Stop!

3 0 0
                                    

23 juni 2022

De volgende weken terroriseren Charlotte en Robbe de school.  Overal waar je ze ziet zijn ze met twee. Ze heeft zelfs al haar vorige 'vriendinnen' laten vallen en die zijn echt kwaad op haar. Het moet zijn dat ze soulmates zijn, soulmates en allebei onuitstaanbare mensen. Ik blijf me verbazen over het feit dat ik Robbe die eerste dag zo leuk vond overkomen. Maar misschien was dat enkel zijn uiterlijk en ben ik gewoon heel oppervlakkig...

"Wat is Robbe nu weer van plan?" vraagt Lina en ik schrik op uit mijn gedachten. Voor ons staat Robbe met een meisje van het eerste middelbaar te praten. Hij leunt met zijn arm boven haar en het meisje is duidelijk helemaal van slag door de aandacht die ze krijgt. Hij lacht luid en aait een lok haar achter haar oor. Net op dat moment komt Charlotte om de hoek en ze schreeuwt door de gang. 

"Blijf van mijn vriend af!" Hysterisch duwt ze het meisje tegen de muur en slaat in haar gezicht. De hele gang kijkt naar hen. 

"En jij moet je wat beter gedragen!" Ze duwt Robbe, maar dan zie ik even een verborgen lach op haar gezicht. Is dit weer één van hun zieke spelletjes? Net op dat moment slaat ze het meisje nog een keer. 

"Vuile slet!" 

"Stop!" Pas wanneer ik iedereen naar mij zie kijken, besef ik dat ik diegene ben die dit geroepen heeft. Nu kan ik niet meer terug. 

"Waar bemoei jij je mee Maya?" bitcht Charlotte. 

"Jullie hebben dit expres gedaan! Wat voor een ziek spel is dit weer?" roep ik boos. Charlotte lacht luid en Lina knijpt even in mijn arm. Gelukkig staat ze naast me, ook al vindt ze me nu waarschijnlijk gek.

"Spel? Dit sletje was aan het flirten met mijn vriend." Ze lacht gemeen naar het meisje dat tegen de muur aan het huilen. Te hard in de war om zelf iets te doen. 

"Nee, jouw vriend was aan het flirten met dit onschuldige meisje. Je moet kwaad zijn op hem, niet op haar." 

Op dat moment zie ik Robbe naar mij kijken en zijn blik verward me. Hij kijkt bewonderend of is het schuldig? Dat begrijp ik niet. 

"Oké Maya, fijn om te horen dat je het zo wil spelen." Ze lacht gemeen en draait dan om waardoor haar blonde haren door de lucht vliegen. Ze pakt Robbe aan zijn arm en trekt hem mee weg. Wat heb ik gedaan?

"Dat was vet!" roept Lina. "Ik heb gewoon een badass als vriendin." 

Ik lach door haar reactie. 

"Hey, euhm, Maya is het?" Het meisje dat door Charlotte geslagen is, staat plots naast me.

"Ja, gaat het een beetje?" 

"Ja, dankjewel echt. Ik dacht toen Robbe met me begon te flirten dat het gedaan was tussen hem en Charlotte. Anders had ik nooit..."

"Je hoeft je echt niet schuldig te voelen," onderbreekt Lina haar. 

"Nee, inderdaad!" bevestig ik. "Zij zijn het probleem."

"Kom je anders even mee eten?" stelt Lina voor en het meisje knikt. 

"Graag." 

"Wat is je naam eigenlijk?" vraag ik.

"Oh, ik ben Ella."


IndigoWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu