Okul

62 1 0
                                    


Elçin#3

Çantamdan cüzdanımı çıkardım fakat hiç param olmadığını gördüm.annemin sürekli kullandığı bir taksi durağı vardı ama oraya gitmem uzun sürerdi.yapacak başka bişeyim olmadığı aklıma gelince koşarak durağa gittim.hiç bu kadar hızlı koştuğumu hatırlamıyorum.durağa vardığımda tek bir adım atacak halim bile yoktu. Lütfü amcanın yanına gittim tanıdığım şoför Lütfü amcaydı.

-Lütfü amca okul servisini kaçırdım.ilk ders sınavım var

Hırkamı hafif yukarı çekip en yakın arkadaşım Başağın bana aldığı saate baktım

-yalnızca on dakikam kaldı.

Lütfü Amca'da endişelenmişti.

-tamam hemen gidelim o zaman

-gidelim ama bi sorunumuz daha var !

-ne oldu ?

-yanımda hiç para yok ben yarın getirsem olur mu ?

Lütfü amca içten,samimi bir gülüş attı

-dert ettiğine bak

Saatini göstererek

-geç kalacağız sınava geç kalmanı istemeyiz değil mi?

Masum bi gülücük attım ve koşarak taksiye bindim.

Biraz geç kalmıştım ama Lütfü amca sayesinde sınav başlamadan yetiştim.Kapıyı çaldım ve sınıfa girdim.Hoca optikleri dağıtıyordu.Herkes bana baktı.Hoca sert bi bakış attı ve eliyle geç işareti yaptı.sınavım iyi geçmişti.Tenefüste hoca beni yanına çağırdı

-bu kadar sorumsuz olman iyi birşey değil elçin

- biliyorum hocam fakat servisi kaçırdım taksiye gelmek zorunda kaldım

-sınav olduğunu biliyordun,bu ara iyice saldın deneme sınavında göreceğim seni müdür yardımcısıda sende ki bu düşüşten hiçmemnun değil

Konuşmayı fazla uzatmak istememiştim hırs yapmıştım fakat sözlerle bunu ifade etmekten hoşlanmam çünkü bu hırsım yenilgiylede sonuçlanabilirdi. Tamam hocam diyerek yanından ayrıldım.diğer dersimiz türkçeydi ve dersimize müdür yardımcımız giriyordu iki gün önceki deneme sonuçlarından bahsediyordu biraz kötü geçmişti herkese sıra sıra sordu ve sıra bana geldi benimle yakından ilgileniyorlardı ama bazen fazla kırıcı olabiliyorlardı hocalarım benimle ilgilenmeleri beni düşünmeleri güzel bişeydi kendimi önemli ve iyi hissettiriyordu ama bazen bu kadar beklenti beni yoruyordu ve sıkılıyordum düşünsenize etrafınızda sürekli sizden daha iyisini yapmanız isteyen insanlar var .

-sen kaçıncı oldun elçin ?

-34 hocam dedim başım önümde

Zaten bir gün önce annem beni çok azarlamalı ve gece boyu ağlamıştım.

-ne zaman ders çalışmaya başlayacaksın acaba diye sordu sinirli sinirli

-hocam annemle konuştum diğer denemem böyle olursa beni okuldan alacağını söyledi.

-elçin biliyorsun ki okulumuz çok başarılı bu okul bırak 20. Olmayı bu gidişle 30.bile olamazsın gerçekten senden çok daha başarılı arkadaşların var

Duyduklarıma inanamıyordum.bir zamanlar beni öven hoca şimdi beni yerin dibine sokmuştu.hırslanmıştım . Hırslanınca gözlerim dolar benim gözlerim doldu ve kendimi çok sıktım. O günden beri gece gündüz çalışıyordum bir ay geçmişti aradan ve denemede matematik ten 7 yanlışım var diye bana bağıran senden bişe olmaz böyle çalışırsan diyen hocama inat matematiğimi ful yapmıştım 3 yanlışım çıktı diye beni yerin dibine sokan hocamın inadına 1 yanlış yapmıştım türkçeden.30 olmamın bile zor olduğu okulda 20. olmayı başarmıştımTabikide alışık olduğum şey yine başıma gelmişti bu hırsımdan dolayı en azından tebrik ederim demelerini beklerken bana yine bağırdılar ve ne zaman çalışmaya başlayacağımı sordular. Artık onları dinlemem gerektiğini düşünüyorum çünkü ne yaparsam yapayım onlara yaranamayacağımı anladım.

Ben elçinHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin