Meno autora: Clive Staples Lewis
Počet dielov: 7
Názvy diel: Čarodejníkov synovec; Lev, šatník a čarodejnica; Kôň a jeho chlapec; Princ Kaspián; Dobrodružstvá lode Ranný pútnik; Strieborná stolička; Posledný boj.
Žáner: Fantasy pre mládež
Opis: Príbeh začína niekedy na začiatku prvej polovice 20. storočia v Londýne. Hlavnými hrdinami prvého dielu sú Digory a Polly a začiatok rozpráva o tom, ako bol Digory a jeho chorá mama nútený presťahovať sa do hlavného mesta k svojej tete a strýkovi, ktorý sa od začiatku správa dosť bláznivo a podozrivo. Keď strýko Digorymu prezradí, že vlastní prstene, pomocou ktorých je možné cestovať do rôznych svetov okrem toho nášho, vydáva sa spolu s Polly na nezabudnuteľné dobrodružstvo za objavovaním stvorenia úplne nového a krásneho sveta - Narnie.
Zhodnotenie: Túto knihu som čítal ako vôbec prvú keď som mal takých pätnásť rokov. A musím povedať, že v tej dobe sa mi náramne páčila. Aj keď neviem, či by som po nej siahol znova a myslím, že asi do TOP 5 kníh by som ju nedal. Avšak samotné rozprávanie príbehu, to, ako vás autor ťahá do samotného dejstva, je niečo úžasné. Úplne som si užíval samotný opis jednotlivých lokácií, bytostí, bojov atď. Séria začína ako také mierne fantasy pre deti, ale postupne s pribúdajúcimi dielami začne naberať na vážnosti, čo sa najviac prejaví hlavne v posledných dvoch dieloch. Jediné postavy, ktoré som si ako tak obľúbil, boli Eustace a samotná Jadis. A toto je docela veľký problém. Postavy nie sú jedny z tých, ktoré by ste si na šupu alebo postupne obľúbili a nevedel som si k ním nájsť žiaden osobný vzťah. Dokonca ani Kaspiána oproti filmovému spracovaniu. Vyvrcholenie je také že What?! Viac vo vás vyvolá akýsi zmätok ako dojemný pocit z dočítania. Aj keď je všade možne o tejto sérií písané, že je akousi narážkou na náboženstvo, tak najviac, a myslím, že dokonca jedine je to vidieť na prvom a poslednom diele. Mojimi najobľúbenejšími dielmi boli prvý, druhý a piaty. Odporúčil by som túto knihu? No, skôr asi nie. Možno jedine mladším čitateľom. Podľa mňa by to ich mohlo baviť.
Známka: 6/10.
YOU ARE READING
Moja Knižnica
RandomAhojte, v tejto mojej novej rubrike by som vám chcel predstaviť akúsi históriu toho, čo som kedy aké knihy prečítal, krátko ich predstavil a vyjadril na ne svoj názor a celkové zhodnotenie.