Cesta do stredu Zeme

10 0 0
                                    

Meno autora: Jules Verne

Žáner: Dobrodružný román

Opis: Keby vám bol jedného dňa váš strýko oznámil, že chce okamžite podniknúť riskantnú výpravu do útrob Zeme iba na základe starých spisov, ktoré nie sú vierohodne overené, pravdepodobne by vám to nespravilo dobrý deň. A ani hlavný hrdina Axel na tom nie je odlišne. Lenže čo zmôže proti niekomu, kto je zrejme najviac cieľavedomý a najtvrdohlavejší na svete?

Zhodnotenie: Budem úprimný. Tejto knihe som vkladal veľké nádeje. Predsa len po predošlých dvoch knihách o Nemovi a výprave okolo sveta som chcel okúsiť ďalšiu z klasických Verneoviek. Veď posúďte sami! Nie je samotná idea rozprávania príbehu o tom, čo sa môže diať v hlbinách pod našimi nohami sama osebe úžasná. To je rozhodne. Bohužiaľ, v skutočnosti som bol dosť sklamaný. Začnime postavy, ktoré sa snažia byť všemožne sympatické a svojou tvrdou povahou sa nám chcú zarit do pamäti. Lenže sa to nedarí ani jednému z nich. Hrdinovia sú nezaujímavý, bez emócií a vôbec mi na nich ani nezáležalo. No schválne: Axel, ktorý je taký otravný, že ho pomaly ani nevnimate. Jeho sebecký strýko, ktorého by som opísal ako nejakého Terminátora, ktorý sa nezľakne ani toho, keď jemu alebo jeho družine hrozí nebezpečenstvo a je presvedčený, že zožral všetku múdrosť sveta. A napokon ich sprievodca, ktorý mi pripomínal najviac Lurcha z Addamsovcov. Proste ako bez duše plní rozkazy a ak ho niekde postavíte, tak tam zostane, aj keby mu hrozilo neviem čo. Akože to má byť vtip? Mne sa nechce ani veriť, že po mega úžasnom a charizmatickom Nemovi som sa dostal k týmto šašom. A príbeh, ach, ten nie je o nič lepší. Celý dej je tak strašne zbytočne naťahovany, až som mal dojem, akoby to Verne písal nasilu. Polovicu knihy sa tam nič nedeje a keď máte pocit, že to začne byť zaujímavé, tak to trvá maximálne jednu dvojstranu a zase začne nuda. Pomaly som sa aj ja musel nasilu premahat, aby som to už čím skôr dočítal a mal to za sebou, pretože toto dielo rozhodne neodporúčam. Ak chcete Vernea, radšej siahnite po Nemovy a Nautile.

Známka: 4/10

Moja KnižnicaDonde viven las historias. Descúbrelo ahora