🕖Pengembaraan Bermula 🕖

5 3 0
                                    

................................................................................

Semenjak kematian ayahandanya, boboiboy asyik asyik termenung. Makan tak kenyang, tidur tak lena, mandi tak basah.

Pendek kata, kematian ayahandanya membawa impak besar dalam kehidupan seharian boboiboy.
Ochobot yang sejak dari tadi memerhati kelakuan boboiboy itu hanya mengelengkan kepala. Entah sampai bilalah sahabatnya akan berkelakuan seperti itu.
(Dah macam orang gila pun ade gak -_-||)

Boboiboy : woi author.. Jaga mulut hang sikit na..
Author : ◐.̃◐

Okk.. Back to the scene.. And Action!!

"Boboiboy.. Dah la tu.. Tak tenang arwah kalau kau asyik menangis sana sini, termenung banyak.. "

Ochobot cuba untuk memujuk boboiboy. Kasiham pula dia melihat keadaan sahabatnya ini. Rambut kusut masai, pakaian tak bergosok.
Ini bukan boboiboy ni. Kehilangan Raja Alexander betul betul memberikan kesan kepada kehidupan boboiboy.

"Bukan apa ochobot.. Kau tengok la.. Siapa yang nak ambil alih takhta? Serabut ah cam ni. "

"Laaa.. Fang kan ada? "

Zapp...
Menyirap darah boboiboy bila dia dengar nama itu.nama pengkhianat itu! Dasar! Pengecut!

Dingin tatapan mata boboiboy ketika itu. Ochobot yang melihatnya pun gerun rasanya.

"Kau jangan sebut nama tu selagi aku masih bernyawa. Jijik"

Ochobot terus terdiam.
Ya, dia tahu tentang hal itu. Dia ada bersama boboiboy ketika  itu. Dia nampak segalanya.
Hmm.. Itu dia tak boleh bicara lebih lebih.dia adalah orang luar tak patut masuk campur urusan keluarga kerabat diraja itu.

"ochobot.. Masih ingat lagi tentang Kerajaan Dark tu? "

Ochobot mengangguk..
"hmm.. Ingat.. Kenapa? "

"aku rasa kita patut pergi ke sana"

"hah?!!kau gila apa? Kerajaan Dark itu.. Mana pernah ada sesiapa menjejakkan kaki ke situ ".

Ochobot mengeleng tidak setuju.
"Alaa.. Jomlah.. Aku rasa ada something kat sana yang boleh tolong aku dalam misi membalas dendam atas kematian ayahanda aku ni"

Haihh.. Ochobot tidak setuju pada awalnya tetapi mengenangkan Keluarga Diraja itu sudah banyak berjasa padanya, terpaksalah dia setuju dengan rancangan tak masuk akal boboiboy itu..

"hmm.. Ye la ye la.. Aku ikut"

Boboiboy tersenyum.. Tetapi disebalik senyuman itu, terdapat satu hasrat yang harus dilaksankan..

Misi membalas dendam bermula..

Author : uishh.. Apa yang siyus sangat ni? Chill la
ノ(・ω・)ノ
Boboiboy : (¬_¬)
Author : Σ(O_O;)...sorry sorry 🖐

Cutt.. Okay guyss.. Sampai sini sahaja..
Author akan terus update jikalau masa mengizinkan
Tata 🖐
(╯3╰)

Broken AngelWhere stories live. Discover now