Servus! Astăzi vă voi povesti despre Doctorul Ben Carson, Doctorul care a separat pentru prima dată doi gemeni siamezi uniți în partea superioară a capului.
Povestea noastră începe în Detroit-ul anilor anilor 50, unde locuia Bennie( cum îl alinta mama lui), fratele său Curtis, tatăl său și mama lui, Sonia.
La scurt timp, tatăl său iesi din viața lor deoarece Sonia descoperise că el are o amantă și copii. Micul Bennie trăia într-o familie săracă dintr-un cartier din Detroit, iar mama lor nu-și putea permite să le cumpere ce vor, aceasta sunându-i de fiecare dată că nu au bani.
Deși nu avea prea multă educație, mama lor avea o inteligență nativă foarte dezvoltată, reușind să-și ducă traiul de pe o zi pe alta
-Era un fel de Vitoria Lipan de la noi...
Da, era o mamă care, la fel ca în cazul lui Gheorghiță, a jucat un rol decisiv în maturizarea și formarea celor doi copii ai ei.
Din cauza lipsei de bani, aceasta nu-și mai permitea achitarea datoriilor, așa că noua familie se mută în Boston la sora Soniei.
Aici, mama copiilor lucra încontinuu și chiar dacă nu avea mai deloc timp pentru ei, se interesa în mod deosebit de educația și de starea băieților de la școală.
Ei fiind adventiști de ziua a șaptea, Bennie mergea des la Adunarea din Boston, unde, după ce aude o poveste a pastorului, decide că vrea să devină medic misionar.
Dar, la ceva timp după a renunțat la ideea de a deveni medic.
În timp ce băieții mergeau la școală, mama lor, prin „muncile de jos" și prin faptul că se perinda pe la toți oamenii însăriți din societate, a devenit un fin observator al firii oamenilor.
-Asemenea lui Caragiale, dacă mă întrebi pe mine...
După ce situația lor materială se îmbunătățise, familia s-a mutat înapoi în Detroit, unde Bennie era codașul clasei la școală, iar toți colegii lui îl btjocorau din această cauză.
Când a ajuns în clasa a V-a, copii trebuiau să facă o vizită la oftalmolog, și aici intervine prima luminiță de la capătul tunelului:
Când Bennie a primit ochelari de vedere, situația lui școalară s-a schimbat drastic. Notele lui au început să crească, de la 0 puncte la extemporal a ajuns la 24 din 30, ceea ce pentru el era o realizare de neimaginat.
La scurt timp după asta, mama lor nefiind satisfăcută de notele celor doi, le impune două reguli de aur: aveau voie să se uite la maxim trei emisiuni pe săptămână la televizor și trebuiau să citească minim două cărți pe săptămână, iar la sfârșit de săptămână să le povestească:
„-Bennie dragă, îmi repeta pentru a nu știu câta oară, dacă știi să citești, poți afla lucruri despre absolut orice te interesează. Lumea își deschide larg porțile pentru cel care stă cu cartea pe genunchi. Voi doi veți reuși în viață, pentru că veți deveni foarte curând cei mai pasionați cititori din școală." ( Mâini înzestrate, Dr. Ben Carson, p. 31).
Conformându-se cu noile reguli, Bennie ajunge să citească exclusiv cărți de biologie, fiind influențat de emisiunile de la televizor, dar și de profesorul său de biologie.
După un timp, toți trei se mută înapoi în casa de dinainte de divorț, Benjamin fiind nevoit să-și schimbe școala. În noul loc de învățământ se promova „bătaia de joc", acesta adaptându-se la noile reguli, ajungând chiar bun în a le răspunde celor care-l șicanau:
„Cinic? Fără îndoială, însă găseam întotdeauna o scuză: „Ce, nu știe și el de glumă?" ( Mâini înzestrate, Dr. Ben Carson, p. 42).
Din cauza anturajelor pe care le practica la noua școală, ajunge să piardă timpul pe la petreceri, iar notele lui să o i-a în jos. Fiind închis în baie după o supra doză de anturaje, găsește o cheie: Dumnezeu...
„În orele acelea cât am stat în baie, mi-am dat seama că, dacă reușesc să mă înfurie, oamenii pot face cu mine ce vor. De ce să le permit deci altora să-mi dirijeze viața?" ( Mâini înzestrate, Dr. Ben Carson, p.52).
După acest eveniment, Bennie își revine la vechile obiceiuri benefice, notele cresc și termină liceul cu premiul III.
Se înscrie la Facultatea Yale din Conneticut și primește o bursă. Se va angaja în mai multe locuri de muncă pentru a se putea întreține, și vreau să vă dau un citat din perioada aceea când era angajat:
„Când mama ne dădea sfaturi, nu prea le băgam în seamă, ca majoritatea copiilor de altfel. Acum constatam din proprie experiență că avusese dreptate când ne spunea că, indiferent de felul muncii pe care o faci, dacă dai dovadă de conștiinciozitate, vei fi apreciat și promovat." ( Mâini înzestrate, Dr. Ben Carson, p. 72).
Termină Facultatea Yale și se înscrie la Facultatea de Medicină de la Universitatea din Michigan.
Și de aici în colo, Doctorul Ben Carson va desfășura o activitate extraordinară în domeniul Neurochirugiei.
Din toate operațiile din acea perioadă, vreau să vă spun de cazul Marandei, o fetiță de 4 ani care trebuia să fie operată de hemisferectomie. Dacă nu o opera, fetița murea, iar dacă o opera, erau șansele cele mai mari ca operația să fie un insucces. Din fericire, operația a fost un succes, iar Maranda s-a putut bucura de o viață normală.
În scurt timp a venit și operația care la consacrat pe Doctorul Ben Carson, și anume separarea gemenilor siamenzi care erau uniți în partea superioară a capului, operația fiind un grandios succes.
Și acum câteva lecții cheie din carte:
Mama lor nu îl încuraja să concureze cu ceilalți, ci cu ei însuși. Deși a avut o situație materială precară, prin cunoștiință a ajuns la succes și la împlinirea sa.
Numele cărții este dat de darul coordonării dintre privire și mișcări, Doctorul Ben Carson descoperindu-l și folosindu-l pentru a ajunge la succes.
„Ideea era că de fiecare dată se găsesc scuze când nu-ți dai toată osteneala să realizezi ceea ce ți-ai propus. Nu e nimeni vinovat pentru eșecurile altuia." ( Mâini înzestrate, Dr. Ben Carson, p. 54).
„Cu ocazia aceasta am înțeles că orice lucru învățat își are rostul lui." ( Mâini înzestrate, Dr. Ben Carson, p. 92).
THINK BIG – T=talent, timp; H=speranță, onestitate; I=perspicacitate; N=amabilitate; K-știință; B=cărți; I=învățare aprofundată; G=Dumnezeu.
Și cam asta ar fi povestea noastră. Toate informațiile au fost luate din carte „Mâini înzestrate" de Doctorul Ben Carson. Sper ca acest documentar să fie benefic pentru voi.
Ne revedem cât de curând!
https://open.spotify.com/episode/6JpP5mrZhPPOdeOSuaAQxz?si=4bc27da353f443b9
Tăiați!
YOU ARE READING
Despre nimeni și nimic
Literatura FaktuPagină specială pentru podcast-ul „Despre nimeni și nimic".