Hihihihihii pfrrrrr , kataklop ,kataklop,kataklop, Sofias wekker ging . Het was 8 uur , over een uur zouden ze naar de fokker gaan . Sofia hoopte een lief paardje te vinden waar ze ook wedstrijden mee kon doen , want dat was wat ze het liefste deed. Net zoals Lisa hield Sofia veel van paardrijden , en wedstrijden stonden daarbij stipt op nummer 1 .
Sofia had zich aangekleed en zat al aan de gedekte keuken tafel in hun nieuwe keuken . Ze vond het zo mooi, de hele boerderij was in moderne landelijke stijl ingericht , heel gaaf .
Toen iedereen aan tafel zat en klaar was met eten vroeg moeder ," meiden , hadden jullie niet iets wat we nu moeten doen ?" Plots sprongen Sofia en Lisa op en haalde de grote dozen van hun kamers .
Toen Sofia de doos open maakte zat er een iets kleinere doos in , en dit bleef doorgaan totdat in de laatste doos een envelop kwam . Sofia was eerst een beetje verdrietig , totdat ze de envelop openmaakte , een blanco kadokaart van de grote ruitersportzaak in de buurt !
" Zo kunnen jullie allebei de benodigdheden voor jullie paard kopen".
Sofia en Lisa gaven hun ouders allebei een dikke knuffel , en sprinten naar de auto .In de auto waren ze super zenuwachtig , niet alleen voor de paarden , maar als ze terug kwamen zouden ze ook voor het eerst de stallen ziet . Deze lagen achter het huis , en kon je dus vanaf de straat niet zien .
Sofia en Lisa hoopte op een mooie stal voor hun paardjes , een buitenbak , en een weiland .
Ze reden langs de ruitersportzaak en zagen al allerlei mooie dingen in de etalage .
Toen ze vlakbij de fokker waren reed hun vader de auto aan de kant ." Zo meiden , papa en mama moeten jullie iets vertellen . we hebben heel leuk nieuws , we zijn speciaal naar deze boerderij verhuist omdat jullie hier je eigen wedstrijdstal krijgen ! . Alles wat jullie daarvoor nodig hebben staat klaar thuis .Sofia en Lisa waren voor een paar seconde doodstil , en begonnen daarna te gillen van vreugde ! OMG !!!!! Een eigen stal !
Eindelijk konden ze hun droom waarmaken.
JE LEEST
horse love
Fiksi Remajahoi , dit boek gaat over sofia , een meisje dat ontzettend veel van paarden houdt . Zij en haar zus zijn net klaar met school . Hun ouders hebben een grote rol aangeboden gekregen en daardoor kunnen ze hun droom vervullen , een eigen stal . Je lees...