----------------------------------------------------------------------------------------------
obie książki
----------------------------------------------------------------------------------------------Dane słowo dotrzyma zawsze, tylko nigdy nie wiesz, ile na to będziesz musiał/a czekać - nie łamie obietnicy, słowa, mimo, że z jako takim sumieniem jest problem, bo przez fakt czym jest, czyli Glitchem o naturze opartej na wybrakowanej ludzkiej naturze, a coś co mu go zastępuje musiał sam sobie stworzyć, do tego jeszcze wchodzi rozwój mocy, który na niego tak, a nie inaczej wpływa.
Maska Dreama jest jakby jego drugą twarzą, jak ten ma ją założoną. Z tego faktu Dream może mieć w pewnym sensie czworo oczu, bo jak odsunie maskę z twarzy, ale jej nie zdejmie z głowy, może widzieć przez "oczy" maski. Jak ma na twarz założoną i zamknie oczy, jak chce mimo to może widzieć dzięki tej dodatkowej "parze oczu", a jest dla innych istot niewykrywalne (nawet dzięki mocom), że Dream obserwuje przez te "oczy" maski.
Jak Dream chce, maska może odwzorowywać jego mimikę twarzy, ale nie musi.
Inni normalnie nie widzą nic przez nią.
Krążą plotki, że uszkodzenie maski, boli fizycznie Dreama, jeżeli ten ma ją na twarzy.Jego oczy w zwykłej wersji są szmaragdowo zielone, ze wrzecionowatymi źrenicami i tęczówkami. W wariancie Glitch składają się na zmianę z jaskrawozielonych i ciemnozielonych rombów (jak na rysunku). W obu wariantach świecą - w zwykłym lekko (przy używaniu mocy świecą silniej), a Glitch silnie, przy czym tylko jaskrawozielona część.
Wpatrywanie się w jego zwykłe oczy powoduje co raz silniejszy dyskomfort, a także zmącenie umysłu, myśli, ale nie ma żadnych naprawdę niebezpiecznych samych z siebie skutków. Za to w wariancie Glitch z czasem doprowadza wpatrywanie się w nie do szaleństwa - jak szybko zależy między innymi od siły umysłu bytu, który się w nie patrzy.(Przy używaniu mocy - użycie Revive Booka nie liczy się jako użycie mocy tylko artefaktu, a zmiana oczu w wariant Glitch potęguje moc księgi - komentarz do wskrzeszenia Wilbura z "Sunrise" - jej efekt wypiera to, co daje spojrzenie jego oczu). Wyjątek stanowią Tommy (przynajmniej w "Sunrise" - widział, gdy Dream wskrzeszał Willa oczy w wariancie Glitch i nic mu się nie stało) z nieznanego powodu i Wilbur, którym to nic nie robi.
Jeśli jakaś istota wejdzie w kontakt z krwią Dreama (choćby dotknie jej), nie będzie w stanie powiedzieć prawdy nawet na pytanie typu "tak" lub "nie".
oczy Dreama (rysunek własny)
\/------------------------------------------------------------------------------------------------
(Nightmare tutaj nie jest błędem a celowo.)
Nightmare w prawdziwym wyglądzie ma dokładnie tak samo jak Dream tylko, że rubinowa czerwień zastępuje szmaragdowozieloną barwę, jaskrawa czerwień - jaskrawą zieleń, a purpura - ciemną zieleń.
Setki oczu, czy obraz największych strachów to iluzja, która działa na każdego (poza pojedynczymi wyjątkami), ale może to być przez Nightmare'a wyłączone.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Poszukiwania, przynajmniej na razie - nad dodaniem do "Sunrise" pomyślę jak sprawdzę, czy nie będę miała przez to niespójności.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Dream nie może kłamać.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Przyjmuję pomysły, czemu Tom jest odporny na to z oczami.
Akapit przed rysunkiem oczu to zachowany skrócony zapis headcannonu, co do którego dostałam go prawo używać od autora (_Mozzi_) - oryginalnego zbioru headcannonów u tego autora już nie ma, został usunięty.
Krótki ostatni headcannon pochodzi z tego, że się za bardzo emocjonuję Motylem.
CZYTASZ
My Headcannons
SonstigesStało się z nim to samo co z opisem do mojej innej książki Okładka tymczasowa #schlatt - 2 - 15.07.2022 r.