-اقدامات قبل از نوشتن فیکشن-

26 12 0
                                    

قطعا که نمیشه همینجور الکی شروع به نوشتن فیک کرد درسته؟! وقتی به ذهنت میرسه که یه فیکشن بنویسی.. اولین چیزی که باید بهش فکر کنی "داستانه!"

قطعا داستان جالب ماهیت فیکشن شماست.و البته نه هر داستانی...
هر چقدر که داستان شما جالب تر و خاص‌تر باشه،مخاطب بیشتر به خوندنش جذب میشه.پس از داستان های ابکی و چرت و پرت و کلیشه‌ای فاصله بگیرید..

قطعا اول باید ایده به ذهنتون برسه...و بعد شروع به نوشتن کنید.همینجور الکی ننویسید- و اصلا هم زوووور نزنید که یه ایده به ذهنتون برسه،میدونید منظورم چیه؟

"من فقط میخوام یه داستان بنویسم اما ایده جالبی به ذهنم نمیرسه..پس انقدر تو دستشویی میشینم و فکر میکنم تا یه چی به ذهنم بیاد! اما چون ایده‌ای که به ذهنم میرسه اصولی نیست..فیکشنم رو نصفه و نیمه ول میکنم"

خب اینجوری که نمیشه!! به هرحال شما در قبال داستانی که منتشر میکنید مسئولیت دارید،کسایی هستن که داستان شما رو دوست دارن و اگه داستانتون رو همینجوری به امان خدا ول کنید از خواننده کلی فحش میخورید:))

اگه برای نوشتن یه فیکشن مصمم هستید ولی ایده ندارید،فیلم ببینید!یا کتاب بخونید. اینا میتونن کمکتون کنن که ذهنتون برای پذیرش ایده های جدید بازتر بشه

البته نه اینکه دقیق همون کتاب/فیلم رو بردارید کمی کنید فقط بجای شخصیت مرد "تهیونگ" و بجای نقش مکمل "جونگکوک" بزارید-_- اگه هم اینکارو میکنید ادب حکم میکنه قبل از شروع داستان بگید که "من از فلان فیلم ایده گرفتم"

گاهی یه داستان،یه جمله یا یه شخصیت توی فیلم/کتاب هست که باعث میشه شما از اون ایده‌ی کوچیک به یه استوری فوق‌العاده برسید!

تو اخره این پارت یسری فیلم و سریال و کتاب براتون معرفی میکنم^^پس حتما پارت و تا اخر بخونید~~

وقتی ایده به ذهنتون رسید،میرسیم به کاپل داستان!!

که اون یه داستان جدا داره و بعدا راجبش میگم.. ولی باید مشخص کنید کاپل اصلی کاپل فرعی یا شخصیت‌های سینگلِ بدبخت فیکتون کیا هستن!

اصلا از چه گروهی میخواید فیکشن بنویسید؟!

و ژانرش چیه؟!

درسته که امتحان ژانره جدید یا سبکی که تاحالا امتحانش نکردید شجاعانه میاد اما بهتره اول اون داستان رو تموم کنید..و بعد انتشارش بدید! چون این یه سبک جداگونه از بقیه‌ی کارهای جداست و ممکنه وسط فیکشن بمونید و نه راه پس داشته باشید،،نه راه پیش!

فکر میکنم فیکشن "In The Land Of Your Heart" منو با کاپل مونسان و ژانر تخیلی/فانتزی خونده باشید.. اگه خوندید که ممنونم و اگه نخوندید خیلی بهتر که خودتونو از اون سم دور نگه داشتید!!

"ترفندهایی برای بهتر نوشتن!!"Where stories live. Discover now