I

80 17 3
                                    

Na blogu Ricka Riordana (readriordan.com) z okazji 17 rocznicy amerykańskiej premiery Złodzieja Pioruna pojawił się post z losowymi ciekawostkami na temat tejże książki.  Najczęściej były to ciekawostki typu: "Złodziej Pioruna jest x lat starszy od Facebooka" lub "Złodziej Pioruna wyszedł x lat po ostatniej części Władcy Pierścieni". Rick napisał jednak również, że gdyby Percy Jackson żył naprawdę, to urodziłby się rok lub dwa lata przed premierą Złodzieja Pioruna, czyli w 2003 lub w 2004 (Złodziej Pioruna miał premierę w roku 2005). Tymczasem fandom zawsze zakładał, że Percy urodził się około roku 1993, ponieważ skoro w Złodzieju Pioruna miał 12 lat, to miał się urodzić 12 lat przed 2005.

Tak naprawdę w żadnej książce Ricka nie pada żadna konkretna data, która pozwoliłaby określić faktyczny czas akcji wszystkich serii Riordana. Mimo to na większości stron internetowych poświęconych uniwersum Percy'ego lata urodzin wszystkich bohaterów są ustalone na podstawie założenia, że Percy urodził się w 1993. A teraz wychodzi na to, że jest 10 lat młodszy niż wszyscy myśleli (i jest w moim wieku🤪) i co więcej każda postać z uniwersum urodziła się około 10 lat później niż zakładał fandom.

(Szczerze mówiąc, miałam nadzieję, że serial o Percy'm będzie zrobiony w klimacie 00's, ale teraz to już nie ma co na to liczyć raczej.)

Witajcie, powracam! Codziennie planuję wstawiać po dwa "rozdziały".

Percy Jackson Thoughts Part IIOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz