Prolog

10 2 0
                                    

Swingg..
Kedengaran bunyi pedang dilibas..
Boboiboy mengangkat muka.. Dihadapannya, fang tersenyum.sinis.
Boboiboy mendengus. Heh,kau fikir kau dah cukup hebat?
Kaki dibawa ke hadapan.Shingg..bunyi dua pedang bertembung antara satu sama lain.
Akibat daripada pertembungan itu, Fang terundur ke belakang sedikit. Darah di tepi bibirnya dikesat sebelum langkah diorak ke hadapan. Swingg.. Pedang dihayun kehadapan.
Tetapi boboiboy sempat menangkis serangan itu.
Latihan itu berterusan selama 3 jam. Boboiboy menyerang tetapi fang steady je menangkis semua serangan itu dengan mudah.
Latihan itu cukup sengit sehingga mendapat perhatian pelatih pelatih lain yang turut sama sedang berlatih.

Beberapa minit kemudian, boboiboy mengaku kalah. Boboiboy mengeluh.

"Lembik ah kau ni. Baru 3 jam dah penat? "

Boboiboy menjeling.

"Ceh, kau cakap je lebih. Nasib je tu.. Kalau aku tak disuruh buat latihan bertulis dari malam tadi, mesti aku dah dapat rehat yang cukup punya.. Dah confirm confirm aku dapat kalahkan kau la"

Fang hanya menjelirkan lidah tanda tidak kisah akan rungutan boboiboy itu.

Fang mahu beredar dari situ tetapi kemudian langkahnya terhenti sendiri bila mengingatkan pesanan ayahandanya pagi tadi.Dia berpaling semula ke arah boboiboy.

"Hah. Jangan lupa lepas ni ayahanda nak jumpa kau.Katanya ada hal penting yang dia cakap pada kau"

Boboiboy mengeluh. Aduhaii.. Apa lagi pulak kali ni?

Boboiboy terus bergerak ke bilik ayahandanya,Raja kepada Kerajaan Valeyrian, Raja Alexander.

..............................................................................

Tok tok tok.. Kedengaran bunyi pintu diketuk dari luar. Raja Akexander mengangkat kepalanya.

"Masuk! "

Kelihatan kelibat boboiboy, anak keduanya di pintu.

"Ya? Ayahanda panggil boboiboy ke? "

"Yep.. Silakan duduk."

Boboiboy duduk di kerusi dihadapan ayahandanya.Mata diliarkan di segenap penjuru bilik sebelum fokusnya ditumpukan seratus peratus kepada apa yang ayahandannya bakal bicarakan kepadanya.

"Ayahanda harap boboiboy tak marah atas apa yang ayahanda akan cakap sebentar lagi..
Okey.. Macam ni.. Berdasarkan penilaian ayah atas kamu selama ini, ayah mahu menghantar kamu ke Kerajaaan Dark atas pencapaian kamu yang kebelakangan ini sangat merosot. "

Bulat matanya mendengarkan permintaan ayahnya yang tak masuk akal itu.
Syaitan apa yang telah merasuk minda ayahandanya ketika ini? Kerajaan Dark adalah kerajaan jiran. Tetapi kerajaan itu sangat menakutkan. Walaupun ia adalah kerajaan jiran, tetap menakutkan bagi pandangan boboiboy.
Persekitaran di situ memberikan aura yang kuat dan boleh meremangkan sesiapa yang menjejakkan kaki ke dalamnya.

Boboiboy mengeleng beberapa kali tanda protes tidak mahu mengikuti permintaan tidak masuk akal ayahandannya.

"Keputusan ayahanda adalah muktamad! By hook or crock, u have to follow my order.. If u dare to disobey me, don't ever call me your father again!"

Nampaknya ayahandanya tegas akan keputusan yang sudah dibuat. Ayahandanya kalau dia kata A, A la jawabnya. Tak ada B, tak ada C.
Nampaknya dia tak boleh mengelat kali ini.
Apalah nasib 〒_〒

Boboiboy menyahut dengan terpaksa.
"Baiklah ayahanda" .

Boboiboy melangkah keluar dari bilik ayahandanya dengan muncung yang panjang.
(hampir hampir sahaja mahu menyamai muncung itik \( ̄▽ ̄;)/)

Boboiboy : Diamlah author!
Author : itik...
Fang : itik tu bukan abang aku ke?
Kaizo : oi oi oi. Aku yang diam ni pun kena jugak?  -_-||
Fang : ╮(╯▽╰)
Kaizo : eii.. Bagi kang..
Fang : nak lawan?? Meh meh meh
Kaizo : hah, meh la sini.
Author : dah!! Both of u, shut up. Woi landak, scene kau blm tiba lagi, so diam. Kau itik, bila masa kau wujud dalam cerita ni pulak ni?
Kaizo dan fang : ( ̄. ̄)

Maaf ye atas ketidak matang dua ekor haiwan ni.
Continue. Author dah penat nak taip.
Esok pagi je la author sambung

Broken AngelWhere stories live. Discover now