Geçmişin İzleri

23 1 0
                                    

Emile yemeğini yedikten sonra çalışma masasının bulunduğu salona geçip çekyatın üzerine attığı çeketini kaldırıp oraya uzandı. Ellerini başının arkasında birleştirmiş tavana bakıyordu. Karnı doymuş, rahatlamış. Uyumak istiyordu; fakat erken uyuyup uyanırsa gece uyku tutmazdı. Biraz televziyon izlemeyi düşündü; Fakat bundan da vazgeçip sessizce kafa dinlemeyi tercih etti.

O gün yaşadıklarını baştan düşündü. Bütün bunların bir anlamı olmalıydı. Gerçi fazla kafa yormasına gerek yoktu. Tüm yaşadıklarına içini kemiren vicdan azabı neden olmuştu belli ki. Bürosundan çıkıp da alışveriş yapmayı düşünmeden doğruca dairesine gelseydi bu kadar heyecan yaşamıyacaktı. Sağ tarafına döndü. Masanın üzerinde duran kitap gözüne takıldığında , ''Keşke o davayı kabul etmeseydim. '' diye aklından geçiriyordu.

Yavaşça doğrulup ayağa kalktı ve kitabı eline aldı. Uykusu dağılmış gibiydi. Çalışma masasına oturdu. Kitabın sayfalarını açmadan önce arka kapağında yazanları okudu: ''GECENİN GİZEMLİ OYUNUNA KATILMAK İSTERSEN... '' O anda ihtiyar adamın söylediği sözleri yeniden duyar gibi oldu: '' Geçmişte yaşadıkların geride kaldı. Bir kısır döngü içindesin. Seni, bilinçaltındaki gizemli dünyaya davet etmek için burdayım. Bu kitabı al ve kendinle hesaplaş. Bu kitap, bilinçaltına açılan kapıyı aralayacak.''

***************

Aynı anda Karlis de odasına kapanmıştı. Babası işten gelmiş, salonda televziyon izliyordu. Annesi ise kocasına yemek hazırlamak için yeniden mutfağa geçmişti. Rahatsız edilmayeceğindenemin olduktan sonra kitabı sakladığı yerden çıkardı. Yatağına uzanıp okumaya başladı. İlk sayfasında ne yazdığını posta kutularının önündeyken okumuş olamasına rağmen o satırları okurken yeniden aynı heyecanı yaşadı. Duraksamadan diğer sayfalara geçti.

*************

Gökse, apartmana gitmeden önce elindeki kitabı çantasına koydu. Babasının görmesini istemiyordu. Sınava hazırlanması için sürekli baskı yaptığından, ders dışı kiteplarla vakit geçirmesine kızacağını iyi biliyordu. Ailesi bu konuda kendisini rahat bıraksa üzerinden büyük yük kalkacağını düşündü.

Asansör, sinyal sesi ile kapısını açtı. Gökse, ağır adımlarla asansör kapısıyla karşı karşıya olan dairelerine yürüdü. Çantasının ön gözünde aradığı anahtarlarını montunun iç cebinde buldu. '' Yine boynumda taşımaya başlasam mı acaba ? diye mırıldanarak sinirli sinirli gülümsedi.


Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: May 08, 2015 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

BaşlangıçHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin