Partners

6 0 0
                                    

30 juni 2022

"Nog vier uur!" roept Lina luid. "Nog vier uur en de zomervakantie begint! Zalig toch."
Ze staart dromerig voor zich uit. Haar zwarte haren zitten in een lange vlecht en ze heeft een hemelsblauw kleedje aan. Mooi zoals altijd.

"Ik ben zo gelukkig!" De gedachte aan de vakantie brengt me altijd rust. Meer tijd voor mijn familie en Lina, als ze niet op reis is want haar familie heeft een huisje in Frankrijk en daar gaan ze vaak voor lange tijd naartoe. Ik ben één keer al eens meegeweest en was overdonderd van de luxe. Pas toen besefte ik dat Lina best een rijke familie heeft.

"Geen taken meer..."
"Niet meer vroeg opstaan," vul ik aan.
"Geen boterhammen meer elke middag."
Ik grinnik.
"Geen gezaag van de leerkrachten."
Nu grinnikt Lina ook.
"Geen Charlotte en Robbe..."
Nu lachen we nog wat harder. Net op dat moment wandelen ze binnen, maar in plaats van arm in arm te lopen, zoals altijd, lopen ze zeker een halve meter uit elkaar.

"Oei, daar zit ook een haar in de boter," fluistert Lina met een glimlach. Ik kan het haar niet kwalijk nemen dat ze hier een beetje van geniet want dat doe ik stiekem ook.

Wanneer de bel gaat, haasten we ons naar de turnzaal. Om af te sluiten gaan we met het hele 5de middelbaar samen spelletjes doen. Elk jaar is dit hetzelfde en elk jaar is dit niet leuk. Zeker omdat ik altijd pech heb in de partners of groepen die ik krijg. Zoals vorig jaar met Charlotte die me dan opsloot in de toiletten... Mijn gezicht wordt weer warm van schaamte als ik eraan terugdenk.

"Zo meisjes en jongens, het is weer zo ver! De laatste dag van het jaar!" De directeur heeft ongeveer de leeftijd van mijn papa, maar lijkt qua gedrag soms nog meer op de jongens uit onze klas. Altijd een spring-in-het-veld en klaar om spelletjes te spelen. "Ik ben heel trots op jullie harde werk dit jaar en ben zeker dat jullie volgend jaar allemaal met glans zullen afstuderen!"

Ik knijp in Lina haar hand. Bijna zijn we klaar met deze rotschool.

"Dan is het nu tijd voor jullie partners. Vandaag gaan we weer strijden om het beste duo van het vijfde leerjaar te vinden. Dit spel draait om samenhorigheid en groepswerk."
Lina en ik draaien tegelijk met onze ogen.

"Ik laat jullie niet langer in spanning. Dit zijn jullie partners..." En dan begint het afwachten. Ik heb zenuwen. Lina wordt samengezet met een meisje van de andere klas. Ze ziet er best sympathiek uit.
"Maya werkt met Robbe."
Wat?! Nee. Nee. Nee. Dit moet toch expres zijn? Elk jaar krijg ik zo'n ontzettende kutpartner. Charlotte bliksemt me al dood. Zij is bij een jongen van de klas gezet, Bas. Arme duts.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Jul 05, 2022 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

IndigoWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu