"Hei,bro.Kau tak makan ke?"soal Alex kepada Afiq.
"Malas."jawab Afiq pendek.
"Pulak kau ni.Jangan kau bagitahu aku yang kau dah angau dekat Cassandra. Aku ni dah tahu sangat dengan selera kau,bro."ujar Alex sambil meletakkan lengannya pada bahu Afiq.
"Pandailah kau.Aku tengok perempuan tu biasa je dan sekarang aku tengah belajar.Kau tak nampak ke,biul?Cuba buka mata kau tu besar sikit.Aku tahulah mata kau sepet,tapi kau tak butakan?"tutur Afiq sedikit geram dengan rakannya yang lembab itu.
"Aku bukan biul,tapi cerdik.Aku tahu,walaupun kau tengah baca buku tapi tak bermakna kau hayati apa yang kau baca.Kita kawan dah lama,bro.Setiap jenis mimik muka yang kau buat aku tahu maksud tersiratnya yang orang lain tak nampak.Jadi,bagitahu dekat aku sekarang,apa yang menganggu kau!"
"I don't know either.I'm just confuse about my feeling,thats all.You don't need to worry about me,I can handle this."
"Hahaha.Are you stupid or what.Nyata sekali kau tak tahu apa nak buat,tapi kau kata kau boleh urus sendiri?Bro,you have me.I can help you with anything.Just name it."ujar Alex bagi mengurangkan kegusaran di hati rakannya.
"You seriously can?"soal Afiq untuk mendapatkan kepastian daripada rakannya.
"Dah tu,apa guna berkawan,bro? Kalau bukan aku yang tolong kau,siapa lagi? Kau tu dahla kera sumbang.Siapa je nak kawan dengan kau selain aku?Tapi,kalau kau tak sedia,aku boleh tunggu sampai kau sedia.Sebelum tu,aku tanya.Kau jadi macam sebab tadi ke?"
"Tadi?Kau maksudkan yang mana satu tadi ni?"
"Fiq,peristiwa tadi mana lagi,peristiwa kau gaduh dengan Mirza tu tadilah.Asal kau gaduh dengan dia?"
"Entahnya budak tu.Aku tadi nak beli nasi lemak dekat kantin.Dia potong barisan aku.Dah tu,aku marahlah dia.Tapi budak lain semua back up dia,macam aku pulak yang salah.Padahal dia yang potong barisan aku!Kau rasakan,kenapa budak lain back up dia,eh?Aku ni tak cukup bagus ke?Apa salah aku dekat dia,siak?Itu yang aku takde selera nak makan ni."
"Lah,tu je?Ingatkan teruk sangat kes kau dengan dia sampai merajuk kawan aku ni.Hahahaha."
"Jadi kau nak kata kes ni tak teruk.Eh,dia yang potong barisan aku,apahal aku pulak yang nak mengalah."Bentak Afiq.
"Kau bukannya tak kenal Mirza tu.Orang tua-tua cakap,berkawan biar ramai,musuh jangan dicari.Tapi dia buat sebaliknya.Kau sabar jelah dengan perangai dia.Kau nak makan nasi lemak,kan?Ni,aku ada beli extra,kau ambiklah."
"Thank you,doh bestfriend."Ucap Afiq seraya merangkul leher Alex.
So,how is it?Comment below and let me know your thought about this story so I can make improvement on this story.If you have any suggestion,just dm.
♧Don't forget to vote for my story!
YOU ARE READING
CRUSH ON HIM
FanfictionSemua perkara memiliki kebolehjadian yang tersendiri.Yang membezakannya adalah kadar kebolehjadian tersebut sama ada tinggi atau rendah. Perasaan mencintai seseorang juga begitu.Jika sudah tertulis takdir kita,apakan daya untuk menghalangnya. Mencin...