1: De oproep

107 3 4
                                    

*bij Noah en Louise*
Louise had net nog maar eens een solo optreden geknald. Omdat ze met grote onderscheiding afstudeerde van de Novak academie, werd ze meteen opgepikt door een platenfirma. En Noah? Die ging met haar mee op tour en stond altijd te supporteren vanuit de coulissen. Omdat Noah gestopt is met competitief boksen, hij heeft nu een vaste job als trainer, heeft hij extra tijd voor Louise. Op het moment dat Louise klaar is met haar optreden, vliegt ze hem in de armen. Hij gaf haar een kus op haar hoofd. Samen wandelden ze naar haar loge. Nadat Louise haar concertoutfit had uitgedaan, hielden ze zich bezig met haar social media. "Kom kleine, zullen we de selfie met fans van dit optreden posten?" vroeg Noah. Naast Noahs job als trainer, hielp hij Louise ook met het beheren van haar social media, zodat zij zich volledig op de muziek kon focussen. Na elk optreden nam Louise een selfie met fans. Dat was deze keer niet anders. Toen Louise haar gsm opende was het eerste wat ze zag een berichtmelding.

*bij Bo en Sam*
Na Bo's wetenschapsworkshops in technopolis, stond ze klaar om foto's met fans te nemen. Ze was nu eenmaal een wetenschapsinfluencer geworden. Ze liet aan kinderen zien hoe wetenschap en wiskunde toch cool konden zijn! En Sam, hij was de man achter haar show. Hij zorgde voor coole achtergrondmuziek, nam voor haar de foto's met fans én voor haar social media en was daarnaast ook haar persoonlijke chauffeur. Na haar workshop wachtte Sam in de auto. Sam was al bezig met foto's te bewerken toen Bo instapte. "Hey!" zei ze, terwijl ze Sam een kus gaf. Hij was heel blij om haar te zien. Ook Bo was heel blij, maar misschien om een andere reden. "Ik moet eigenlijk iets vertellen, Sam." Hij had het gevoel dat het iets serieus was. Bo haalde een staafje uit haar tas. Ze reikte het Sam aan. Hij wist wel dat het een zwangerschapstest was, maar niet hoe hij die moest lezen. Als zijn onhandige zelve vroeg hij: "En wat moet ik hiermee?" "Je wordt vader, liefje", zei Bo. Sam omhelsde haar. "Dat is geweldig nieuws! Ik word papa!" Bo vroeg daarop: "Moeten we dit niet aan onze ouders laten weten?" Sam knikte, vond het een goed idee. Hij nam zijn telefoon, toen zag ook hij de berichtmelding.

*bij Hanne en Dante*
Ook bij Hanne en Dante boerden de zaken goed, alleen was er bij hen niet ineens een celebrity onder hen. Zij hadden Campus B overgenomen. Omdat Dante en Hanne allebei een economische richting gevolgd hebben op school, konden ze allebei de club zowel financieel, als sportief leiden. Nadat Ward op pensioen ging werd er even naar een opvolger gezocht, maar nu is Campus B terug, en hoe? Hanne en Dante weten de toptalenten eruit te pikken. Zij worden dan getraind, samen met Noah, die daar boksleraar is. Zo zijn er al enkele kampioenstitels bijgekomen in Campus B. Vandaag was het weer zo'n dag: de finale van de knock-out league, categorie juniores 12-16, Campus B vs 't Zuid. Voor Campus B bokste Denise, een 15-jarig meisje dat al 11 jaar bokste en dus kind aan huis was in de boksclub. Ze had hard voor deze titel gewerkt. Ze verdiende de plek waar ze nu stond. Denise won de finale met gemak. De regionale pers vroeg even om een interview met Denise en haar trainers. Hanne en Dante gingen met plezier even mee. Na het interview was er nog een receptie in Campus B. Dat was voor Dante het perfecte moment. "Hanne?" vroeg hij. "Ja?" antwoordde een nietsvermoedende Hanne. Dante ging verder: "We zijn nu al jaren samen en nu zeker dat we onze eigen zaak hebben, weet ik zeker dat ik je niet meer kwijt wil." Hanne wist niet wat haar overkwam toen Dante onder luid applaus op 1 knie ging zitten. "Daarom, Hanne Dubois, wil je met me trouwen?" vroeg hij hoopvol. "Ik dacht dat je het nooit zou vragen", antwoordde ze, terwijl ze hem rechttrok en vol op de mond kuste. Nadat ze even van het moment genoten hadden, wilden ze dit heugelijke nieuws graag aan de familie laten weten. Maar, je raadt het al, ook zij zagen dat bericht bij het openen van Hanne's smartphone.

*bij Frederic en Emilie*
Frederic en Emilie waren net 2 weken samen. Alles was nog heel pril, daardoor wisten enkel Celeste en de ouders van Emilie van hun relatie af. Om de afgelopen 2 weken te vieren, haalden ze pasta. Het was niet veel, maar toch. Frederic verontschuldigde zich daarvoor, maar Emilie's geluk kon niet op. "Dit is mijn favoriete tent!" zei ze blij. Daarnaast was pasta een ideale maaltijd voor een topmodel. "Weet je wat ik jammer vind?" vroeg Frederic. "Wat?" antwoordde Emilie al vragend. "Dat we al zo lang niks meer van onze voormalige koor collega's hebben gehoord. Ik weet dat het voor jou misschien anders ligt, maar het gaat hier om mijn familie en schoonfamilie!" antwoordde Frederic. Emilie antwoordde: "Ik snap je best. Louise is mijn beste vriendin en ik heb ze zo lang al niet meer gezien! Misschien moeten we daar verandering in brengen." Ze nam haar smartphone en opende WhatsApp. Daar hadden ze ooit een groepschat aangemaakt: leadvocals + hun partners. Frederic zag haar de groep openen. Hij hield haar tegen. Hij wou eerst weten wat ze van plan was. Emilie antwoordde: "Nou, je herinnert je nog dat mijn suikertante mij wat had nagelaten toen ze stierf?" Frederic knikte. Emilie hervatte haar idee: "Een van die dingen was haar B&B in Zwitserland, met vier kamers met elk twee bedden. Wat nu als we de feestdagen daar zouden vieren met Louise, Noah, Sam, Bo, Hanne en Dante?" Frederic vond het een topidee en gaf Emilie groen licht om het bericht te versturen.

Een uurtje later had ze antwoord van Hanne en Dante. Zij zouden afkomen. Meteen daarna volgden Noah en Louise. Zij zei dat ze geluk had en net in die periode geen optredens gepland had. Ook Bo en Sam stemden toe.

Campus 12 ~ 'Cause then it's ChristmasWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu