8. awan yang tak selalu indah.

20 5 7
                                    

"Awan kemudian jadi saksi, bertapa kejam semesta memisahkan mereka

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Awan kemudian jadi saksi, bertapa kejam semesta memisahkan mereka."

.

..

Bunyi ketukkan dari pintu utama, memanggil naeli untuk turun.

wanita itu dengan susah payah berjalan mendekati pintu rumah, membukanya dengan perlahan dan sedikit terkejut melihat wujud tubuh sahabat taehyung didepan pintu.

Jeon jungkook.

"Iya...? Ada apa?"

Lelaki bergelar jeon jungkook itu seakan cuba menahan air matanya. Menghulurkan sebuah seragam askar dan seutas rantai diatasnya kepada naeli.

"maaf naeli. Tapi ahn taehyung dah jalankan tugas dia dengan sangat baik. Maafkan kami."

jungkook menundukkan wajahnya sebaik mendengar esakkan tangis dari naeli yang kini terduduk dihadapannya.

Diri jungkook juga tak kalah sedih, melihat ramai sahabatnya dan salah satunya taehyung gugur dihadapan mata buatkan dirinya bersalah.

"cik tolong jangan macam ni."

naeli memeluk seragam yang masih menyimpan bau dari tubuh taehyung. Air matanya bercucuran tak henti.

mengingat kembali janji taehyung padanya terakhir kali buatkan hati naeli terasa kosong.

kehilangan yang sangat membuat naeli hilang arah.

"Mana janji awak taehyung? Mana?" Rintihnya, semakin lama, semakin menjadi-jadi.

"cik jangan macam ni" jungkook mulai berlutut, dia juga turut teresak. Tak mampu menyembunyikan air matanya.

bahu naeli dipegang. "Taehyung tak suka kalau cik terus bergini"

"taehyung..."

"Bukan ni yang saya tunggu"

kemudian dunia naeli seketika bertukar gelap.

awam pada petang itu, menjadi saksi hancurnya seorang naeli, kehilangan seseorang yang sangat dia cintai.

++++

"Ruangan kini terasa sunyi,
menyedari bahawa kamu pergi,
menyisakan segenap memori,
dan pada akhirnya aku menangis sendiri,
dalam kesedihan,
memori yang kamu tinggalkan"

-a.b

awan, 1970 | taehyung ✓Where stories live. Discover now