CERPEN 5 : Ipar ?

6.7K 72 5
                                    


Dari awalnya hanya berbalas-balas story di laman Facebook sekadar untuk mengisi masa lapang yang digunakan untuk melihat semua posting yang dibuat oleh rakannya dilaman sosial bertukar menjadi suatu yang dia tidak jangkakan.

Mungkin agak cliche bagi untuk membentuk sebuah watak lelaki yang meminati lelaki berperwatakan agak maskulin di zaman ini namun sekilas pandang psti akan mengetahui jika seseorang itu mempunyai gaydar yang kuat. Namun berbeza pula dengan lelaki normal yang hanya memiliki sifat dari azali untuk menyukai perempuan sahaja.

"Tingggg.....Tinggggg........"
telefon Darwish berbunyi yang memberi tanda bahwa ada chat yang masuk.

Dibukanya chat itu dan itu adalah balasan chat daripada abang iparnya sendiri, iaitu Ezwan dan lebih senang dipanggil Wan. Meskipun menjadi abang ipar Darwish sudah agak lama namun perasaan terhadap abgwan tidak pernah terdetik di dalam hatinya. Mungkin juga sudah menjadi lumrah lelaki gay yang selalu akan memandang rupa dibanding lain.

Wan yang bekerja sebagai pemandu van yang akan membekalkan barangan makanan ke negara jiran setiap hari akan berulang alik. Rutin hariannya pada petang hari akan memasukkan makanan frozen yang akan dimuatkan sepenuh van sebelum beratur panjang menunggu turn untuk pasportnya dicop oleh imigresen. Selalunya Zwan akan pulang semula awal pagi jam 12 ataupun paling lambat jam 2.

Itu membuatkan dirinya sedikit letih dan akan pulang ke rumahnya seminggu sekali sahaja. Bekerja 4 hari seminggu dan selebihnya mempunyai masa lapang bersama keluarga.

Darwish membaca chat yang dibalas oleh abang iparnya itu. Dia sendiri lupa yang awal pagi itu ,dia ada membalas story yang dimuatnaik abang iparnya. Apabila dia melihat semua ternyata benar. Entah sekadar bergurau sahaja dia membalasnya..
Namun hal itu hanya berakhir disitu sahaja.

Tetapi pada tengah malam itu sengaja Darwish kembali mengganggu abg iparnya itu. Dia tahu bahwa abang iparnya masih belum tidur dan baru sahaja pulang bekerja..

"AbangZwan..."Chat yang dikirimkan kepada abg iparnya itu..

Beberapa saat sahaja chat yang dikirimkan itu kemudian dibalas semula oleh Zwan.

"sapa?.."Balasnya kerana dia sendiri tidak menyimpan no hp adik iparnya itu di dalam telefonnya.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
POV Ezwan

Sudahpun menikah dan dikurniakan 3orang anak membuatkan dia lebih terpanggil untuk bekerja lebih kuat lagi. Meskipun kerja yang sedia ada sudah agak lama dia lakukan, namun pernah terfikir juga untuk berhenti.

Mana tidaknya, terkadang sehingga sebulan dia tidak berpeluang untuk balik ke rumah berjumpa dengan keluarga kecilnya. Hal itu yang terkadang membuatkan Zwan untuk mencari kerja lain.

Berjauhan dengan isteri membuatkan rindu untuk bersama kadang kala terpaksa dia ketepikan. Sampai beberapa kali juga Zwan bertarung dengan 5jarinya sendiri (beronani).
Tetapi Zwan juga jika ada masa lapangnya akan membuka aplikasi untuk mencari kawan2.

Namun banyak juga yang cuba untuk add dirinya selain daripada perempuan, ada jug shemale dan lelaki. Meskipun tiada rupa yang kacak namun Zwan mempunyai tubuh yang tinggi lampai dan berkulit sawo matang. Dia sama sekali tidak memilih untuk berkawan dengan sesiapa dan padanya hanya sebatas berkawan.

Ada beberapa kali juga dia dikirimkan chat dan selalu juga dibalas oleh Zwan.Pernah sekali dia berjumpa dengan seorang kenalan yang umurnya lebih kurang dengan adik iparnya,Darwish. Pada Zwan berjumpa sesama lelaki adalah hal yang biasa sahaja.
Hal itu berlaku dimana Zwan yang baru sahaja pulang dari kerja dan terasa lapar. Perutnya hanya sempat diisi dengan roti awal jam 8:00pm dan saat itu sudahpun jam 1:45am. Dalam bersamaan juga Zwan sedang saling membalas chat dengan kenalan yang dikenal melalui aplikasi.

C•E•R•P•E•NWhere stories live. Discover now