• 1 •

941 18 2
                                    

*Loghat Perak digunakan*

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

*Loghat Perak digunakan*

TERMINAL BAS IPOH

Aryana menghembuskan nafas lega apabila dia akhirnya, turun daripada bas selepas 3 jam berada didalam bas tersebut.

Selepas 2 tahun, Aryana sudah pun menghabiskan pelajarannya di universiti. Jadi sudah tiba untuk dia meluangkan masa bersama keluarga pula.

Mata Aryana meliar-liar mencari kelibat abangnya, Arief.

"Yana! Sini!" Panggil Abangnya.

Muka Aryana yang berkerut tadi, bertukar dengan senyuman.

Aryana terus pergi ke arah abangnya.

Lantas, Aryana menyalam tangan abangnya.

Arief tersenyum sambil mengusap lembut kepala Aryana.

"Lama dah ke abang sampai?" Tanya Aryana.

"Takdelah. Baru je" Jawab Arief sambil tersenyum.

Aryana mengangguk.

"Tak ada apa-apa dah kan? Jom kita balikk" ajak Arief sambil mengangkat beg bagasi milik Aryana itu ke dalam bonet kereta.

"Terima kasih tolong angkatkan!" Ucap Aryana sambil mengukirkan senyuman.

Arief hanya mengangguk sambil tersenyum.

Kemudian, mereka pun memasuki kereta dan beredar untuk pulang ke rumah.

Sementara didalam kereta, Aryana dan Arief asik bernyanyi.

"Oohh oohhh mungkinkah disana..kau rasa bahagiaaa... atau malah sebaliknyaa... sambung abang!" Aryana menyuruh
abangnya menyambung lirik lagu tersebut.

"Tlah lama kita.. tidak bertemu.. tak pernah ku dengar.. berita tentang muu.. turn adik pulakk!" Arief pula menyuruh

Aryana untuk menyambung lirik lagu itu.

"Apa kabar kamu.... sayang..? Huhuhuhu.. sedilah la bang lagu nii" Kata Aryana
sambil berpura-pura mengelap air mata.

Arief terketawa kecil melihat gelagat adiknya itu.

"Betul betul sendu ni dik!" Kata Arief sambil terketawa.

Aryana pula terketawa.

Dan mereka pun telah sampai ke rumah.

Sebaik saja Aryana turun daripada kereta, dia di peluk oleh kakak kesayangannya, Maisara Alyna.

"Yanaaa!" Maisara terus menerpa Aryana.
Lalu tubuh genit Aryana dipeluk erat.

"Saraaaa!" Aryana membalas pelukan Maisara.

Kemudian pelukan direnggangkan.

"Rindu tau dekat kau! Tahu tak aku bosan kau tak ada.." Luah Aryana. Jujur, dia sungguh rindu akan kakaknya ini.

OUR ENCOUNTER • 𝐂 • Where stories live. Discover now