Dwanaście prac Herkulesa- Agata Christie

6 1 0
                                    

Słynny detektyw, Herkules Poirot, człowiek fizycznie zupełnie niepodobny do swojego mitologicznego odpowiednika, postanawia wykazać, iż nie nosi jego imienia bez powodu

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.

Słynny detektyw, Herkules Poirot, człowiek fizycznie zupełnie niepodobny do swojego mitologicznego odpowiednika, postanawia wykazać, iż nie nosi jego imienia bez powodu. Przed ostatecznym porzuceniem kariery wpada na błyskotliwy plan wykonania dwunastu ostatnich zleceń, które stałyby się zwieńczeniem jego pracy, kropką nad "i". Wkrótce okazuje się, że wszystkie zadania noszą w sobie podobieństwo do prac mitologicznego bohatera. Nieoczekiwanie stają się celną ripostą na dokonania herosa.

Była to moja pierwsza próba z kryminałem Agaty Christie i podejrzewam, że moim błędem było sięgnięcie na początku po zbiór opowiadań. Mimo iż spodobał mi się sposób narracji jak i nasz główny bohater detektyw Herkules Poirot, to akcja toczyła się jak dla mnie za szybko, a analiza sprawy, jaką powinien cechować się dobry kryminał, nie była zbyt wnikliwa. Pomijając jednak te drobne niedogodności, całość pochłonęłam dość szybko i zbytnio nie żałuje wzięcia się za tą autorkę.

 Przybliżając delikatnie zarys fabularny (który został dość dobrze przedstawiony w opisie, ale zawsze fajnie jest to napisać swoimi słowami). Niesamowicie znany i szanowany w swoim fachu detektyw Herkules Poirot postanawia odejść na upragnioną emeryturę i zając się hodowlą dyń. Jednak nie może tego zrobić ot, tak! Co to, to nie. Postanawia, więc podjąć się ostatnich dwunastu zleceń, które będą w jakiś sposób nawiązywać do prac jego imiennika znanego nam z mitologii greckiej. Był to niesamowicie intrygujący i zajmujący motyw tej opowieści, który tak naprawdę nakłonił mnie do sięgnięcia po nią. 

Moja ocena jest dość wysoka, ponieważ jest to 7/10 gwiazdek. 

Polecam fanom delikatniejszych, niebrutalnych i szybkich kryminałów młodzieżowych.

Recenzje z mojej biblioteczkiOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz