'Danique? Wakker worden. Laatste schooldag vandaag' ik open kreunend mijn ogen en ik kijk naar me moeder. 'Ik kom eraan' zucht ik, kort daarna hoor ik mijn moeder me kamer uit lopen. Ik sla de dekens van me af en ik ga op de rand van mijn bed zitten. Kennen jullie het gevoel dat je gewoon geen zin hebt om je bed uit te gaan en dat je dan op de rand van je bed zit en een kwartier hopeloos naar de muur gaat zitten staren? Dat heb ik dus heel vaak. Back to the point, ik moet nu dus wel me bed uit. Ik loop naar mijn kledingkast en pak daar een setje kleren uit en trek het aan. Ik ga voor de spiegel staan en borstel snel me haren en doe een dun laagje make-up op. Ik pak me telefoon van me nachtkastje en stop 'm in me zak. Ik loop snel naar beneden. Ik pak me schooltas van de grond en doe snel me boeken erin voor vandaag. Ik zeg mijn ouders en broertje gedag en loop dan naar buiten. Ik stap op me fiets en fiets naar school toe.
Op school aangekomen, zet ik me fiets in het fietsenrek en ik pak me tas. Ik loop naar de ingang toe en al snel komt Kirsten me al tegemoet. 'Daniqueeeee' zegt ze blij en ze geeft me een knuffel, 'Hey' zeg ik zachtjes. Ik was niet van plan om aan Kirsten te vertellen dat Jill en ik naar Madrid gaan om Kaj te zoeken.. Dan voel ik me telefoon in me zak trillen.
INKOMENDE OPROEP JILL
'Sorry, deze moet ik even opnemen. Ga jij maar alvast naar het lokaal' zeg ik snel, Kirsten knikt en verdwijnt.
Danique: Hey Jill, met Danique!
Jill: Hey! Ik wou je even bellen om te zeggen dat ik 2 vliegtickets heb kunnen krijgen naar Madrid. Vannacht om 5 uur vliegen we er heen. Is dat goed?
Danique: Natuurlijk! Zie ik je dan op Schiphol?
Jill: Ja, we appen nog wel. Doei!
Danique: Doei!Ik stop me telefoon weer in me zak. We gaan Kaj gewoon vinden, nouja daar gaan we van uit. Ik kijk op me horloge. 5 over half 9. Shit door dat bellen heb ik de bel niet gehoord. Snel ren ik de trap op en loop het juiste lokaal in. 'Je bent telaat' zegt meneer Meijer wanneer ik binnen kom. 'Sorry meneer, belangrijk telefoongesprek' zeg ik en ik ga naast Kirsten zitten en ik pak me boek uit me tas en sla 'm open.
'Nou, lijkt me duidelijk. Geen huiswerk. Ik wens jullie alvast allemaal een fijne vakantie!' Zegt meneer Meijer en daarna gaat de bel. Iedereen staat op en probeert zo snel mogelijk het lokaal uit te gaan.
Einde schooldag
'VAKANTIEEEEE' schreeuwt Kirsten wanneer we in het fietsenhok staan, ik kijk haar lachend aan. 'Zullen we morgen iets leuks doen?' Vraagt Kirsten, ik schud met een moeilijk gezicht mijn hoofd. 'Morgen ben ik er niet' 'Overmorgen dan?' wéér schud ik mijn hoofd. 'De komende weken ben ik er niet' zucht ik, Kirsten kijkt me niet begrijpend aan. 'Oké. Vooruit. Niet aan iemand vertellen oké?' vraag ik, Kirsten knikt. 'Kaj is vertrokken naar Madrid. Door mij.. Jill, de zus van Kaj en ik gaan naar Madrid om hem te zoeken' ratel ik aan één stuk door. Kirsten haar mond valt open van verbazing. 'Helemaal alleen met Jill? Weten je ouders dat?' 'Nope, en dat wil ik zo houden' zeg ik vastbesloten. Ik hang me schooltas aan het stuur en haal me fiets van het slot. 'We appen er nog wel over, doeeei' zeg ik en ik fiets snel weg voordat er meer vragen komen..
10 minuten later kom ik thuis. Ik zet me fiets neer, pak me tas en loop naar binnen toe. 'Hey lieverd' zegt me vader, 'Je mag wel wat vrolijker kijken je hebt vakantie' grinnikt mijn broertje. Ik schenk hem een fake lach en loop meteen de trap op. Ik loop me kamer in en ga op me bed liggen. Ik pak me telefoon uit me zak, ik deblokkeer Kaj op app en kijk naar zijn 'laatst gezien'.
Kaj van der Voort ❤️
Laatst gezien 31-05-15 om 04:23Zucht.. 31 mei.. Nu is het 2 juni. Ik probeer hem te bellen maar ik krijg meteen al zijn voicemail te horen. 'Kaj waar ben je..' zeg ik zachtjes.
03:00
Ik open me ogen en doe snel me wekker uit, voordat me ouders of broertje het horen. Zachtjes stap ik me bed uit en pak een grote sporttas en doe daar kleding in en me oplader, make-up etc. Ik doe snel kleren aan en loop naar beneden toe. Ik pak een papiertje en schrijf daarop:
Lieve Pap, mam en Thomas.
Ik ben naar Madrid met de zus van Kaj. Zoek me niet, want wij zijn opzoek naar Kaj. We komen pas terug als we hem hebben gevonden.Liefs Danique
Ik leg het papiertje op de eettafel, in de hoop dat ze hem vinden. Ik pak me tas en loop naar buiten toe, en trek de deur daarna heel zachtjes dicht. Ik stap op me fiets en fiets zo snel als ik kan naar Schiphol.
Een halfuur later kom ik op Schiphol, ik zet me fiets weg en blijf bij de ingang staan.
INKOMENDE OPROEP JILL
Jill: Heeey, waar sta je?
Danique: Bij de ingang.
Jill: Ja ik zie je, tot zo!Jill hangt op en kort daarna zie ik haar aan komen lopen. We lopen snel naar binnen toe.
23:00
We zijn al een tijdje in Madrid. We hebben Kaj nog niet gevonden, want het is moeilijk om te weten waar je moet beginnen met zoeken.. 'Ik ben nog nooit in Madrid geweest' zeg ik lachend, 'Ik wel. We hebben een vakantiehuis hier' zegt ze trots. 'Zullen we maar een hotel gaan pakken? Het is al laat' zeg ik gapend, Jill knikt en we lopen naar het dichtstbijzijnde hotel.
'Hello, we want a room for two persons' zeg ik wanneer we bij de receptie staan. De vrouw knikt, 'One night? Or more?' vraagt ze, 'One night' zeg ik. We weten tenslotte niet of we Kaj morgen gaan vinden, anders gaan we gewoon weer terug hierheen.
Wanneer we in bed liggen, slaapt Jill al eigenlijk meteen. Ik nog niet. Ik lig nog steeds te piekeren over Kaj. Waar kan hij nou zijn? Dan krijg ik flashbacks.
Jill: 'We hebben een vakantie huis hier'
Kaj: 'We hebben een vakantie huis in Madrid, ik ben er al wel eens heen gegaan toen ik tot rust wou komen.'Dat is het! Kaj is in het vakantiehuis!
JE LEEST
Stand By Me {Kaj van der Voort}
FanfictionDit boek gaat over Danique. Danique is al sinds het begin van B-Brave fan samen met haar beste vriendin Kirsten. Wanneer Kirsten kaartjes heeft voor een Meet&Greet, verandert Danique haar hele leven. Wat als Kaj op date wil met haar? Neemt Kaj het a...