Yazarlarımızdan Kesitler-4

177 17 6
                                    

Telefonun ne kadar önemli bir icat olduğunu o an fark ettim. İçimden üstad Grahambell'e sevgiler, saygılar yağdırdım. 

Telefon neden mi önemli sevdiğim? Telefon rastlantıların dışına çıkış yoludur. O rakamlardan oluşan on hane bütün ilişkilerin gidişatına olumlu ya da olumsuz anlamda etki edebilir. Birbirine ilgi duyan iki kişi o rakamları eline geçirdiği an her şey değişir. İçine minik minik umutlar eker o rakamlarla.

Bu rakamları ilk elde edenler genelde heyecanla ilk mesajlarını ya da aramalarını yapar, sonra da iade-i ziyaret beklerler. Baktı sevilen ona geri dönmüyor, sevenin zaten hali hazırda midesinde uçuşan kelebekler bu sefer beynine hücum eder, "Bir daha ara." "Bir daha mesaj at ne olur ki." derler. İlk zamanlar bu kelebeklere karşı koymayız, fazla gurur yapmadan bir daha ararız ya da bir daha mesaj atarız. Bizimki de böyle olmadı mı önce sen aradın sonra ben. Sıralı ve sözleşmiş gibisinden. 

Sonra iki kişi sevgisini konuşa anlaşa birbirlerine ispat eder. Araya bazen bizimkisi misali kilometreler, bazense o bitmek tükenmez gurur girer. Telefon düşmanı olur ilişkinin. Mesela önceleri keşke arasa bu hafta ya da bu gün diye baktığın kişiye, üç ay sonra yarım saat geç aradı diye küstürebilir seni. Tartışır, kavga edersin telefonun yanı başında durur o seni arar mı diye. Bakarsın öylece ekrana, bazen elin telefona gider gibi olur yarı yolda durur, telefonu bir kenara fırlatırsın. "O arasın bir sefer de, ben aramam ne olursa olsun." dersin. İlk zamanlar sana sevdiğini aratan, beynine hücum eden kelebekler sanki emekliye ayrılmışcasına o günlerde evlerine kapanırlar. O küçük sevimli kanatlıların yerine, devlerin heybetine meydan okuyacak o meşhur gurur yerleşir. Sevdiğini aratmaz, meramını anlattırmaz gurur. Sadece "Bekle." der "Bekle." ve belki de birini severek benim gibi milyonlarca engeli aşmış birinden hala sevgisinin ispatını istettirir. 

Şimdi üstüne alınıyorsun belki sevgili ama alın zaten. Buradaki tüm sözler sana ve senin böğrüne böğrüne söyleniyor. Hakkını da yemeyelim telefonun bazen fazlasıyla da işe yarar ilişkide. Uzak olduğun ve yetemediğin anlarda yetermiş gibi hissettirir mesela. Yanındaymış gibi hissettirir. Ama her zaman -mış gibi hissettirir ve bir şeyleri eksik aktarır bilirsin samimiyet gibi. "Kal" demeye de yarar bu alet bazı git-me anlarında. Ama şu heybetli devler ülkesinin hükümdarı gururu aşıp, kelebeklere ulaşan köprüleri kurabilirsen kalbinde. Eee biraz zor tabi ama imkansızda değil.

Toprak Adam

Yazarlarımızdan Kesitler (ARA VERİLDİ)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin