Ik blijf verstijft staan, Wolfs komt ook naar boven en ziet me staan "Eef wat is er"? Ik wijs naar me kamer en Wolfs ziet nu ook, er is in het beddengoed met een mes "je gaat eraan" gesneden, het mes ligt ernaast. Wolfs neemt me mee naar beneden en zet me op de bank, dit had ik nooit gedacht toen ik bij de politie ging, spookt het de hele tijd door me hoofd. Ondertussen heeft Wolfs Mechels gebeld en komen er een paar collega's binnen. Ze vragen wat aan Wolfs en dan aan mij ik geef kort antwoord op de vragen. Mechels komt nu ook naar binnen met een forensisch team. Die lopen meteen naar boven. En Mechels loopt naar ons "jullie gaan naar een hotel en ik wil jullie morgen niet zien" ik kijk Mechels aan en knik, Wolfs gaat naast me zitten. Even later komen ze terug met het mes. Wolfs en ik pakken wat spullen en gaan naar en hotel. Die nacht slaap ik amper, ik zie de hele het bed voor me en vraag me af wie het gedaan kan hebben. De volgende ochtend ben ik later wakker dan normaal en Wolfs heeft al wat besteld. Ik ga me douchen en kleed me aan, we eten samen en daarna ga ik hardlopen. Na het hardlopen hebben Wolfs en ik het nog ff over gisteren. Die dag gebeurd er verder niks bijzonders en ik kijk dan ook uit om weer te kunnen werken.
Als we op het bureau zijn worden we meteen geroepen door Mechels "ik heb de uitslagen van het lab" Mechels kijkt ernstig, "en"? "Het lijkt erop dat het om dezelfde mensen gaat als bij de supermarkt" ik schrik "maar hoe kan dat want van die overvallers hebben we helemaal geen informatie"? Vraagt Wolfs "nou, bij de supermarkt is een zelfde wapen gevonden met dezelfde vingerafdrukken alleen zijn die niet bekend in ons systeem" ik kijk naar Wolfs en dan weer naar Mechels "gaat het wel eva" "jawel ik had alleen niet verwacht dat dit erbij kwam toen ik bij de recherche ging" "dat snap ik maar we gaan er alles aan doen om ze te pakken" ik knik en we lopen het kantoor uit, Marion komt ook nog naar ons toe en vraagt ook nog een paar dingen over die avond, daarna gaan we verder met het onderzoek. Aan het einde van de dag hebben we nog wat bewijzen gevonden. Die avond slaap ik veel beter. De dagen erna komen we steeds verder in het onderzoek. Als we na een lange dag weer in ons hotel komen blijf ik verstijft staan.
JE LEEST
De overvallers (flikken Maastricht)
AdventureEva is net afgestudeerd aan de Politieacademie en begint aan haar eerste werkdag als rechercheur in Maastricht. Als ze een melding krijgen van een gewapende overval in een supermarkt weet Eva niet hoe snel ze in actie moet komen met haar partner Flo...