"Men åhh har du inte vaknat än?!"
"Aila!"
"Vakna då för i helvete! Vi kommer ju inte hinna till affären!"
"Men jaaa jag vaknar ta det lugnt!"
Aila
Jag vill egentligen inte till den här fåniga festen men jag lovade Matilda att följa med, helst skulle jag bara chillat hemma med en bok i handen men nepp nu har jag lovat. Klockan är 16:30 och Matilda tror att vi inte hinner förbereda oss, festen börjar ju förfan klockan 20:00.
"Aila snälla snälla sjunda på nu"
"Jag kommer"
Aila och Matilda tog på sig sina skor och gick till hållplatsen för att sedan ta bussen till affären. När dem var framme drog Matilda med sig Aila direkt till en fest affär, där man hittar klänningar och annat fint. Matilda köpte en mörkblå kort satinklänning med slits och Aila köpte samma fast i svart.
2 timmar senare
"Girl kom då så fixar jag ditt smink!", ropade Matilda.
"Vafan, behövs det ens?", frågade Aila irriterad.
"Men ja så sluta gnäll nu."
"Offf okej då men inte för överdrivet med smink då!"
"lovar"
Matilda
Jag ser att Aila är lite smått irriterad men jag bara vet att hon kommer älska att festa lika mycket som jag. Klockan närmade sig 19:30 så jag ropade att vi borde börja röra på oss, Aila kom ner från trapporna trampades med en sur min. jag skrattade till bara för att retas med henne, hon blängde på mig och bara gick förbi mig ut ur dörren.
Aila
Nu skulle vi röra oss mot festen/klubben och jag var bara irriterad, arg och såååå uttråkad. Jag puttade till Matilda när jag gick ut för att visa att jag inte är glad men hon sket fullständigt i det, vi hade fixat oss hos Matilda så hon låste dörren och då kom taxin jag beställde.
När vi hade hoppat av taxin så såg jag klubben framför mig och man hörde tydligt dunkande musik, folk stod utanför klubben och rökte, drack och var fulla.
Matilda tog tag i min hand o drog in mig i klubben, det var seriöst fullt med människor som dansade runt och drack. Matilda sprang genast in i folkmassan, jag suckade och gick fram till baren och bad om en cola. Sen satte jag mig på en soffa, då sprang Matilda fram till mig och drog upp mig ur soffan. Jag kände att hon var lite full, hon drog mig till dansgolvet och jag dansade faktiskt.
Efter att ha dansat lite kände jag mig svettig så jag gick fram till ett bord där man fick ta drickor, jag som inte dricker alkohol visste inte att dem innehöll det så jag klunka i mig flera glas efter varann. Jag kände mig lite yr så jag satta mig på samma soffa igen.
Klockan var redan 23:00 så Aila började känna sig trött men hon drack fler drickor för att hålla sig pigg men det hjälpte inte. Efter ett tag såg hon att det var en man som stirrade på henne, hon kände sig obekväm så hon gick fram till mannen med dinglande ben och satte sig bredvid honom.
"Varför glor du på mig?" sa Aila med en bestämd röst.
"Det gör jag inte"
"Mhm o jag e blind"
"Om du inte slutar glo på mig med dina äckliga ögon får du ta konsekvenserna"
"Åh så rädd jag blev, lilla flicka vad skulle du kunna göra mot mig ha?"
Aila släpa honom på ansiktet så mannens ansikte vred sig, han tog tag i Ailas handled hårt och kollade in i hennes ögon men sen släppte han och gick fram till en man som stod vid hans sida o viskade honom något. Mannen gick ut ur klubben och satte sig i en svart skåpbil.
Mannen som var kvar inne i klubben tog tag i Aila och bar ut henne ur klubben med snabba steg, Aila skrek och sparkade på honom men inget hjälpte.
Nu satt Aila mittemot mannen med bundna händer.
Jag hoppas verkligen att ni kommer tycka om den här boken, skriv gärna vad jag kan förbättra och om jag borde tänka på något extra liksom. Tänk även på att det är min första bok så jag kommer förmodligen inte vara så jättebra på detta men jag gör mitt bästa.
Somsagt hoppas ni gillar boken!
Ta hand om er!<3
//Dilara
YOU ARE READING
Jag hatar dig!
RandomAila är en helt vanlig tjej på 20 år som inte festar, röker eller knullar. Det finns törstiga grabbar där ute som vill ha henne men hon har inte fallit för någon av dom, så därför är hon fortfarande oskuld. Hennes bästis Matilda är inte alls lik A...