2: Mini-crivelli

68 1 2
                                    

21 December, Saint-Ursanne, Zwitserland

Als de groep elkaar terugziet in Zwitserland, is het 1ste wat ze doen hetgene waar ze het beste in zijn: zingen.

'Cause then it's Christmas (Dan is het kerstmis, Samson en Gert)

Louise: When there is snow falling down
And lights all over the town
And there are presents underneath the tree
Noah: When sun rises at 9 and sets again when it's 5.
That means Christmas is your place to be.

Emilie: When you slip on the street
Get candy canes as a treat
When nights will be long and days are short
Sam: When your coat is renewed
And nobody is rude
The holidays will be your new support

Iedereen: 'Cause then it's Christmas
The party starts
A white Christmas will be always in our hearts
I'll put that star on
Top of the tree
That's my white Christmas, that's where I'll be

Na enkele knuffels en kussen, beslissen de acht vrienden om champagne in te schenken en wat bij te praten. Maar als Emilie Bo een glas aanreikt, zegt Bo meteen: "Niet voor mij hoor." Iedereen kijkt verbaasd op. Bo en Sam kijken elkaar aan en beseffen dat ze iets hebben op te biechten. Sam beslist het woord te nemen. "Er is namelijk iemand die meedrinkt met Bo en helemaal nog niet mag drinken", zegt Sam, terwijl hij over Bo's buik wrijft "wij worden mama en papa!" Iedereen feliciteert hen meteen.

Ook Hanne's ring werd niet veel later opgemerkt door Emilie: "Ooh wat is die mooi! Van waar heb je die?" Hanne antwoordde: "Dat zal je aan Dante moeten vragen. Hij heeft me ten huwelijk gevraagd!" Noah vliegt zijn broertje meteen in de armen, maar denkt ergens ook na over zijn eigen relatie: "Waarom gaan zij veel sneller dan wij? Is er iets mis met onze relatie?" De telepathie zit wel goed, want Louise denkt exact hetzelfde.

Als ze hebben bijgepraat neemt Emilie het woord: "Ik dacht dat we misschien secret Santa konden doen? Ik heb iedereen zijn naam al opgeschreven en in dit doosje gestopt!" Iedereen knikte. Emilie zette het doosje op tafel. Iedereen graaide om de beurt in het doosje. Louise had Emilie, Emilie had Frederic, Frederic had Sam, Sam had Dante, Dante had Hanne, Hanne had Bo, Bo had Noah en tenslotte had Noah Louise. Uiteraard wisten ze zelf niet van elkaar wie wie had. Ze spraken een prijsrichtlijn van 25 euro af.

Dan was het tijd om de kamerverdeling te maken. Uiteraard gingen de koppeltjes samen slapen, maar in elke kamer stonden 2 bedden. Toen iedereen zich had geïnstalleerd in de kamers, was het al vrij laat. Door de lange reis waren de meesten ook al wat moe en gingen ze meteen slapen.

23:00, de kamer van Noah en Louise

Het felle licht van een zaklamp scheen in Noahs ogen terwijl een bekende stem hem wakker maakte. Het was de stem van zijn tweelingzus. "Noah, wakker worden!" fluisterde ze. Ook Sam was van de partij: "Het is belangrijk!" fluisterde hij. Dan besefte Noah goed en wel wat er aan het gebeuren was. Noah probeerde Louise wakker te maken: "Louise... wakker worden..." Maar Louise gaf geen kik. Toen probeerde Noah een oeroud trucje: "Ontbijt..." Louise werd meteen wakker met opgelichte ogen, maar toen keek ze op de wekker. "Noah, het is 11 uur 's nachts!" zei ze. Toen zag ze dat ook Bo en Sam aan haar bed stonden. Bo zei: "Het gaat over CERN." Tuurlijk! CERN was ook in Zwitserland gelegen.

Bo wou beginnen met vertellen wat er gebeurd was, maar Noah onderbrak haar. "En Hanne dan? Hoe geraakt zij bij Dante weg?" vroeg hij. Op dat moment kwam Hanne, die een bericht van Bo gekregen had, binnen. Hanne sliep namelijk met haar gsm onder haar kussen en kon de trilling voelen. Louise zei: "Oké. We zijn compleet. Bo, shoot!" Bo vertelde wat er aan de hand was. Een paar rozenkruisers hadden steengruis van de stenen bewaard in een kluis in CERN. Als ze dat te pakken krijgen, willen ze met gruis van de steen der tijd de tijd terugdraaien naar het moment voor de stenen werden vernietigd en zo alles veranderen. Bo legde het plan uit: "Morgen gaan we dat steengruis stelen. We hebben gruis van de 3 stenen nodig om dat in de mini-crivelli te steken. De mini-crivelli is wat je zou denken: een crivelli voor steengruis. In plaats van houders voor de stenen zijn er potjes waar je het gruis kan ingieten. Voor de rest werkt het hetzelfde als de crivelli. Morgenochtend bespreken we het plan, 's avonds stelen we het gruis en de mini-crivelli. Nu moeten we slapen, zodat we fris zijn voor morgen." Iedereen ging terug naar hun kamer. Morgen wordt een belangrijke dag.

Campus 12 ~ 'Cause then it's ChristmasWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu