BAB 3 - MORE THAN FRIEND

0 0 0
                                    


Semakin hari semakin rapat Yasmine dan Aidad sehinggakan orang lain fikir yang meraka ini pasangan.

" Ermmm Yas, aku rasa kan kita jangan lah rapat sangat sebab nanti orang fikir kita ni ada hubungan."

" Alah biar lah diorang nak fikir apa pun. Lagi pun bukan nya kita ada apa apa hubungan. Kalau awak nak cakap yang kita tak ada apa-apa hubungan pun saya ok jerr." Selamber je Yas cakap. Si Aidad tu dah ada GF mesti sukar bagi nya.

" Awak, saya ni dah ada GF. Mesti GF saya tu tak percaya saya."

" Hai,kalau awak tak nak bagi tau biar saya je yang bagi tau dia tu."

" Eh jangan."

" Kenapa. Sebab dia tu anak orang kaya?"

Terdiam dibuatnya...

" So sekarang ni saya nak bagi tau kat dia. Awak tak boleh halang saya!"

⭐⭐⭐

" Ehem! Nisya sebenarnya aku dengan Aidad tak ada apa-apa hubungan pun."

" Ye aku tau korang tak ada apa-apa hubungan. Sebab si Aidad tu memang friendly dengan orang ramah pulak tu. So saya yakin dengan dia."

" Ouh, o..k." Yasmine terpaksa senyum kerana Nisya berkata begitu.

" Awak jangan lah risau. Saya tak fikir yang bukan-bukan pun."

" Ok."

Dalam diam sebenarnya Nisya memang dah berdendam dengan Yasmine kerana Nisya selalu nampak Yasmine kerap bersama Aidad...
Bukan Nisya saja yang nampak tapi rakan sebaya Yasmine pun nampak.

" Done! Aku dah bagi tau dia dah yang kita tak ada apa-apa hubungan."

" Pastu Nisya cakap apa."

" Nisya cakap dia tau yang kita tak ada apa-apa hubungan."

" Ouh, alhamdulillah." Resah Aidad.

" Jap kau dah kenapa resah semacam ni."

" Adalah."

Sebenarnya dulu Aidad dengan Nisya pernah gaduh. Lepastu Nisya ni viral kan pasal Aidad ni curang lah apa lah. Disebabkan itulah Aidad takut dengan Nisya. Pernah dulu Aidad putus dengan Nisya disebabkan perangai Nisya, habis satu sekolah salah kan Aidad. Senang cite Nisya ni akan buat seseorang tu merana sampai dia puas. Then, benda tu jadi kat Aidad sehinggakan Aidad get back with her.

TIME BALIK RUMAH!!!

In chat...

Wey Idad, Nisya suruh aku cakap kat kau something...

What's that's???

Dia suruh cakap kat kau " aku kirim salam kat Aidad ngan kau."

Di..dia cakap camtu?

Ermmm. Nape?

Ak..Aku rase kn, kite kene hati hati pasti...

Why...?

Sebab biasa nya Nisya akan cakap camtu bila nak balas dendam jer.

Ha? Balas dendam? Jap aku tak faham lah.

Dari haritu lagi aku tak sedap hati bile kau cakap yang dia tu ok je.
Sebab biasa nya dia akan balas dendam walaupun kita buat salah sebelah hama.

Ha..ha?

Arghh... Susah lah ckp dalam chat.
Kite jumpe ah.

Ok.

Esok 10.30 pagi kat cafe yang selalu kite lepak.

Ok.

     Keesokan harinya...

At cafe...

" Ok so cerita lah."

" Dulu kitorang bergaduh sebab aku berkawan dengan perempuan. Oneday dia dapat tau yang aku berkawan dengan perempuan. Dia balas dendam dekat aku dengan perempuan tu. Dia pergi buli budak tu sampai budak tu pindah sekolah. Then bila orang mengata dia, dia akan buat sampai orang tu kena gantung sekolah , pindah sekolah ke or kena buang sekolah."

" Wuish.. dahsyatnya Nisya buat. Tengok dari segi fizikal dia nampak lemah lembut but aku tak tau pula yang dia tu teruk macam tu sekali."

" Ops, sorry sebab aku cakap macam tu depan kau..."

" It's okay. Benda yang kau cakap tu ada betul nya juga."


You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 31, 2022 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Hanya yang satuWhere stories live. Discover now