Hu ha hu ha..
(maaf kalau bunyinya agak tak kena kat situ 😅)Boboiboy berehat seketika di bawah sebuah pohon redup di kawasan itu. Di bawah pokok itu terdapat satu buaian..
Di buaian itu terdapat sebaris ayat yang berbunyi :Yevhsehikkw msjendkwnk nsnjenjdend meijjejd nenndene jdjdndkejd nendnndndndjsns nsnsnsnmjs nsnndndnm..
Hah??! Tercengang boboiboy di situ..
Bahasa alien apakah inii??!
Dia nak sangat tahu apa maksud ayat yang diukir di atas buaian itu..
Tapi dia mana tahu apa apa pasal bahasa luar..
Hah! Terdapat satu nama yang melintas di kepalanya saat ini..
Seseorang yang boleh menolongnya..
Ochobot..
Tapi masalahnya dia tak tahu kawan baiknya itu di mana..
Kusut kepalanya saat ini..
Arghh!!
Namun perhatiannya terganggu apabila dia melihat bagai ada satu cahaya yang bagaikan bersinar sinar di sebalik huruf itu..
Menggodanya untuk menyentuh tulisan itu..
Seolah olah tulisan itu bagaikan melambai lambai kepadanya untuk menyentuhnya..
Perlahan lahan tangannya di bawah ke arah tulisan di atas buaian tadi..
Sikit lagii..
Sikit lagi..
Sikit lagi..Sebaik sahaja jari jemarinya menyentuh tulisan itu, terbias cahaya pada tulisan itu..
Satu memori yang berat menerobos masuk ke dalam fikirannya saat itu..
Matanya bertukar menjadi hitam gelap..
Memori itu.. Ayahanda..
Dirinya waktu kecil?
Apakah ini?
Di saat itu, dia sedang melihat dirinya sewaktu kecil..
Terdapat sepasang sayap pada belakang badannya..
Ehhh?? Kejap kejap.. Sayap???dia ada Sayap??!!
Dia sudah ingat..
Sudah ingat..
Bagaimana semuanya berlaku..
Peperangan itu.. Seseorang dihantar ke masa lalu untuk memberi peringatan kepada bangsa Valeyrian pada saat ini..
Sebelum semuanya terlambat..
Seseorang perlu memberi peringatan.. Seseorang perlu memberikan amaran awal sebelum terjadinya perang itu..
Perang yang bakal meragut jutaan bangsa Valeyrian..
Dan orang itu adalah dia..
Dia?? Kenapa dia?
Pada saat itu, beratus ratus imej masuk menerobosi fikiran boboiboy..
Ochobot?? Kenapa dia?
Kenapa dia? K-kenapa bukan Fang??
Dia teringat balik tentang kejadian letupan yang lepas yang telah meragut nyawa ayahandanya..
Dia ternampak bibir ayahandanya terkumat kamit.. Bagaikan memberi satu mesej dan satu amaran kepadanya..
Difokuskan dirinya untuk mengingati gerak geri mulut ayahandanya..
Lama kelamaan, dia dapat mengecam ayat yang ayahandanya cuba untuk sampaikan kepadanya.. Terpaku dia di situ..Mesej itu berbunyi :
Kamu adalah harapan terakhir ayahanda..
Cari kerajaan Dark.. C-cari cara untuk kalahkan dia.. Dia.. Evil lord.. Fang tak ber-ersalah..
Selamatkan ochobot.. Di-a bakal mati pada masa hadapan.. Peperangan itu.. Tamatkan peperangan itu..
Dan ayat terakhir ayahandanya membuatkannya tergaman..'Use your power to safe all of us.. There's still a light among the darkness..And you are the light.. The hope'
Terus dia mengangkat tangannya dari terus menyentuh tulisan itu.
Dirinya masih terkejut dengan apa yang baru sahaja diterima mindanya pada saat itu..
Dia cuba mengagahkan dirinya untuk keluar dari situ..
Terhuyung hayang badannya pada saat itu..
Perlahan lahan matanya tertutup sebelum badannya jatuh menghempap tanah..
Dia pengsan di situ juga..Perghh.. Penat ah *sambil kipas diri Sendiri*
Boboiboy : author okay?
Author : ok je.. Penat sikit je..
Boboiboy : hmm.. Baguslah.. Hah.. Btw, best tak bab kali ni? Vote and comment taw.. Nantikan bab seterusnya dari kitaorang okay..
Byee 🖐
YOU ARE READING
Broken Angel
FanfictionSeorang putera diberi nama boboiboy.. Merupakan pewaris Kerajaan Valeyrian.. Hidupnya bukanlah mewah seperti apa yang mereka bayangkan.. Hidupnya bukanlah juga sesenang apa yang mereka bayangkan.. Latihan dibuat ayahandanya tiap tiap hari.. Demi...