'Hey Danique!!' gilt Kirsten wanneer ik de school in kom lopen. 'Ik heb een verrassing voor je' zegt ze grijnzend, 'Oeh nou vertel' zeg ik nieuwsgierig. Ze ritst haar tas open en graait er even in, er verschijnen 2 kaartjes en ze geeft er één aan mij. Meet And Greet Met B-Brave lees ik. Ik kijk Kirsten met grote ogen aan, 'Nee nee neee neeee zeg me dat ik droom' zeg ik en ik kijk met grote ogen naar het kaartje. 'Auw!' schreeuw ik wanneer Kirsten me knijpt 'Waarom doe je dat?' 'Dan weet je dat je niet droomt sukkel' zegt Kirsten lachend. 'Voor wanneer zijn die kaartjes?' vraag ik dan, 'Morgen. Zaterdag dus!' dat maakt me nog blijer. Morgen gaan we eindelijk oog in oog staan met onze idolen!
'Ga je met mij mee?' vraag ik als we in het fietsenhok staan. 'Ja leuk!' zegt Kirsten, we stappen op onze fiets en we fietsen naar mijn huis toe. 'Wil je iets drinken?' vraag ik wanneer we binnen staan, 'Doe maar cola ofzo' zegt Kirsten en ze laat zichzelf op de bank vallen. Ik knik en loop naar de keuken. Ik pak 2 glazen en schenk cola in, ik loop met de glazen naar de woonkamer en geef er één aan Kirsten. 'Ik kan nog steeds niet geloven dat we morgen een Meet & greet hebben.. Heel erg bedankt' zeg ik en ik glimlach, 'Het is al goed joh. Was een kleine moeite.' Ik pak me telefoon en besluit dan even Kaj te dm'en, hij is namelijk mijn favoriet.
@lieefsdanique: Ik en mijn vriendin hebben morgen een meet and greet met jullie! 😊
@KAJVANDERVOORT: Tot morgen babe!'Oh my god' zeg ik en ik kijk naar Kirsten, 'Wat?' ik hou me telefoon voor Kirsten haar neus en ik begin te gillen. 'Misschien gaat Kaj je wel leuk vinden!' zegt ze grijnzend, 'Mij? Hij kan wel wat beter krijgen haha. Waarom zou die überhaupt een fan daten?' Kirsten haalt haar schouders op, 'Never say never baby.' 'Blijf je slapen? Mijn ouders zijn weg tot en met zondag' zeg ik om op een ander onderwerp te komen. 'Gezellig' zegt Kirsten en ze pakt m'n laptop van tafel en klapt hem open. Niet veel later klinkt 'Vanavond Is Van Jou' luid door de woonkamer.
'Ik ga slapen' zegt Kirsten wanneer we op mijn bed zitten. We hebben toen straks een pizza besteld en nog een film gekeken, was echt gezellig.. 'Slaaplekker' zeg ik en ik kruip ook onder de dekens. Ik pak nog even me telefoon en besluit eventjes te tweeten.
@lieefsdanique: Can't wait for tomorrow 😻💞
Net wanneer ik me telefoon heb weggelegd gaat me scherm weer aan.
@KAJVANDERVOORT: I can't wait too! X @lieefsdanique
Zo val ik met een brede glimlach in slaap.
- De volgende ochtend -
'Danique! Daaaanique!' ik open me ogen en ik kijk naar de té blije Kirsten. 'B-BRAVE!!!' schreeuwt ze, zuchtend stap ik uit bed en pak uit me kast een witte skinnyjeans en een zwarte croptop en trek het aan. 'Hoelaat was je wel niet wakker?' vraag ik, 'Uhm. Rond half 4. Ik was zo blij, ik kon niet meer slapen' grinnikt Kirsten. Hoofdschuddend loop ik de trap af naar beneden en ik ga op de bank zitten. Ik ben best zenuwachtig voor wat gaat komen vandaag, maarja het gaat vast wel goed komen!
'Veel plezier dames!' zegt de moeder van Kirsten wanneer ze ons heeft afgezet. We zijn aan de late kant dus er is gelukkig geen rij meer. We geven de kaartjes aan de man die er staat en we lopen naar binnen toe en we komen meteen in de zaal helemaal gevuld met meisjes. We proberen zo ver mogelijk naar voren te dringen.
'Halloooo Braviours! Hebben jullie er zin in?' schreeuwt Samuel door de microfoon, waardoor vervolgens iedereen begint te krijsen. Ze beginnen met het liedje Waddup en daarna vanavond is van jou, helaas zijn wij geen Vanavond Is Van Jou Meisjes geworden, maar ik ben al hartstikke blij met de meet & greet dus het maakt me niet zoveel uit.
'Oh god, daar staan ze' sis ik tegen Kirsten. 'Kom maar hoor!' zegt Cassius en we lopen naar ze toe en we geven ze één voor één een knuffel. 'Hey, jij bent Danique toch?' vraagt Kaj met een glimlach, ik knik 'Dat klopt ja. En jij bent Kaj' Kaj begint te lachen. 'Zullen we een foto maken?' vraagt Kaj, 'Hoor ik dat niet te vragen meneer de superster? Maar is goed' zeg ik en ik pak me telefoon en open de camera. Ik ontbloot me tanden en Kaj geeft me een kus op me wang en ik maak de foto. 'Die is leuk! Dm je hem even door straks?' vraagt Kaj met een glimlach, 'Natuurlijk' 'Dames, het is voorbij' zegt de bewaker. Zuchtend geven we ze allemaal nog even een knuffel en daarna verdwijnen we weer in de lange gang.
'Het was de mooiste dag van me leven, écht waar!' zeg ik wanneer we in de auto zitten naar huis. 'Zag je hoe Kaj naar je keek? Volgens mij vind hij je echt super leuk!' ik zucht en kijk naar Kirsten 'Vast niet' zeg ik en ik kijk naar buiten. 'Bedankt voor de lift!' zeg ik wanneer ik de auto uit stap, 'Tot maandag!' zegt Kirsten en ik loop naar de voordeur, maak 'm open en loop naar binnen toe. Ik laat me zuchtend op de bank ploffen en meteen grijp ik naar me telefoon. Ik had beloofd om de foto naar Kaj te dm'en.
@lieefsdanique: Afbeelding
@KAJVANDERVOORT: Ah dankjewel! How about a date tomorrow? :)
@lieefsdanique: Huh met mij? Ik ben maar een fan..
@KAJVANDERVOORT: Je doet niet als een fan.
JE LEEST
Stand By Me {Kaj van der Voort}
FanfictionDit boek gaat over Danique. Danique is al sinds het begin van B-Brave fan samen met haar beste vriendin Kirsten. Wanneer Kirsten kaartjes heeft voor een Meet&Greet, verandert Danique haar hele leven. Wat als Kaj op date wil met haar? Neemt Kaj het a...