» svake godine se javim samo jednom, imam važno obavještenje za vas

46 7 9
                                    


Bonjour mes amis,

vratiti se na wattpad u 2022. godini je prilično zanimljivo i čudno. Naravno, svima je poznato da se svake godine javim samo jednom, napišem nastavak i au revoir - vidimo se sljedeće godine. Ovaj put neće biti tako. Barem se nadam.

Šta ima novo ovdje? Kako ste vi?

Iskreno, ponosna sam na sve vas koji ste dovoljno disciplinovani da i dalje pišete i pri tome završite priče. Kakav je osjećaj biti osoba koja sve svoje dužnosti završava na vrijeme? Za mene je to očito la physique quantique.

Situacija je ovakva. Vratila sam se zato što imam nešto za reći. Mi filozofi volimo ćutati, ali onog trenutka kada imamo nešto za reći, vratimo se kao da ništa nije bilo.

Franchement, gledala sam teme koje sam vam ponudila prošle godine i o kojima sam htjela da govorim. Vjerujte, imala sam nekoliko draftova o tome, ali neću ih objaviti. Vjerujem da shvatate jednu stvar, a to je da sloboda govora ima svoje granice. Ne možete govoriti o svačemu, a morate imati i granice u onome što možete.

O nekim stvarima je bolje ćutati.

Definitivno ću razmisliti o nekim temama i podijeliti sa vama, ali za sada ću se držati po strani.

Ovdje sam da vas motivišem i da podignem svijest o važnosti neformalnog obrazovanja. Za sljedeći nastavak najavljujem jednu ozbiljnu i jako bitnu temu, a to je formalno i neformalno obrazovanje. Također, kao neko tko završava treću godinu faksa, želim da vam objasnim neke stvari. Prvenstveno, želim govoriti o problemima sa kojima se možete suočiti na fakultetu. Već sam govorila o ovome, ali imam da kažem mnogo više. Za sada ću samo reći da sam mnogo razočarana u školski sistem.

Nisam protiv formalnog obrazovanja, ali niste mnogo ni izgubili ukoliko ne idete na fakultet. Ako pravilno iskoristite vrijeme i godine, možete čak biti i na dobitku. Vjerujte mi, vrijeme je nešto najdragocjenije u vašem životu. Ne dozvolite da vam ga drugi ljudi samo tako oduzimaju.

Pored toga što ću u narednom poglavlju pisati o obrazovanju, želim da vam najavim nešto très intéressant.

Kao što ste primjetili, koristim mnogo mots français (francuske riječi) i postoji više razloga za to. Prvi razlog je taj što sam nedavno počela učiti francuski jezik, a drugi razlog je taj što jednostavno volim ovaj jezik. Mislim da je predivan i jednostavno sve zvuči bolje na francuskom.

Tokom dva, tri mjeseca prilično neredovnog i prilično pasivnog učenja francuskog jezika, pronašla sam odgovarajuće metode pomoću kojih možete učiti bilo koji jezik na mnogo zanimljiviji i jednostavniji način. Također, učenje bilo čega biva mnogo uspješnije onda kada to pokušavate objasniti drugima, pa sam lijepo odlučila da napravim knjigu u kojoj ću sa vama podijeliti sve trikove koji će vam pomoći da naučite jezik što jednostavnije i što efikasnije. Kada kažem plus simple et plus efficace, ne mislim da neće morati učiti jezik, samo će vam uštedjeti vrijeme i npr. ako ste proveli sat vremena učeći jezik, to će biti zaista efikasno i nećete se konstantno morati vraćati na isto.

Učenje jezika može biti prilično teško jer će vam djelovati kako ide sporo. Tako sam ja mislila na početku. I npr. obradim deset glagola dnevno i gledam na to kao ništa. Zapravo je to mnogo, a objasniti ću vam zašto.

Recimo da u pet dana sedmično obradite po deset glagola. U ponedeljak deset, utorak deset, srijeda deset... Do petka imate već pedeset obrađenih glagola. To je mnogo. Za deset obrađenih glagola dnevno vam treba sat vremena (ili dva) ukoliko uključite i primjere u to. Dok pišete primjere, istovremeno učite i nove riječi. Jako je bitno da slušate jezik, da gledate filmove, slušate muziku pa čak i ako ne razumijete nijednu riječ.

Npr. glagol lire - čitati (present)

je lis
tu lis
il/elle/on lit
nous lisons
vous lisez
ils/elles lisent

- Je lis 20 pages par jours.
- Ja čitam 20 stranica dnevno.

Dakle, ovdje imate već dvije nove riječi: pages i par jours. Uključujući i broj 20, što na francuskom jeste vingt.
Moj savjet je da ne učite riječi samostalno, već kroz rečenice i primjere, jer kao što je svima poznato, značenje nekih riječi zavisi od konteksta.

Alors, pet dana sedmično po deset glagola. Subotom i nedeljom možete da ponavljate. Čak smatram da vam za početak i ne treba 50 glagola da znate, ali eto, 10 glagola dnevno nije puno, a na kraju sedmice dobijete jako dobru količinu znanja.

Konjugacije mogu biti prilično teške, ali i za to imam odlično rešenje. Čak se mogu i jako lako zapamtiti. Većina francuskih riječi će vam biti poznata, ako znate engleski. 60 ili 70% riječi Englezi su preuzeli od Francuza. Ali ako i ne želite naučiti jezik, možete pratiti taj proces učenja koji ću vam prikazati i primjeniti na neki drugi jezik.

Također, mogu isto napraviti knjigu za talijanski i španjolski. Tu sam vrai débutant, mais français, italien et espagnol su slični i znam tek par fraza na španjolskom i talijanskom, et bien sûr želim unaprijediti svoje znanje iz ovih jezika.

Donc, kao što sam već rekla; učenje jezika je zanimljivo. Rekla sam tek par riječi u tekstu et je crois da ste iz konteksta već razumjeli svaku riječ. N'est-ce pas incroyable?

Vjerujte mi, učenje jezika može biti jako zanimljivo. Ja ću vam dati sve što vam je potrebno i ukratko objasniti sve za što su meni trebali dani da shvatim i istražim. Savjetujem da učite jezike, to će vam mnogo pomoći u životu. Sigurno i više nego fakultetska diploma.

Moja nova knjiga za učenje jezika će, pored savjeta i trikova, biti mjesto na kojem ćete moći pronaći filmove na francuskom ili bilo kojem jeziku koji učite, emisije, podcastove, youtube kanale za učenje jezika, muziku i slično.

Također, objašnjavati ću vam francuske riječi tako da ne dobijete samo prijevod te riječi.
Otprilike, to će izgledati ovako:

ipséité - filozofski pojam; to je tvoj lični karakter, ono što tebe čini kao individuu (eng. selfhood)

ipséité - Ce qui fait qu'une personne, par des caractères strictement individuels, est non réductible à une autre.

Kada smo već kod riječi ipséité, poslušajte:

C'est une très belle chanson. *__*

Ako trebate prijevod, tu sam.

Da nastavimo.

Dakle, dobiti ćete objašnjenja riječi i na francuskom jeziku, jer poenta je da taj jezik razumijete.

Kada kažem apprendre le français, ne mislim na učenje riječi na način da morate da pamtite njihov prijevod, već razumijevanje tih riječi i razumijevanje jezika. Sve što učite ćete zaboraviti jako brzo, zato vam nudim priliku da naučite neki jezik na način da ga razumijete, da vam postane blizak, a da ne morate provesti sate uzaludnog pokušaja da zapamtite prijevod tih riječi.

Dis-moi šta mislite o ovoj ideji i da li želite takvu knjigu u kojoj ćete imati sve što je potrebno da na jednostavan način naučite neki jezik?

Hvala vam što ste pročitali ovaj dio i pišite mi neke vaše prijedloge.

Također, pišite mi vaša iskustva sa osnovnim, srednjim škola i fakultetima. Voljela bih razgovarati o tome.

A bientôt!

κοσμοπολιτισμός » moje iskreno mišljenje «Where stories live. Discover now