Aila
Jag är helt slut, jag har tränat i flera timmar. Man kan säga att jag blev tvingad att träna av Gabriele, antar att dom kommer skicka mig till det jävla uppdraget jag aldrig gick till.
Jag undrar vart Matilda är just nu. Jag vill värkligen träffa henne, behöver bara min bästavän just nu.
~~~~~~
Matilda
Jag har varit inlåst i ett rum sen dagen jag var i Gabrieles kontor, en man har kommit med mat några gånger om dagarna men annars är det ingen som kommer o går.
Jag är trött på allt som händer, jag är rädd och vill seriöst bara härifrån, ärligt om jag får chansen att dra, drar jag utan Aila.
När mannen kommer med mat igen tänker jag fan säga till dom att släppa mig, jag har ju för i helvete inte gjort något!3 timmar senare (fortfarnde Matildas perspektiv)
Jag ligger i sängen och ser att handtaget dras ner, jag går genast upp till dörren och ser att det är samma man som vanligt.
" Du hallå, när tänker ni släppa mig? Jah har inte gjort något bara släppa mig!"
" Det är upp till chefen vad han vill göra med dig, jag kan inte hjälpa dig"
" Men låt mig prata med er jävla chef då!"
" Ett. Prata ordentligt med mig, två. Jag kan medela honom om att du vill prata med honom och tre. Sluta skrik."
" Men ja okej, jag tänker inte svära och jag ska inte skrika, bara fixa att jag kan prata med honom snälla."
"Jag kommer tillbaka."
Fan jaaa jag kanske kan komma härifrån!!!
Han vakten får fan skynda på sig, vill bara springa härifrån så fort jag kan.Efter nån timme kommer samma vakt och säger att jag kan följa med honom ner till chefen, när jag väl är vid kontoret så kliver jag in och står vid dörren.
"Så Matilda, jag hörde att du klagade över det här fina huset."
"Jag klagade inte, jag har inte gjort något så jag vill härifrån, det är allt."
" Så due villig att lämna det här stället utan din bästavän?"
Jag väntade innan jag svara..
" Ja, jag är villig att lämna henne och gå härifrån ensam."
" Wow, så du droppar din bästavän bara så, well.."
" Tänker ni släppa mig eller inte?"
" Ja men du ska skriva på ett kontrakt och du ska ge oss ditt telefonnummer, dina föräldras telefonnummer och deras adress, inte för att vi inte kan hitta den hur som heltst men jag vill att du skriver ner allt det där."
"Uppfattat?"
Jag blir lite rädd att han vill att ja skriver ner allt det där men jag förstår och jag vill bara härifrån, så jag går fram till bordet nickar till svars och skriver ner allt. Jag skriver under i kontraktet också.
"Sååå Matilda, nu är du fri att gå men du ska veta att om du går till polisen eller bara berättar om oss till någon så hittar vi dig, och då kommer vi inte vara så snälla som vi är nu."
" Jag lovar att inte inte berätta till någon."
"Hejdå"
"Ut bara"
Herregud, äntligen är jag fri. Jag springer upp till mitt rum, tar min handväska och lägger ner allt jag hade med mig, vilket inte var så mycket.
Innan jag går ut ur rummet tar jag och tänker på Aila, men viftar bort tankarna direkt, för nu är jag fri, jag har ingen tid att tänka på andra människor.
En av vakterna står vid ytterdörren och ska skjutsa mig till mitt hem, bara så att dom vet vart exakt jag ska.
~~~~~~~
Där var Matilda ute ur berättelsen, jag skriver typ aldrig, och inte så många som läser så jag har typ glömt skriva.
Men vi får se jag kanske börjar skriva igen.
YOU ARE READING
Jag hatar dig!
RandomAila är en helt vanlig tjej på 20 år som inte festar, röker eller knullar. Det finns törstiga grabbar där ute som vill ha henne men hon har inte fallit för någon av dom, så därför är hon fortfarande oskuld. Hennes bästis Matilda är inte alls lik A...