Bola api&pocong

4 3 2
                                    

Assalamulaikum wbt.Malam ni aku akan kembali lagi bercerita kisah-kisah seram yang dilalui makcik aku sendiri.

Macam dekat tajuk "Bola api".yup!Bola api nie ada dua jenis yang satunya hantaran dukun and yang satunya mungkin jin berkepala tapi bila di ihat dari jauh umpama bola api terbang.singkat kata (penanggal).

Okay  nak dijadikan ceritanya macam nie waktu tue makcik aku nie ambil air dekat tangki.Tangki Tue dekat luar rumah makcik aku so makcik aku pun terpaksa lah keluar.

Kebetulan pula masa tue tidak ada air dekat rumah makcik aku.Rumah makcik aku nie dekat jer ngan rumah tapi rumah makcik aku nie dekat dengan hutan and pokok pisang.

Kita orang pun ada kebun pisang juga.Masa makcik aku ambil air tu time subuh-subuh nak dijadikan ceritanya, and nak dijadikan ceritanya lagi makcik aku nampak daun pokok pisang dekat depan tangki tue bergerak Kiri ke kanan.

Makcik aku pelik kenapa daun pokok pisang tue gerak begitu.tapi daun pokok pisang yang lain tak gerak and angin masa tue pun tak ada.

Nah di tengah kepelikan melihat si daun bergerak ke Kiri ke kanan itu makcik aku nie baru sedar ternyata yang bergerak itu bukan daun guys tapi sosok.....hmmm kalian tahu apa makcik aku nampak?

Aduhh...merindingg 😑makcik aku nampak sosok pocong tengah perhati makcik aku sambil mengerak gerak badannya.

Pas makcik aku nampak sosok itu dia pun kuatkan semangatnya dengan berdoa, terus makcik aku masuk ke dalam rumah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Pas makcik aku nampak sosok itu dia pun kuatkan semangatnya dengan berdoa, terus makcik aku masuk ke dalam rumah.tanpa makcik aku menoleh ke belakang
kalau macik aku tu tengo ke belakang mungkin sosok itu terbang kot....erhhh seram seram😣.

Okay next,pasal makcik aku juga.Btw makcik aku nie cikgu sk.Jadi makcik aku nie mestilah bangun awal untuk sedia kan sarapan sebap suami dia juga seorang cikgu guys.

Nah tengah siapkan sarapan itu makcik aku nie masak lah singkat cerita.Kebetulan dapur makcik aku nie berdepan dengan pokok-pokok getah and di bawahnya itu ada sungai yang aku pernah ceritakan sebelum nie
Makcik aku masak lah tu kn,nah tiba-tiba makcik aku dengar ada percikan api nie,

"Crik......crikkk......crikkk........chrikkk.....!!!!!"

"Eh!bunyi apa itu"kata makcik aku,nah dia pun menoleh ke arah jendela yang ada di hadapan dia,makcik aku nampak si sosok bebola api sedang terbang tepat di hadapannya.Bola api itu muncul sekitar 4 minit gitu lepas tu hilang.

Ada lagi cerita nya guys.Aku akan belanja kalian cerita satu lagi yah.

Masa tue ada kenduri dekat makcik aku,kenduri doa selamat lah katakan untuk kakak sepupu aku namanya aidah (bukan nama sebenar).Nah selepas majlis tu berlangsung sekitar jam 11 malam kakak sepupu aku and makcik -makcik aku lain aku beri nama mereka makcik saly,makcik Tom,makcik kiah,kak jur,kak izah, and ada beberapa orang lah tapi aku lupa namanya.

Ouh yah pakcik aku ada sekali antar mereka pulang rumah.pakcik aku ni bernama zali,
Pas lagi di tengah jalan tepi rumah mereka pas dekat dengan kebun pisang ada bebola api terbang.(penanggal).

Awalnya,mereka tak perasan yang perasan tu kak izah,dia cakap ada benda ikut mereka.Mereka pun panik lah.apa tak nya dikejar mereka guys nasip baiklah mereka didalam kereta,kalau tak hmmmm.

Pakcik aku pun apalagi buka radio pasang surah lepas tue sosok penanggal itu pun hilang.
.
.
.
.
Pasti kamu panasaran kan kenapa and mengapa makcik aku selalu nampak benda-benda yang tak harus dilihat?

Nah kononnya dahulu tempat mereka tinggal itu pernah ada pokok arah.Nah pokok arah ini terkenal dengan tempat tinggal jin (Rumah).tapi kita sebagai orang Islam jangan percaya.Nah di sepanjang jalan itu juga ada pokok arah.

Tapi sekarang suda tidak ada.satu lagi pernah Kan aku bahas cerita tentang "tanah perkuburan" dekat buku satu.nah itu dekat dengan rumah mereka sebap itulah tempat mereka angker.

Tapi alhamdulillah mereka semua ahli agama,makcik aku juga pernah pergi umbrah so makin berkurang gangguan itu.
.
.
.
.
.
.
.
Jangan kalau ada kesalahan bahasa maaf yah maklumlah baru berjinak-jinak nak masuk dunia penulisan🤧🌼.btw sebelum tidur tue jangan lupa basuh kaki jangan lupa baca doa tidur paling penting jangan lupa baca surah al mulk🤍🖤

horror story&true storyWhere stories live. Discover now