , jawab Melissa mengada - ngada .
" Adik siap siap ni nak keluar ke? " , Kalini soalan di tanya oleh kakaknya pula .
Melissa mengangguk . Memang cadangan awal dia mahu keluar dengan kawan dia . Siapa lagi kalau bukan Ariana dan Aleesya? Itu je kawan yang dia rapat .
" Nak jumpa Iana dan Leesya " , ujar Melissa .
Roti bakar yang di sapu dengan kaya di masukkan ke dalam mulut . Dia makan roti je . Bukan taknak makan bihun yang mama masak , tapi dia lagi 𝘱𝘳𝘦𝘧𝘦𝘳 makan ringan ringan .
huehuehuehue .
" 𝘗𝘳𝘪𝘯𝘤𝘦𝘴𝘴 taknak kerja ke? Dah 6 bulan habis belajar. Taknak kerja? Kalau nak bagitahu papa. Lagipun sekarang ni papa nak cari 𝘴𝘦𝘤𝘳𝘦𝘵𝘢𝘳𝘺 baru " Melissa sudah hampir 6 bulan sudah menamatkan pengajiannya di 𝘜𝘯𝘪𝘵𝘦𝘥 𝘒𝘪𝘯𝘥𝘰𝘮 .
Dalam masa 6 bulan tulah orang suruh kerja dia taknak . Alasannya dia malas mahu kerja . Lagi - lagi dengan papa . Memang tidak lah dia nak kerja di syarikat papanya !
" Hmm , gaji 𝘴𝘦𝘤𝘳𝘦𝘵𝘢𝘳𝘺 berapa? Kalau banyak 𝘱𝘳𝘪𝘯𝘤𝘦𝘴𝘴 𝘢𝘤𝘤𝘦𝘱𝘵. " Panjang lebar senyuman Melissa apabila menyoal tentang gaji maksimum 𝘴𝘦𝘤𝘳𝘦𝘵𝘢𝘳𝘺 .
Melinna di sebelah hanya menggeleng kepala . Tahu tahu saja lah adiknya yang sorang ni . Banyak songeh !
" Tak banyak sangat. Tapi kalau 𝘱𝘳𝘪𝘯𝘤𝘦𝘴𝘴 nak masuk , papa naikkan gaji 𝘱𝘭𝘶𝘴 bonus sekali papa bagi. Nak? " Dato Sri Edward bertanya .
Kalau itu yang boleh buat anak bongsunya yang manja itu untuk berkerja , dia terpaksa juga lah naikkan gaji .
𝘱𝘳𝘪𝘯𝘤𝘦𝘴𝘴 𝘱𝘳𝘪𝘯𝘤𝘦𝘴𝘴 . Nasib sayang .
" Pergh 𝘴𝘦𝘳𝘪𝘰𝘶𝘴𝘭𝘺 pa? Okey kalau macam tu 𝘱𝘳𝘪𝘯𝘤𝘦𝘴𝘴 nak lah. Nanti papa masukkan nama 𝘱𝘳𝘪𝘯𝘤𝘦𝘴𝘴 ye? Nur Melissa Evelynn " Siap di sebut lagi nama penuh untuk di masukkan nama sebagai setiausaha baru papanya . 𝘏𝘢𝘱𝘱𝘺 giler .
" Nanti papa masukkan "
" Okay pa. Bye mama , papa. 𝘗𝘳𝘪𝘯𝘤𝘦𝘴𝘴 nak pergi dah jumpa Iana dan Leesya! "
Bunyi enjin kereta sudah tidak kedengaran , menandakan anak daranya sudah pergi .
" Abang betul ke ni nak naikkan gaji 𝘱𝘳𝘪𝘯𝘤𝘦𝘴𝘴? " , soal isterinya , Datin Sri Marranda .
YOU ARE READING
1.0 || Mrs. Rafael Austin
Romance🍄o n - g o i n g s t o r y🍄 𝐑𝐀𝐅𝐀𝐄𝐋 𝐀𝐔𝐒𝐓𝐈𝐍 with 𝐌𝐄𝐋𝐈𝐒𝐒𝐀 𝐄𝐕𝐄𝐋𝐘𝐍𝐍 ✔︎ 💌 synopsis 💌 Pertemuan di makan malam membuatkan Rafael dan Melissa di satukan sebagai pasangan suami isteri . Makan malam yang menyatukan mereka suda...