7

123 8 0
                                    

Alles ligt overhoop, ik loop naar mijn bureau en zie dat het mapje met papieren van de zaak weg zijn. Nu komen ook de andere collega's binnen en schrikken. "Het zijn die overvallers geweest" zeg ik terwijl ik me omdraai. "Hoe weet je dat zo zeker"? vraagt Wolfs "het mapje met papieren is weg". Iedereen loopt naar z'n bureau en kijkt wat er weg is. Mechels loopt naar haar kantoor en schrikt duidelijk. "Ik denk dat Eva gelijk heeft" ik loop naar haar toe en zie het nu ook. Op haar bureau ligt een zelfde mes als bij de ponti en in het hotel, er staat groot geschreven "STOP MET HET ONDERZOEK" "we stoppen gewoon" Mechels kijkt me raar aan "hoezo dit moet worden opgelost" "nee, ik stop nu lopen Wolfs en ik niet alleen gevaar maar het hele corps" "dat is zo maar we weten wat we doen en dit kan niet zo, die mensen moeten worden opgepakt en snel" ik draai me om wetend dat ik de discussie niet ga winnen. we worden allemaal weg gestuurd en gaan naar de kantine. Het forensisch team onderzoekt alles en komen even later terug "jullie kunnen alles op gaan ruimen en aan het werk". iedereen staat op en loopt naar z'n bureau. Na een uur hebben we alles opgeruimd en kunnen we weer aan het werk. We vragen bij iedereen een nieuw rapport aan van het onderzoek en die middag kunnen we weer verder. Die middag krijgen we het rapport van het team en er blijken sporen op het wapen te hebben gezeten daardoor hebben we eindelijk een naam, Tessa Cramer. Als we haar naam intoetsen staat haar straat naam er en dat ze samen woont met iemand met dezelfde achter naam ene, Femke Cramer. Ik roep Wolfs hij bekijkt het "zullen wij maar eens een bezoekje gaan brengen dan" ik knik trek me jas aan en loop achter Wolfs aan. Bij het huis is er niemand dus gaan we nog langs wat buren, die kunnen ons ook niet echt helpen. Op het bureau gaan we met z'n alle lunchen. Als we weer aan het werk willen gaan staan er twee meiden in de deuropening, ze lijken heel erg op elkaar en dragen zwarte kleding. "Jullie zochten ons volgens buren" zegt een van de twee, dan denk ik ineens aan het bezoek wat Wolfs en ik die dag hebben gedaan en buurt bewoners hebben gevraagd of ze hun buren welles zagen. Ik bedenk me niet en loop op ze af "jullie zijn aangehouden, op verdenking van gewapende overval twee maal en inbraak drie maal. De achterste pakt een wapen en richt die op mij.

De overvallers (flikken Maastricht)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu