Tesoro | 04

25 2 0
                                    

"I caught you," ujar Vincent senada. Tubuh disandarkan ke belakang kerusi empuk di ruangan bacaan itu.

"I'm about to leave but I just....lost," jawab Adira jujur.

Vincent ketawa sinis. "It's 12 afternoon and you still in my house,"

"I'm sorry. I'll leave now. Can I?"

Tatapan Vincent terus berubah tajam membuatkan Adira kecut perut. Dia melihat sekeliling untuk memcari kelibat Samuel, namun hampa. Ke mana pulak jantan ni hilang hah?!

"W-what will you do to me?"

Mata Vincent terus meratah setiap inci tubuhnya. Pantas Adira memeluk beg erat ke dadanya setelah melihat lama mata lelaki itu hinggap di situ.

"What a nice body huh?"

Tidak mahu terus berlama, gadis itu memilih untuk lari. Namun Vincent lebih pantas. Gadis itu ditariknya lalu ditolak ke couch berdekatan. Tangan dan kaki lelaki itu terus mengunci kedudukan Adira di bawahnya. Dan riak wajah ketakutan pada wajah Adira jelas terpampang. Membuatkan Vincent tersenyum panjang.

"Let me go lah bodoh!" dada sasa lelaki itu dipukul sekuat hatinya. Nyatanya lelaki itu langsuny tidak terkesan dengan pukulan gadis itu. Jarak mereka makin didekatkan. Dapat dia lihat cecair jernih mula memenuhi tubir mata Adira. Dan ianya mulai turun.

"Puaskan nafsu aku," kata-kata itu keluar dari mulut Vincent. Membuatkan air mata Adira mengalir semakin deras.

"Please...let me to. I beg you. Please..." dengan lirih dia meminta. Berharap ada belas ihsan dalam diri jejaka di atasnya sekarang ini.

"I let you go once. Maybe not this time sweerheart," matanya terhala pada leher jinjang gadis itu.

"I'll do anything for you please! Except that! But I promise to do everything you ask me!"

"Then..."

Adira menutup kelopak matanya apabila melihat Vincent mendekatkan wajah kepadanya.

"...accept my offer,"

Usai itu dapat Adira rasakan beban di atasnya hilang dalam sekelip mata. Dia pantas duduk tegak dan mencengkam hujung sofa ketakutan. Dia lihat Vincent membetulkan lipatan kemeja putihnya.

"J-just that? " soalnya tidak percaya. Hanya untuk kerja dengan lelaki itu.

"Hmm,"

"But why? Why me?"

"Are you refusing my offer again?" tatapan Vincent kembali kepada gadis itu.

Pantas Adira mengangguk. "No! I'll accept!"

"Good. Samuel will show you your room and give you the detail about your job,"

Adira mengangguk dalam ketakutan.

"I just need a maid. My house's quite...messy you see. Make sure to clean it all without making any mistake. Understood?"

Adira mengangguk lagi. Vincent berura mahu pergi namun langkahnya berhenti tiba-tiba.

"And...don't. you. ever. trying. to . escape. hm?"

Gadis itu mengangguk bagai burung belatuk. Vincent terus melangkah pergi. Setelah memasuki perut lift, Samuel yang entah dari mana juga meloloskan diri ke dalam.

"Wow King. Where did you learn those malay words?" soal Samuel penuh minat.

"Who else do you think?" soalan berbalas soalan. Sebelah kening Vincent diangkat. Samuel dengan pantas dapat mengagak.

"That son of the bitch,"

































You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 06 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

His Tesoro Where stories live. Discover now