BAB 1 - First meet...

0 1 0
                                    

Harini hari pertama Yasmine disekolah sebagai form 1. Yasmine berjalan di koridor untuk pergi ke asrama lalu Yasmine ternampak jejaka yang amat kacak dan tinggi. Yasmine tidak pernah merasakan perasaan seperti ini.

"He..hensem nya mamat tu macam orang Korea!" Kata Yasmine dengan hati yang berbunga.

Pada petang itu exco membawa semua pelajar form 1 untuk mengenalkan sekolah ini. Yasmine ternampak jejaka kacak itu sedang bermain bola sepak lalu Yasmine berhasrat untuk bertanya pada exco nama lelaki itu.

"Erm... Akak Najwa,Yas nak tanya , apa nama lelaki yang tengah main bola sepak tu? Tanya Yas sambil tersenyum.

"Yang mana satu Yas?"

"Ala... Yang jadi captain tu."

" Oh nama lelaki tu Ahmad Aidad . Kenapa Yas tanya?"

"Erm.. tak ada apa-apa saja ja nak tau nama dia. Mana tau boleh jadi kawan dia nanti kan."

" Yelah, Yas." Kata akak Najwa sambil menggeleng kepala.

Keesokan harinya...

Sewaktu Yasmine bersiap, Yasmine teringat akan kejadian semalam sambil tersenyum lebar.

SEMALAM....

"Ok ni kelas yang korang akan duduk nanti. Nama kelas ni 1 Teratai. Jadi korang boleh lah pilih nak duduk kat mana ya."

"Ok akak." Jawab mereka.

Sewaktu Yasmine hendak pergi ke tandas...Yasmine ternampak Aidad memasuki kelas 2 Mawar.

"Eh, tu bukan ke Aidad. Kenapa dia masuk kelas ni eh?Ni kelas dia ke?" Soalan itu berlegar-legar dikepala Yasmine.

Yasmine mengetepikan dulu persoalan itu tadi lalu fokus pada orientasi...

6 :30 petang...

Selepas makan malam,Yasmine baring diatas katil lalu merehatkan matanya.

Yasmine tersedar dari tidurnya itu kerana terdengar suara...

" Wey Yas, kau tak nak mandi ke. Kejap lagi kita kena pergi surau." Kata Mira.

"Emm, kejap lah aku penat ni."

"Ish kau ni. Kau ingat kau sorang je ke yang penat. Kau tahu tak Allah SWT tak suka orang yang busuk ni? Kau nak setan suka kat kau ke?"
Soal Mira.

"Ish.. yelah aku mandi."

"Sibuk je kacau orang tengah mimpi crush tadi... Sibuk je nak bebel kat orang." Bebel Yasmine dalam hati.

KEESOKAN HARINYA.....

Yasmine hendak memasuki kelas lalu Yasmine ternampak Aidad sedang tidur...

" Comel nyerr Aidad tidur..." Kata Yas dalam hati.

" Mira kau nak tau tak aku nampak Aidad tengah tidur... Arghh!!!" Jerit Yas.

" Ye aku tau lah kau suka dia tapi jangan jerit kuat-kuat nanti orang lain dengar." Bisik mira.

" Ok ..ok. Aku senyap sikit." Kata Yas.



Hanya yang satuWhere stories live. Discover now