6 - Telafi edemezsin.

644 132 350
                                    

"Evet, lütfen."

"Pekâlâ."

Taehyung heyecanla bekledi kendiyle ilgili duyacağı şeyleri. Ancak Jimin şu anda düşünüyor gibiydi.

"Ondan önce sana birkaç şey sorabilir miyim?"

"Sor."

"Sadece insanın her şeyi unuttuğunda tercihlerinin değişip değişmeyeceğini merak ediyorum. Bir insanın renk seçimlerine kadar her şeyde yaşadıkları mı etkilidir yoksa ruhunun seçimi midir sence?"

"Bilmiyorum..."

"Şimdi öğreneceğiz."

"Pekii."

"En sevdiğin renk ne?"

"Bunu hiç düşünmemiştim."

"Düşünmeden cevap vermelisin." Jimin'in heyecanla dediği şeye Taehyung kaşlarını çattı. Gerçekten düşünmeden cevap verdi.

"Beyaz ve yeşilin arasında kaldım."

"Neden?"

"Yeşil gözüme çok hoş geliyor. Ama beyazı çok seviyorum."

"Beyaz sana ne hatırlatıyor, yeşil sana ne hatırlatıyor?"

"Beyaz bana papatyaları hatırlatıyor. Papatyaları, bulutları, nefes almamı. Bir de hastane duvarlarını anımsadım."

"Sen hiç hastaneye gitmedin ki?"

"Belki her şeyi unutmadan önce gitmişimdir."

"Gitmedin."

"Nereden biliyorsun?"

"Peki yeşil?"

"Yeşil... Yeşilden kastım ağaçlar, çimenler değil. Daha çok beyaza yakın, soluk, çürük bir yeşilden bahsediyorum. Çok eskimiş bir kıyafet gibi bir yeşil. Tozlu bir yeşil."

"Niye?"

"Bilmiyorum. Hoşuma çok gidiyor. Bana anımsattığı şey ise kasvet sanırım. Terk edilmişlik, yalnızlık. Yıllarca yalnız kalan, herkes tarafından terk edilen yosun tutmuş bir göl gibi. Hatta... hastalanmış, dışlanmış, farklı renginden dolayı yalnız kalmış bir kurbağa canlanıyor gözlerimin önünde. Bu kurbağa rengine yakın olan gölün yanında. Su içiyor, solmuş lotus çiçeklerinde zıplıyor. Eğleniyor kendince."

"Çok tuhaf. Neden kurbağa?"

"Sanırım en sevdiğim hayvan kurbağa."

"Çok şaşırdım."

"Farklı mıydı önceden?"

"Hayır. Yine kurbağa, yine beyaz, yine yeşil."

"Gerçekten mi?"

"Evet. İlk bilgin bu, kıyafet ve eşyalarında genelde yeşili tercih ediyordun. Beyaz rengini hiçbir şekilde tercih etmiyordun. Ancak ne zaman sorulsa beyaza bakmanın seni rahatlattığını belirtirdin. Bir de kadınların beyaz elbise giymesi sana çekici geliyormuş. Heteroydun, ilk bilgini sıkıştırmış olayım."

"Vay..."

"Demek ki olay insanın kendisindeymiş."

"Peki başka?"

"Düşünmeliyim."

"Ben sorayım, sen cevapla. Olur mu?"

"Öylesi daha iyi olur gibi."

"Anlaştık! O zaman,"

"O zaman?" Taehyung biraz düşündü.

"En sevdiğim şeyler, bilmek istediğim şeyler büyük ihtimalle aynıdır... Rusça öğrenmek istiyor muydum?"

Koparılmış Papatya. | taekook.Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin